וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האינסטגרם הרס את הקרואסון?

26.2.2018 / 14:09

בזמן שהאינסטגרם מקדש את הצבעוניות והאסתטיקה ומשלב נצנצים מרנג וצ'ורוס עם קרואסון, אופים ותיקים יצאו במחאה נגד ההרס של המאפה הקלאסי מכולם

מערכת וואלה!

בווידיאו - דוגמה להשחתה: מאפה קרואסון רד וולווט בניו יורק

יותר ממגדל אייפל, אתר הסלפיז האינסופיים והצעות הנישואין הדביקות, הקרואסון הוא סמל אוניברסלי המזוהה עם צרפת. כנראה שאמריקנים רבים לא יוכלו לזהות את הדגל הצרפתי מתוך שורה של דגלים אבל המאפה המדובר הוא כמו אייקון בכתב חרטומים, או בשפה של 2018- אימוג'י, שמזוהה עם האומה האירופאית הזו. אפילו קנייה ווסט הנציח את זה בשיר אחד שלו מתוך האלבום YEEZUS שיצא ב-2013 בשורה המפורסמת: "In a French-ass restaurant / Hurry up with my damn croissants".

עוד באותו נושא

בנפתולי הבאזז: הקינוחים ההיברידיים משגעים את ארה"ב

לכתבה המלאה

למרות שמקורותיו באוסטריה, המאפה בצורת הסהר אומץ על ידי הצרפתים בתחילת המאה ה-19. הקרואסון עשוי בצק עלים, שכבות דקות ומרובות של בצק וחמאה שנוצרו בתהליך ארוך וחזרתי של קיפול הבצק וגלגולו. כשהמאפים בתנור, הלחות הנפלטת מהחמאה יוצרת אדים, בשילוב עם מעט שמרים, מה שגורם למאפה לתפוח.

אבל המאפה האייקוני התרחק משורשיו. אפשר למצוא קרואסונים בארחות בוקר קונטיננטליות במלונות ירודים ובסנדביצ'ים עצובים של שדות תעופה, כשהתפתחות שהכי מדאיגה רבים נמצאת דווקא באינסטגרם שם המאפה הפך לכוכב רשת, אפילו שלפעמים כבר קשה לזהות אותו. כמו שבייגלים הפכו לצבעוניים והמילקשייקים הפכו למוגזמים, עכשיו תורם של הקרואסונים להפוך לוויראלים. בתקופה האחרונה הולכת ונרקמת תנועת נגד בארצות הברית של מקצוענים מתחום האפייה שהתראיינו בנושא למגזין eater. הם נחרדים מהיופי הפשוט שנלקח מהמאפה הקלאסי הזה לטובת לייקים באינסטגרם ואפילו מרגישים שהנושא יוצא משליטה בזמן שהקרואסון הופך לצבעוני, מתמלא בסוכריות צבעוניות ואפילו נצנצים.


עוד טרנדים ויראליים:
גלידה צמר גפן
סושי דונאט

הקסם של הקרואסון הוא הפשטות שלו, החמאתיות והקריספיות שלו והעובדה שמישהו עם הרבה מיומנות הכין אותו כך שהוא יצא מושלם מהתנור, אבל יש גם מי שרואה בקרואסון קנבס חלק ומחליט להשתעשע איתו בחדשנות. המוכר מכולם בתחום הזה הוא דומיניק אנזל שהפך את הקרואסון לקרונאט, קרואסון בצורת דונאט שהפך לתופעה וזכה לחיקויים בכל העולם, יש לו גם ציפוי צבעוני ומילויים הרפתקנים. הקרונאט הושק ב-2013 ושם התחיל עידן חדש בעולם המאפים, עידן של חידושים והמצאות ויצירתיות בלתי נגמרת.

מאז אנזל והמהפכה שיצר כולם תוהים מה יהיה הקרונאט הבא, מה יהיה החידוש שיתפוס את כולם וישתלט על העולם, ולכן לא מפסיקים לצוץ באינסטגרם קרואסונים וקינוחים ומאפים אחרים שמטרתם לבלוט, למשוך תשומת לב ולהפוך ללהיט. באינסטגרם אפשר למצוא המון גרסאות טייק-אוף לקרואסון כמו קרואסון פאי לימון ומרנג, או גרסה של קרואסון צ'ורוס ממלוא בקרם ריבת חלב, ואפילו קרואסון רד וולווט (כמו בווידיאו למעלה). בניו יורק, מאפיית Supermoon מציעה קרואסונים בצבעים וביניהם גם קרואסון פינקולדה. בינתיים עוד קרואסון שהפך לכוכב הוא קרואסון יום הולדת המעוטר בסוכריות ספרינקלז ומילוי ורוד. בבירור קצר מתברר שמי שעומד מאחורי הלהיט הזה הוא משרד שיווק ופרסום ממנהטן המתמחה במדיה חברתית בתחום המזון והמסעדות. עד כמה הקרואסון הוורוד והמנצנץ הזה עומד בסטנדרט המחמיר בהם נמדדים קרואסונים? יש מי שטוען שהמילוי והתוספות לא אמורים לפגוע באיכות של הקרואסון אבל מצד שני נמצאים כל האופים הוותיקים מהעולם האפייה הקלאסי ולטענתם כשאתה אופה משהו יפהפה כמו קרואסון מבריק ומושלם אתה לא רוצה להרוס אותו עם מילוי קרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully