וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגת קונקורד לפסח ללא גלוטן

בן עמי ברתיני שביט

29.3.2012 / 13:14

בטורו השבועי ללא גלוטן מכין הקונדיטור בן עמי ברתיני שביט עוגת קונקורד פשוטה להכנה, שעושה הרבה רושם ומתאימה גם לפסח

אני מאוד אוהב ספרי בישול ואפייה, ומקורה של עוגה זו בצילום שראיתי בספר אפייה צרפתי. העוגה בספר הייתה שונה מעוגת הקונקורד שלי אבל מאוד אהבתי את העיצוב המשוגע שלה, ובהשראתה הרשיתי לעצמי בשנים הראשונות להשתולל, ולהניח את קוצי המרנג על הקונקורד בצורה אקראית (ולא בצורה מסודרת, כמו בצילום שלפניכם).

בעקבות תלונות מלקוחות, שלא הצליחו לפרוס את העוגה המבולגנת (בגלל הסידור המוזר הם פשוט לא היו מצליחים לאתר את האמצע...), עברתי בהמשך לעיצוב סימטרי יותר, וכזה הוא גם היום. ועדיין, כדי לשמר משהו מהמראה הלא אחיד של פעם, אני שובר את מקלות המרנג בידיים, לקוצים בגדלים שונים. שימו לב: יש להתחיל בהכנות לפחות יום לפני ההגשה.

עם קצת השקעה, העוגה הזו יכולה להיות הקינוח המרשים שלכם לשולחן הסדר!


המדריך להכנת מרק עוף
המדריך להכנת הקניידלך המושלמים
מתכון לקניידלך במילוי כבד קצוץ
אירועי החג: צאו לטייל בצפון הארץ
מתכונים לפסח

עוגת קונקורד. נמרוד סונדרס
עוגת קונקורד. אפשר גם לקשט בבלאגן/נמרוד סונדרס

חומרים לתבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ

למוס שוקולד מריר:
750 מ"ל שמנת מתוקה (3 מיכלים)
300 גרם שוקולד מריר

למרנג קקאו (2 שכבות + מקלות):
6 חלבונים
240 גרם (¼1 כוסות) סוכר
240 גרם (2 כוסות) אבקת סוכר
20 גרם (2 כפות) קקאו

אופן ההכנה:
1. מתחילים להכין את מוס השוקולד: מחממים שמנת מתוקה לסף רתיחה. מוסיפים שוקולד ומערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי והתערובת אחידה.

2. מצננים. עוטפים את הקערה ומעבירים למקרר לכ-24 שעות.

3. מכינים את המרנג (ניתן גם להכין מראש): מחממים תנור ל-110 מעלות.

4. מציירים על 2 ניירות אפייה 2 עיגולים בקוטר 26 ס"מ (עיגול לכל נייר. לצורך הסימון ניתן להיעזר בתבנית או צלחת באותו קוטר). הופכים את הניירות ומניחים כל אחד מהם בתבנית תנור נפרדת.

5. במיקסר מקציפים במהירות בינונית חלבונים וכ-1/3 כוס מהסוכר עד שמתקבל קצף לבן ורך שמתחילים להסתמן בתוכו "גלים" עדינים. ממשיכים להקציף ומוסיפים בהדרגה עוד כ-1/3 כוס מהסוכר. ממתינים עד שהסוכר נבלע לגמרי בקצף, מוסיפים את יתרת הסוכר ומקציפים במהירות גבוהה רק עד שמתקבל קצף מבריק ויציב.

6. מוסיפים אבקת סוכר וקקאו ומקפלים עד איחוד.

7. מעבירים את הקצף לשקית זילוף עם פיה חלקה בקוטר 13 מ"מ. מזלפים 2 עיגולי מרנג על ניירות האפייה, בהתאם לסימון (מתחילים מהמרכז וממשיכים כלפי חוץ בספירלה שהולכת וגדלה).

8. מזלפים מיתרת הקצף פסים ארוכים, בשטח הפנוי שעל ניירות האפייה או על תבנית תנור שלישית המרופדת בנייר אפייה.

9. אופים כשעתיים עד שהמרנג מתקשה ונפרד בקלות מהנייר (המרנג אמור להישאר חום בהיר. אם הוא מתחיל להשחים באפייה- מנמיכים את חום התנור). מצננים. אם מכינים מראש שומרים בקופסא סגורה או עטוף היטב.

10. מסיימים את הכנת המוס, מרכיבים ומקפיאים: במיקסר מקציפים את גנאש השוקולד הקר למוס תפוח ויציב (מקפידים לא להקציף יותר מהנדרש).

11. מניחים על צלחת הגשה עיגול מרנג אחד. משטחים מעליו כמחצית מכמות המוס.

12. מניחים מעל שכבת המוס עיגול מרנג נוסף. יוצקים מעליו את שארית המוס, משטחים, ומכסים במוס גם את הדפנות.

13. שוברים את פסי המרנג האפויים למקלות קצרים. מצמידים את המקלות לדפנות, בכמה שורות המקיפות את העוגה (כמו בתמונה). מסדרים את המקלות שנותרו על פני העוגה: מניחים שורה של מקלות שנשענים זה על גבי זה באלכסון, כמו אבני דומינו. את השורה הצמודה מניחים באותו אופן, רק שהפעם האלכסון נוטה לכיוון ההפוך. ממשיכים כך עד לכיסוי פני העוגה.

14. מעבירים למקפיא לשעתיים לפחות. שומרים במקפיא ומעבירים למקרר כ-3 שעות לפני ההגשה. ניתן להגיש את העוגה עד 3 ימים אחרי שהועברה למקרר- אבל עדיף בסמוך להפשרה (ככל שעובר הזמן, המרנג מתרכך).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully