וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק של אמא יציל לכם את הקמח והאורז מחרקים מסוכנים

8.3.2024 / 0:05

המזווה שלכם, בו אתם שומרים את הקמח, הפסטה האורז והתבלינים הוא כר גידול לחרקים מסוכנים ומזיקים, כמו קרדית הקמח, פשפשים, חדקוניות ועוד. למרבה המזל הפתרון הטבעי כבר נמצא אצלכם בבית

ככה שימוש בעלי דפנה יציל את המזווה שלכם מחרקים/TIKTOK

למה צריך ואפילו חובה לשים עלי דפנה בכל מיכל סגור במזווה שלכם? התשובה הקצרה היא כי אחרת פשפשים, חיפושיות וחדקוניות יחגגו לכם על האוכל.

קרדית הקמח והחדקוניות הם מזיקים נפוצים במטבח שנמצאים לרוב במזווה ובארונות בהם אנחנו שומרים מזון יבש. פשפשי האוכל הללו משגשגים בתנאי חושך ולחות, מה שהופך את ארון המטבח לקרקע הגידול המושלמת עבורם. אם גיליתם חרקים קטנים בקמח, זה יכול להיות די מדאיג ואפילו מסוכן.

ראשית נעשה סדר - חרקי מזון נוטים להמשך למזונות יבשים ובעלי רמת לחות גבוהה - נשמע מבלבל, אה? אין מה לעשות, ישראל היא מדינה מדברית שרמת הלחות בה גבוהה, מה שמושך את החרקים הללו למזון שלנו. הפופלארית ביותר היא חיפושית הקמח שאוהבת מזון יבש ואבקתי כמו קמח . חיפושית הקמח מאוד אוהבת גם קטניות ונוהגת להטיל את הביצים שלה על גבי פולי קפה , שעועית, כוסמת קמח, אבקת מרק וניתןן למצוא אותה גם בקטניות , תבלינים , קורנפלקס , תה וקפה, אבקות בישול למיניהם, אבקות שתייה כמו חלבון, מזון של בעלי חיים, עוגיות, כריות חימום עם כוסמת וכו'.
על פי מומחי הדברה, המזונות שמושכים את המזיקים הם בעיקר קמח, אליו נמשכים חרקים שמוצאים בו מקום מתאים להטיל בו ביצים. כשהתולעים בוקעות מהביצים, הן ניזונות מהקמח עד לשלב בגרות. גם על הפסטה החרקים הקטנים לא פוסחים. אם נתקלתם בחרקים בפסטה שלכם, לעתים הדבר יקרה בגלל שהאריזה הייתה פתוחה או שקיימת אפשרות שחרק המזון כרסם את דרכו פנימה מחוץ לאריזה, בעודה סגורה. דבר דומה קורה עם הסולת - במידה ונתקלתם בחרקים בסולת, דעו שלא ניתן לסנן את הסולת כמו קמח וזאת כי ברוב המקרים מדובר בחרקים קטנים מאוד ששווים בגודלם לגרגר סולת עצמו. תוכלו לשפוך את תכולת הסולת לקערה ולברור את גרגרי הסולת כמו שבוררים עדשים או אורז, אך חשוב להשתמש בקערה בעלת צבע נייטרלי שאינו לבן או שחור שכן הסולת היא לבנה ובתוכה עשויים להופיע גם חרקים בצבע שחור או לבן גם כן. ניתן לאתר חרק מזון גם בסוגים שונים של קטניות כמו אפונה, שעועית ועדשים. אל התבלינים החרקים מגיעים בשתי צורות: הן מהצמח שממנו עשוי התבלין והן מחדירה אל שקית התבלין בחנות או בבית. באורז נפוץ להיתקל בחרק ספיציפי שמכונה גם חדקונית האורז. מדובר במזיק גרוע מאוד עבור עסקים ובתים פרטיים כאחד היות וביכולתו להסתגל לתנאי מחייה מגוונים וקשים. חדקונית האורז מבלה את כל גלגל החיים שלה בתוך אורז: החל מינקות, ועד המוות.

אז מה עושים?

חרקי המזון אומנם לא עוקצים או נושכים אך הימצאות שלהם במטבח ללא טיפול מתאים עלולה לגרום להרס וריקבון של מוצרי המזון שלכם. מה גם שבשלב מסויים אתם עלולים לאכול מהמזון הנגוע ולסבול מהרעלת מזון שמלווה בכאבי בטן והקאות - וזה במקרה הטוב. אם מה עושים אם זיהיתם חרק חשוד במזווה האוכל שלכם? במידה והבחנתם בכמות רבה של חרקים בקרבת המזון שלכם, יהיה עליכם להיפטר מכל חלקי המזון שנדבקו ע"י החרקים ולזרוק אותו לפח שמחוץ לביתכם. תוכלו אף להקפיא חלק מהמזון כדי לחסל חלק מהחרקים אך דעו שתצטרכו לשטוף את המזון לאחר ההפשרה משאריות חרקים.בשלב הבא נקו היטב את הארון במי סבון (ניתן להשתמש בזהירות רבה באקונומיקה) ולאחר מכן אין כנראה מנוס מלהזעיק מדביר שיחסל אותם בצורה מהירה ואפקטיבית.

עוד בנושא
זו הסיבה המאד מגעילה שאתם פשוט חייבים להשרות תותים במי מלח - חייבים!

כך תיפטרו מעש המזון - וזו הסיבה שהוא כה נפוץ אצלכם


אבל רגע, יכול להיות שהייתם יכולים להמנע מכל זה מראש בעזרת טריק פשוט מאוד? האופה לאורה, שמחזיקה עמוד אינסטגרם מצליח עם מאות אלפי עוקבים הציגה סרטון בו כתבה: "זה טריק ישן שאמא שלי הייתה עושה מאז שאני זוכרת את עצמי. למרות שאני מחדשת את מלאי הקמח שלי כל שבוע, אני תמיד שמה עלי דפנה בכל מיכלי האוכל שלי. הריח מעלי הדפנה מרחיק את קרדית הקמח ודוחה מזיקים במזווה. ולא, זה לא משפיע על הטעם של המרכיבים! אפשר להשתמש בהם בכל מזון יבש - אפילו הוסיפו כמה לשקית הקמח שלכם אם אתם לא משתמש בכלי מיוחד לשמור אותו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ככה עלי דפנה יצילו אתכם

את הטיפ שלה חיזקו במגזין האוכל slurp בו כתבו שעלי דפנה מהווים גורם מרתיע מצוין לאחסון במזווה. הארומה החזקה שלהם היא חומר דוחה חרקים טבעי, שמרתיע גם את עש המזון וגם חדקוניות. "פשוט הניחו עלי דפנה על מדפי המזווה או בתוך המיכלים והחרקים יחשבו פעמיים לפני שהם פולשים למזון שלכם. זוהי דרך פשוטה וארומטית לשמור על בטיחות האוצרות הקולינריים שלכם במזווה ולמנוע והופעה של חרקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully