וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנוי: אסייתית חדשה וזולה

15.11.2012 / 8:18

מסעדה אסייתית חדשה נפתחת בתל אביב ומציעה חשיפה ראשונה למנות מהמטבח הקנטונזי והמלזי במחירים שלא עולים על 62 שקלים

המטבח האסייתי מפלרטט עם קהל הסועדים הישראלי כבר שנים. החל מגלי המסעדות הסיניות ועד לטרנד האחרון: הדים סאם. יחד עם זאת, הייצוג שניתן הוא לרוב למנות ספציפיות שלא מראות את התמונה המלאה כמו למשל סושי, חלק קטן מהמטבח היפני.

תלונה נפוצה כלפי המטבח האסייתי בישראל היא חוסר הייצוג הכולל שלו לצד מחירים גבוהים בעוד שבמזרח מדובר באוכל בסיסי שנגיש בעיקר לשכבות החלשות באוכלוסיה. היום תפתח בתל אביב מסעדה אסייתית שעושה רושם שונה, ומציגה משנה שמזכירה יותר את רוח הבית התאילנדי, תפריט מגוון וזול יחסית של מנות מהמזרח ממטבחים שלא זכו לחשיפה גדולה בארץ: וייטנאמי, מלזי וסיני-קנטונזי ומנות שמחירן לא עולה על 62 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנדביץ' באן מי וייטנאמי בהאנוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי היוזמה עומדים שלושה חברים, בני הזוג איתי חיימוביץ' וקרן שרון, וחברתם המוזיקאית דיה רז. חיימוביץ' (35) מספר כי הרומן שלו עם המטבחים הללו החל כשטייל במזרח והתאהב במלזית שחיה באוסטרליה. הם התחתנו והוא עבר להתגורר עמה במלבורן, בשכונה של מהגרים מלזים. במהלך התקופה התרחבה ההתאהבות גם למטבח המלזי, וייטנאמי והסיני-קנטונזי. חיימוביץ' בילה שעות רבות במסעדה המשפחתית של משפחת זוגתו ולמד רבות מבישוליה של חמותו. לדבריו מדובר במטבח שלא מוכר כל כך בארץ, עם שיטות צליה וחליטה עדינות. במקביל התנסה בבישול גם בפוזיציית השף, במטבחה של מסעדה איטלקית במלבורן.

לפני מספר שנים חזר ארצה והחל לעבור ביועזר בר יין, שם פגש את שתי שותפותיו, קרן שרון ודיה רז, ששימשו כמוהו כמלצרים ואנשי יין במסעדה (שרון גם ניהלה את המקום תקופה ארוכה). השתיים נדלקו על הרעיון ולאחר לידה ארוכה והכנות יסודיות נפתח המקום לקהל הרחב. חלוקת העבודה בעסק מתחלקת שווה בשווה בין השותפים: שרון אמונה על העיצוב ועל קיפולי הבצקים, חיימוביץ' מבשל ורז אחראית על האירוח והמוזיקה. בתפריט בא לידי ביטוי הנסיון שהשלושה, פודיז אדוקים, מביאים מיועזר. "זו תהיה מסעדה עממית, עם כל האותנטיות והדקויות הקטנות שלמדנו משאול (שאול אברון ז"ל, ג.ג)", אומר חיימוביץ'.

אחת הסיבות לכך שהמסעדה נפתחה דווקא בעיתוי הנוכחי היא ייבוא מאסיבי של חומרי גלם ארצה בזכות הקהילות האסייתיות הגדולות בנווה שאנן. "לפני שלוש שנים יכולתי רק לחלום על מסעדה כזו", אומר איתי ומוסיף כי הייבוא המשלים שנדרש הוא קטן יחסית בעלים ותבלינים מסוימים. על המסעדה אומר חיימוביץ' "חסר לי פה אוכל לא יקר וטעים מאוד שעשוי נכון". לדבריו, מטבחים כאלו לא אמורים להיות יקרים, ולכן חרתו על דגלם אג'נדה של נגישות ועממיות עם תקווה שסוג כזה של אוכל שמשקף אזורים שונים בעולם, רק ילך ויתפתח בארץ.

חלק ניכר מהמנות בתפריט עשויות בעבודת יד על ידי שרון, כגון עלי גפן וייטנאמיים ממולאים בשייטל, הנצלים על הגריל שמעניק להם קרנצ'יות בטעמים חריפים מתוקים (26 שקלים), קלמרי סיני מקומח בפלפל סצ'ואן עם בצל ירוק, שום, צ'ילי אדום וירוק, יין אורז, שעובר טיגון והקפצה (34 שקלים), בטן חזיר צלויה קרנצ'ית עם טופו ברוטב שחור עם אורז ובקצ'וי (48 שקלים), ביף רנגן מלזי: בקר בבישול ארוך ברוטב ציר דקלים ואגוז קוקוס חריף עם לחם ביתי (62 שקלים), באן מי: סנדביץ' צרפתי וייטנמי המורכב מבגט ובתוכו פטה כבד, חזיר צלוי, עוף/טופו וחמוצים אסיתיים (36 שקלים), גלידה מטוגנת סינית בציפוי קוקוס עם רוטב קרמל ומעט מלח גס (24 שקלים), ושלל מנות נוספות בליווי בירות סיניות וסאקה יפני.

חיימוביץ' מדגיש כי מדובר במטבח אישי וביתי הדומה יותר לעסק משפחתי מאשר מסחרי. כרגע המקום פתוח בשעות הערב ולאחר חודש ההרצה ייפתח ככל הנראה גם בשעות הצהריים.

האנוי. רחוב לילינבלום 18, תל אביב. 03-5337962. לא כשר
שעות פתיחה בהרצה: ב'-שבת 18:00-00:00



וונג: מסעדה וייטנמית חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully