וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תארחו את סעודת החג ותישארו בחיים

10.9.2017 / 8:11

החלטתם לארח השנה בחג ולא יודעים מאיפה בכלל מתחילים? יש לנו 5 טיפים פשוטים, אך חשובים שאם תבצעו אותם נכון, אפילו ישאר זמן לנוח לפני שכל האורחים מגיעים

ארוחת חג. ShutterStock
ארוחת חג/ShutterStock

1. בחירה נכונה של מתכונים

תפריט חג מגוון לעשרה אנשים יכיל חמישה סוגי סלטים, מרק אחד, שתיים-שלוש עיקריות ושתי תוספות. שימו לב שלא צריך להכפיל כמויות- כשיש מגוון מנות, כל סועד לוקח קצת מכל מנה. אז גם אם מכינים מתכון שמתאים לארבע מנות, זה די והותר.

איזה מנות עיקריות לבחור? כאלו שלא דורשות מאמץ ועבודה רבה. למשל רוסטביף חגיגי – בו שולחים את הנתח לתנור ומגישים למרכז השולחן (במקום סטייקים שצריכים תשומת לב אישית ורבה מאוד), תבשיל או צלי בקר נימוח או קציצות עסיסיות שאפשר להכין שלושה ימים מראש וטעמם רק ישתבח עם הזמן.

גם בגזרת הסלטים, חשוב לבחור מתכונים ידידותיים להכנה מראש. למשל סלט צימעס או סלט גזר מרוקאי- שניהם סלטים על בסיס גזר שניתן לאחסן במקרר כמעט שבוע בלי חשש. או למשל סלט כרוב, שבניגוד לחסה יכול לשרות ברוטב יחסית זמן ממושך. סלטים מבושלים בסגנון מטבוחה או סלט משוויה (ירקות צלויים) גם כדאי להכניס לרשימת המנות. אם מכינים סלט על בסיס עשבי תיבול טריים, למשל טאבולה, אפשר לקצוץ את כל המצרכים יום לפני ולתבל בשמן זית, מיץ לימון ומלח לפני ההגשה.

סופרמרקט. ShutterStock, ShutterStock
הולכים עם רשימה מסודרת לקניוצ/ShutterStock, ShutterStock

2. רשימת קניות מסודרת

• החלטתם מה מכינים? עכשיו צריך לעבד את הכל לרשימת קניות מסודרת. כדאי לסדר את הרשימה לפי מחלקות: בשר, דגים, ירקות ויבשים.

• הרשימה מוכנה וזה הזמן לעבור על המזווה, המקפיא והמקרר ולמחוק ממנה פריטים שכבר יש לכם כמו דגנים, אגוזים או פירות יבשים שונים.

• מחלקה אחת שלא כדאי לחסוך בה היא מחלקת הבשר:- בשר עגל טרי ייתן לכם את התמורה המלאה והטובה ביותר להשקעה. קחו בחשבון שאדם מבוגר אוכל בערך 200 גרם בשר, ואם קונים בשר עם עצם (מנתח כמו אוסובוקו או אסאדו למשל) הכמות הזו עולה ל-300 גרם. שווה להכיר נתחים אחוריים שמגוונים את שגרת הארוחה או לבחור נתחים עם עצם שמוסיפים המון טעם לתבשילים. אל תהססו להתייעץ עם הקצב ולקבל ממנו טיפים לנתחים פחות מוכרים ששווה להכיר וקיצורי דרך בבישול.

• מומלץ לצאת לקניות ארבעה ימים לפני החג ולהצטייד בכל הדברים העיקריים שמהם תורכבנה המנות. אם אתם בונים על חומרי גלם עדינים כמו עשבי תיבול, אפשר לקנות אותם בקניית השלמה קטנה יום לפני אצל הירקן.

עוד באותו נושא

הנתחים שאתם עדיין לא מספיק מכירים

לכתבה המלאה
קציצות כרישה. שני בריל,
מכינים מנות שאפשא להכין מראש. קציצות ברוטב עגבניות וכרשה/שני בריל

3. כל מה שאפשר להכין מראש, תכינו מראש

אחרי שמילאתם את ביתכם בכל טוב, צריך ליצור רשימה חדשה: רשימת הכנות.

נסו לחשוב כמו טבחים מקצועיים, ולבנות רשימה מאורגנת לפי זמני הכנה ופירוק לשלבים קטנים. למשל אם יש לכם מספר מנות שצריכות בצל מטוגן, עדיף לטגן מראש נגלה גדולה של 3-4 ק"ג ואותה לחלק בין המנות השונות. אותו דבר נכון לגבי קלייה של אגוזים וחיתוך ירקות שורש.

את מרבית מאכלי החג אפשר ורצוי להכין מראש, אז אם בחרתם את המתכונים הנכונים והתחלתם לבשל בזמן, בצהרי ערב החג הבישולים יהיו כבר מאחוריכם ותוכלו לנוח לפני שכולם מגיעים.

תבשיל אסאדו. אפיק גבאי,
אם בחרתם את המתכונים הנכונים , בצהרי החג תוכלו לנוח. תבשיל אסאדו חגיגי/אפיק גבאי

4. תכינו פלטה ותנור בחום בינוני/נמוך

בזמן הארוחה העבודה שלכם צריכה לכלול שני אלמנטים: חימום והגשה. תיבולים, חיתוכים וטיגונים אמורים להיות כבר נחלת ההיסטוריה. כדאי להעמיד פלטה של שבת עליה יחכו תבשילים ולשמור את התנור חם, רק למקרה שיש מנה שצריכה חימום נוסף כמו מאפה גדול וחגיגי או מנה שכדאי לבשל ולהגיש על המקום כמו פילה או דג שלם אפוי.

5. תתכוננו לשאריות

כמו כולם, כנראה תכינו יותר אוכל ממה שאתם צריכים, ולא כל האוכל שיוגש לשולחן החג יאכל. כדי למנוע בזבוז מזון דואגים מראש שיהיה במקרר ובמקפיא מספיק מקום וגם קופסאות נוחות לאחסון שניתן לסגור הרמטית.

וואלה! NEWS בשיתוף אדום אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully