וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון רמזי חשף את הטריק והסודות להכנת סטייק מושלם

11.12.2023 / 0:00

שף העל הבריטי גורדון רמזי העלה סרטון עם מתכון מושלם לסטייק עסיסי בדיוק כפי שמגישים במסעדות - והסוד שלו להכנה מתחיל עוד לפני הטיגון

ככה שפים מכינים את הסטייק המושלם/מערכת וואלה!

מי מאיתנו חובבי הבשר לא אוהב סטייק איכותי? אבל מעט מאוד יודעים להכין סטייק עשוי נכון לבד בלי ללכת למסעדת יוקרה. אבל אם אתם בכל זאת רוצים לבצע את זה בעצמכם, שף העל גורדון רמזי בכבודו ובעצמו חשף מתכון לטיגון סטייק במידת עשייה של רייר עד מדיום רייר - וזה ממש פשוט.

הסוד הכי חשוב של רמזי נעוץ עוד בשלב המקדים שלפני טיגון הסטייק. ראשית, חשוב מאוד שתוציאו את נתח הסטייק מהמקרר כ-20 דקות לפחות לפני הטיגון וזאת על מנת שהוא יהיה רך ומופשר לגמרי - אחרת אם תטגנו אותו כשהוא לא לגמרי מופשר, הוא יהיה עשוי מדי מבחוץ ולא עשוי מספיק מבפנים והתוצאה תהייה סטייק רע..

לגבי התיבול, שף העל ממליץ לתבל את הבשר במלח גס וגרגרי פלפל אותם יש להחדיר לבשר עם הידיים. הוא הסביר שיש להיות מאוד נדיב עם התבלינים משום שאנחנו מאבדים בסביבות 30 אחוזים ממנו בתהליך הטיגון.

צפו בכל הסודות שלו

חשוב מאוד לשמן את המחבת גם בגלל הטעם וגם כדי למנוע מהבשר להישרף. רמזי מסביר שכדי להתחיל בטיגון צריך מחבת חמה מאוד וכשהיא מתתחילה להעלות עשן יש להוסיף שכבת שמן זית ולערבב אותה היטב סביב המחבת. השלב הזה חיוני כדי למנוע ממנו להישרף ולוודא שאתם צורבים את הסטייק ולא מרתיחים אותו.

כאשר אתה שמים את הבשר במחבת, רמזי מייעץ "תמיד להניח את הסטייקים בצד הרחוק ממך" כדי שהשמן לא יקפוץ עליך ויגרום לכוויה ואז אתה צריך "לתת למחבת לעשות את העבודה".

הוא מדגים כיצד לתת לבשר להצרב במשך 30 שניות, לפני שהוא משתמש במלקחיים כדי להפוך אותו בזהירות לצד השני, ומזכיר לצרוב גם את הקצוות השומניים של הבשר ולהשתמש במלקחיים כדי להצמיד למחבת את הצד השומני.

עוד סודות של סטייקים
אשף האוכל "חשף": כך תכינו סטייק מושלם - במיקרוגל!

השפים חושפים - זוהי הדרך הטובה (והיקרה) ביותר להכנת הסטייק המושלם

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אם אתם מעוניינים להוסיף מה שרמזי מגדיר כ"טעם ממש נחמד" לבשר, אפשר לזרוק כמה עשבי תיבול ותוספות למחבת בזמן שהסטייק מטגן. בקליפ רמזי מוסיף שיני שום כתושות לא קלופות וגם כמה ענפי טימין. הוא ממשיך לטגן את הבשר, הופך אותו כל דקה כדי לקבל "צבע אחיד יפה" ובמידת הצורך מוסיף עוד נגיעה של שמן.

לסיום הוא מוסיף מעט חמאה למחבת וכשהיא נמסה, הוא מטה את המחבת ומרטיב עם הרוטב את החלק העליון של הסטייק, מה שלטענתו יעניק לו "טעם אחר לגמרי". הוא עושה כמה פעמים ומעביר גם שיני השום על החלק העליון של הסטייק, לפני שהוא מסיר את המחבת מהגז ומוציא את הסטייק במלקחיים. בשלב הזה רמזי מניח אותו על קרש חיתוך ופורס אותו בזהירות לחתיכות, כדי להראות שהוא בישל את הסטייק המושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully