וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומגה 3 גם בדגי בריכה

22.6.2006 / 9:45

עד כה רק דגים שהגיעו מהים הצפוני היו עשירים באומגה 3, אך מסתבר שחומצת השומן הטובה מצויה גם בדגי בריכה בישראל שמקבלים אותה דרך שרשרת המזון

ידוע שרק דגי מעמקים מהים הצפוני עשירים בחומצת אומגה 3, אך מחקרים שנעשו לאחרונה הוכיחו כי גם בחלק מדגי הבריכה הגדלים בארץ וביניהם: בס, לברק, מוסר ופורל יש שיעורים נאותים של אומגה 3 אותה מקבלים הדגים דרך שרשרת המזון.

להבדיל מדגי הים הפתוח, דגי הבריכה גדלים תחת פיקוח על טיב המים ועוברים בקרת טריות. איכות המזון שהם מקבלים מוכיחה שהם אינם נופלים מדגי ים בערכם התזונתי ומכילים כמויות יפות של אומגה 3.

חשוב לזכור שאף על פי שחומצות השומן מקבוצת אומגה 3 חיוניות לתפקודנו האופטימלי, אין הגוף מייצר אותן ולפיכך חייב לקבלן במזון ו/או בתוספי מזון הנצרכים במסגרת דיאטה יומית.

אומגה 3 היא חומצת שומן רב בלתי רוויה (כמו גם אומגה 6 שיש לצרוך יחד עם אומגה 3 ביחס של 1:1 ולא יותר, כפי שקורה כיום במדינות מערביות) המשפרת את הזיכרון, תורמת לבריאות הלב, מונעת דיכאון, מסייעת לתפקוד כלי הדם, מאזנת את המערכת החיסונית ונמצאה יעילה במניעת מחלת הסרטן ומחלת האלצהיימר.

ארגון מגדלי הדגים בארץ מקפיד על העשרת דגי הבריכה ומזונם בקמח דגים, העשיר בחומצת שומן בלתי רוויה מסוג אומגה 3, הידועה בסגולותיה הבריאותיות.

כמות חומצת שומן מסוג אומגה 3 בדגי הבריכה:

במוסר למשל, יש 8-10 אחוזי שומן ומתוכם 14.6% אומגה 3 (יחס בין אומגה 3 לאומגה 6 – 1:1). בפורל אחוז האומגה 3 עומד על 16.6% ואילו היחס בין אומגה 3 לאומגה 6 עומד על 1:1.8. גם בבס ובלברק מתקיימים יחסים דומים.

העמותה הישראלית לשילוב אומגה בשרשרת המזון הישראלית, רואה ברמה של כ- 8% אומגה 3 לפחות מכלל חומצות השומן, כרמה המומלצת מבחינה תזונתית.

איך מודדים כמות אומגה 3?

יש לחשב את כמות השומן של הדג ואז מתוכו את כמות האומגה 3.
דוגמה: ב-100 גרם דג יש, למשל, 10% שומן, כלומר 10 גרם שומן.
אם במוסר יש 14.6% אומגה 3, כמות האומגה 3 בדג היא 1.46 גרם.
מנה ממוצעת של דג היא כ-400 גרם והכמות המומלצת של אומגה 3 לאדם בוגר 2.4-2 גרם ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully