וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הם הפודיז הכי משפיעים באינסטגרם?

זה לא סוד שאת הקרב על תשומת הלב שלנו בתחום האוכל מנהלות הרשתות החברתיות לא פחות מאשר המסעדות והמנות עצמן. אז מי הם השפים שאנחנו הכי אוהבים לעקוב אחריהם והאם הפודיז מביסים אותם?

צלמים זמניים מורשים

אין זו ידיעה חדשה ש"אוכל" הוא אחד התחומים החזקים, אם לא החזק מכולם, ברשתות החברתיות, וספציפית באינסטגרם. הסיבות לכך רבות, גם אם לא חד משמעיות, וגם הביטויים לכך בפועל; כל בן אדם שני מגדיר את עצמו כפודי, יותר מחצי מהצעירים היום מצלמים אוכל במטרה להעלות אותו לרשתות החברתיות ומאות מיליונים של האשטאגים מוקדשים לנושא.

המגמה הזו כמובן רלוונטית גם לישראל. הרשתות החברתיות והדיגיטל בכלל, מבלוגים ועד אינסטגרם, עוסקות באופן אובססיבי-כמעט באוכל. הרשתות החברתיות אינן מתפעלות את עצמן, ובתוכן פועלות דמויות רבות השואפות, גם אם לא בגלוי או בכוונה מודעת, לבלוט ולהפוך למובילות דעת קהל. לעיתים מדובר בשפים מוכרים וסלבריטאים או לחילופין בבלוגרים וצלמי אוכל. בדומה לתוכן ויראלי, לא תמיד ניתן לנבא מראש ואין נוסחה קבועה מי יסחוף את הרשת, אבל אנחנו פה כדי לנסות להבין בכל זאת איך דווקא כן.

מיכל אנסקי. ניב אהרונסון
64.5 אלף עוקבים, מיכל אנסקי/ניב אהרונסון

פנינו לחברת LDRS, אשר מנטרת את מידת ההשפעה של הגולשים הישראלים ברשתות החברתיות, כדי להבין מיהם הפודיז הישראלים המשפיעים ביותר וכיצד קובעים זאת. במילים אחרות, מי מוביל דעת קהל ומי לא. הדירוג נקבע על פי מדד, או ציון אם תרצו, המסכם מספר פרמטרים כמו כמות עוקבים, כמות פוסטים וכמות לייקים, שיתופים ותגובות לפוסט.

באופן מפתיע, נראה כי כמות עוקבים לבדה אינה מספיקה. יונתן עראמי, בעלים וסמנכ"ל חברת LDRS, הגיע לאולפן וואלה! NEWS יחד עם השפית נירו קורן, אחת הדמויות הבולטות באינסטגרם בארץ, כדי לדבר על התופעה. קורן, אשר לה יש "רק" כ-15.5 אלף עוקבים, מדורגת במקום הראשון במדד ההשפעה עם ציון של 7%. זהו נתון מעניין ממספר סיבות.

האחת, בהשוואה לדמויות סלבריטאיות בולטות כמו עומר מילר עם 59 אלף עוקבים, מיכל אנסקי עם 64.5 אלף עוקבים או אביב משה עם 48.5 אלף עוקבים, קורן מצליחה לייצר יותר אינטראקציה. מדוע? על פי ההשערה של עראמי, קורן לא רק מצלמת אלא מייצרת תוכן ובעיקר - מעורבות. הטקסט שהיא מצמידה לתמונות, יחד עם העובדה שהיא בעצמה מגיבה ומשיבה לגולשיה וכן פעילה בתגובות ובלייקים גם אצל מתמשים אחרים - יוצרים סביבה עניין.

השנייה, קורן מתבלטת גם מעל בלוגרים חזקים מאוד שצמחו מתוך אהדת הקהל. אפרת ליכטנשטט, בעלת הבלוג "מה את עושה כל היום", מובילה עם 31 אלף עוקבים, פי 2 מקורן. עם זאת מדד האינטראקציה שלה מסתכם ב-2.2% עם ממוצע של 16 תגובות לתמונה ו-696 לייקים לתמונה. קורן, אם תהיתם, מתגאה בממוצע של 33 תגובות לתמונה ו- 1,078 לייקים. דמות בולטת אחרת אשר מדורגת במקום השני מבחינת מדד האינטראקציה היא ליטל רוזנשטיין, מעצבת גרפית שנהנית לשחק עם אוכל. מדד האינטראקציה שלה עומד על 5.6%, וגם היא עוקפת את כל אלו העוסקים באוכל למחייתם, כמו מאיר אדוני, שגב משה, מושיק רוט, אייל שני, אסף גרניט או ניר צוק. אגב, השף המדורג במקום האחרון הוא ישראל אהרוני. אמנם יש לו 20 אלף עוקבים, אבל המדד שלו עומד על 1.1% עם ממוצע של 2 תגובות לתמונה ו-212 לייקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ישראל אהרוני. ניר פקין
מדורג אחרון , ישראל אהרוני/ניר פקין

כמובן שעולה השאלה עד כמה הציונים הכמותיים האלה משקפים השפעה בפועל. האם לייקים ותגובות מספיקים כדי להפוך למוביל דעה? מבחינה מסוימת, כמובן. הדבר מייצר שיח והתוכן מגיע להרבה מאוד גולשים. מצד שני, השפעה היא מדד שהוא מעבר למספרים, נוסחאות ואלגוריתמים. האפשרות למדוד השפעה בפועל היא מורכבת, עד כמעט בלתי אפשרית, ולכן בינתיים נצטרך להסתפק באחוזים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully