וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חבל? 9 טעויות שהורסות לכם את הפסטה

25.10.2021 / 10:57

כולנו חולמים על פסטה מושלמת כמו במסעדה, כשבפועל רבות הפעמים שהתוצאה הסופית לא יוצאת מספיק טעימה. מגזין טיים פרסם טיפים של שפית על 9 דברים שאתם עושים ממש לא נכון כשאתם מכינים פסטה. עקבו אחר ההוראות לפסטה המושלמת

פסטה במסעדת אמורה מיו. באדיבות המקום,
למה לא יוצא לי כמו במסעדה? פסטה במסעדת אמורה מיו/באדיבות המקום

פסטה היא אחד המאכלים האולטימטיביים להכנה בבית. היא אהובה על כולם, פשוט יחסית להכנה ואפשרויות הגיוון הן רבות. הבעיה היא שלא תמיד אנחנו מצליחים להגיע בבית לפסטה המושלמת כמו זאת שמוגשת במסעדה.

מגזין TIME פרסם תשעה טיפים להכנת פסטה של השפית מיסי רובינס ממסעדת ליליה האיטלקית הפופולארית שבשכונת וויליאמסבורג, ברוקלין. או יותר נכון, מספר טעויות שיכול מאוד להיות שאתם עושים, שמקלקלים לכם את הפסטה. אנחנו מיהרנו לאמץ.

עוד באותו נושא:
הדרך המדעית הטובה ביותר להכין פסטה
הסיבה בגללה יש חור בכף של הספגטי
רוצים לקבל עדכונים על אוכל טעים? בואו לטלגרם שלנו

1. אתם משתמשים בסיר קטן מדי

תמיד תבחרו בסיר גדול, גם אם הוא נראה לכם גדול מדי, וכן תוסיפו יותר מים ממה שנדמה לכם שצריך. הפסטה צריכה מספיק מקום לנוע בו בחופשיות בסיר כדי שכולה תתבשל באופן שווה במים הרותחים. אם הפסטה נראית כאילו שהיא דחוסה באמבטיה חמה של מים רותחים, כנראה שהתקמצנתם על גודל הסיר וכמות המים. בנוסף, חשוב לזכור להמליח את המים בנדיבות.

2. אתם מוסיפים שמן למי הבישול

אין צורך להוסיף שמן למי בישול הפסטה, והסיבה לכך פשוטה: השמן "מגן" על הפסטה מהרוטב, הוא מונע מהרוטב להידבק אליה וזה כמובן דבר שאנחנו ממש לא מעוניינים בו.

עוד באותו נושא

שף בכיר חושף את המתכון הסודי שלו (עם הטריק) להכנת הפסטה המושלמת

לכתבה המלאה

3. אתם מסננים את כל המים בכיור

כשאתם מסננים את מי הפסטה לכיור, אתם מאבדים את אחד המרכיבים הכי חשובים לפסטה מושלמת (פרטים נוספים בסעיף 5). מה הפתרון? אפשר לבשל בסיר עם מסננת בילט-אין, וכך המים נשמרים בסיר כשמוציאים את המסננת. אפשר להוציא את הפסטה עם מלקחיים או עם כף מחוררת גדולה (תלוי בסוג הפסטה). רק חשוב לזכור לעבוד מהר מרגע שהוצאתם את הפסטה מהמים.

פסטה. ShutterStock, GettyImages
פסטה צבעונית. למה להתחכם?/GettyImages, ShutterStock

4. אתם מפלים את הקלאסיקה

קניית פסטה ארטיזנלית יקרה בצורות וצבעים שמושכים את העין אינה הכרחית כדי להפוך את הפסטה שלכם לטעימה. בחרו במותג קלאסי, עם טעם טוב ואיכות עקבית. השתמשו במותג שעובד לכם ואל תחפשו הרפתקאות.

5. אתם שופכים את הרוטב על הפסטה

זה אולי נראה טוב בפרסומות, תמונה של מישהו שופך צנצנת רוטב על ערימת פסטה, אבל זאת לחלוטין טעות. הפעולה צריכה להיות הפוכה. אם אתם מכינים פסטה עם רוטב אתם תמיד צריכים להוסיף את הפסטה למחבת של הרוטב ולסיים את הבישול שם. הדקות האחרונות האלו של הבישול במחבת הן חיוניות לכך שהפסטה תספוג יותר טעמים. התנאי להצלחה הוא בישול מעט יותר קצר במים החמים (כלומר להוציא את הפסטה כשהיא כמעט מוכנה, אל דנטה). למחבת הרוטב מוסיפים כף נדיבה של מי הבישול החמים, העמילן של הפסטה במי הבישול יעבה את טעמי הרוטב.

פסטה. ShutterStock, GettyImages
שפיכת הרוטב על הפסטה - תמונה מטעה/GettyImages, ShutterStock

6. אתם משתמשים ביותר מדי רוטב

לא הייתם רוצים שהפסטה שבישלתם כה בקפידה תשחה בבריכה של רוטב, לא משנה כמה הוא טעים. נסו להגיע ליחס של כוס וחצי - שתיים של רוטב על כ-450 גרם פסטה. בנוסף, תנו לפסטה מקום של כבוד, עם צלחת משלה, לא צריך להיות על הצלחת שום דבר אחר כשמגישים אותה.

7. אתם חושבים שפסטה צריכה להיות מוגשת על צלחת

כמעט כל פסטה צריכה להיות מוגשת בקערה. החל מפסטה ארוכה כמו ספגטי או פטוצ'יני, ועד צורות קצרות כמו ריגטוני או ניוקי. פסטה היא מנה מנחמת יותר כשהיא מוגשת בקערה, יותר כיף לאכול אותה, וקטנים הסיכויים שהיא תתקרר מהר. היוצאת מן הכלל לחוק הזה, היא פסטה שטוחה (כמו רביולי למשל) שצורתה עשויה להתקלקל בקערה.

8. אתם חושבים שפסטה מתאימה רק למזג אוויר קר

פסטה לא חייבת להיות מנה חמה, ולא כל רוטב של פסטה צריך לבשל. או בקיצור - סלט פסטה זאת מנת קיץ מעולה. הנה אופציה לאחד כזה.

פסטה. ShutterStock, GettyImages
תבשיל משאריות של פסטה/GettyImages, ShutterStock

9. אתם זורקים את השאריות

כמעט כל שאריות של פסטה, (חוץ מפסטה ממולאת), יכולות לקבל חיים חדשים כסוג של פריטטה ממש טעימה. הוסיפו כמה ביצים טרופות, הרבה גבינה מגוררת, וכל מרכיב אחר שנשמע לכם שיעבוד, זרקו לתנור בחום של 170 מעלות בכלי אפייה או מחבת עמידה בחום ויש לכם אחלה ארוחת שאריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully