וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט 70 שנה: כתר המזרח נסגרת

11.11.2019 / 10:34

השמועות דברו על שיפוצים והתחדשות, אבל אחרי שבוע שהמקום עומד סגור כבר אין מקום לספק - מסעדת כתר המזרח, או בשמה השני - המקום שאריק איינשטיין ז"ל הכי אהב, נסגרת, אחרי 68 שנות פעילות

שווארמה כתר המזרח. נועם סולד
השווארמה של כתר המזרח/נועם סולד

בשבועות האחרונים, החלו חובבי שווארמה וסתם אזרחים תל אביבים מודאגים, להעלות תהיות ברשתות החברתיות מדוע מסעדת "כתר המזרח" המיתולוגית באבן גבירול עומדת סגורה. בהתחלה התעקשו והבהירו מקורבים למקום כי מדובר בשיפוצים, "יצאנו להפסקה לצורך התחדשות" גרסו בדף הפייסבוק של השווארמה הכי מדוברת בתל אביב.

אבל אחרי למעלה משבוע שהמקום עומד סגור, ואין זכר לשיפוץ, זה כבר די ברור - כתר המזרח, או כמו שרבים מכירים אותה - המסעדה שאריק איינשטיין ז"ל הכי אהב, ככל הנראה תישאר סגורה.

את כתר המזרח הקימו בשנת 1952 בתיה שמאי, יחד עם שתי שותפות, בהמשך השנים לקחו על עצמם את ניהול העסק המשפחתי, שלושת בניה של בתיה - חיים, אברהם וניסים שמאי, ובהמשך גם הדור השלישי נכנס לעסק המשפחתי.

מנות הדגל של המקום היו השווארמה המפורסמת כמובן, חומוס שעשו במקום וגם קובה, ממולאים משתנים, חצילים במיץ ומוסקה.

שווארמה כתר המזרח. נועם סולד
המסעדה שאריק איינשטיין הכי אהב/נועם סולד

מאז הקמתה הייתה כתר המזרח פופולארית במיוחד, ופקדו אותה לא מעט דמויות חשובות בחברה הישראלית, אבל אין ספק שהמפורסם ביותר מקרב לקוחותיה הנאמנים היה כמובן הזמר אריק איינשטיין ז"ל. "המסעדה התחילה להתפרסם ממש כשאריק הגיע לפה וזה היה לפני כמה עשרות שנים", סיפר לנו חיים שמאי בראיון ב-2013 "לא היינו חברים שלו מהבית אלא הכרנו את אריק פה כי היה לו כאן משרד והוא היה בא לאכול אצלנו. ככה הכרנו גם את כל האמנים והשחקנים ונכנסנו לעולם הזה".

"כשאריק היה בא לפה היו פרלמנטים אדירים של זמרים, אמנים ושחקנים שהיו באים לכאן. היום פחות", סיפר חיים באותו ראיון "היו כאן אנשים כמו מוני מושונוב, יצחק קלפטר, מיקי גבריאלוב, זאב רווח. כל האמנים של ישראל היו באים לפה לשבת עם אריק וכולם היו אוכלים פה הכול".

גם בתקופתה של בתיה שמאי הגיעו למקום מפורסמים דאז שכללו שרים, אנשי צבא ועוד. "מהיום הראשון הגיעו למסעדה המון אנשים מהפוליטיקה הישראלית כמו יגאל אלון, יצחק מודעי וישראל גלילי", סיפר חיים, "לא פרסמנו את המקום בכלל, הם פשוט הגיעו לבד. הפכנו לנקודת מפגש. אנחנו היינו כמו הבסיס של יגאל אלון".

עוד באותו נושא

המוסד: כתר המזרח

לכתבה המלאה
כתר המזרח. נמרוד סונדרס
הקובות של כתר המזרח/נמרוד סונדרס

אחרי שנים שלא התפתו במשפחת שמאי לפתוח סניף נוסף לשווארמה המפורסמת בינואר 2016 זה סוף סוף קרה. סניף זריז של כתר המזרח נפתח בשוק צפון ברמת החייל (הוא אגב ימשיך לפעול כרגיל). וזה אולי יכול ללמד משהו כי משפחת שמאי הבינה לאן נושבות הרוחות. היום, כמעט ארבע שנים מאז פתיחת הסניף החדש, ו-68 שנים לאחר פתיחת המסעדה המיתולוגית, היא נותרה סגורה.

באותה כתבה ב-2013 כשנשאל שמאי מה סוד הקסם של המקום השיב "אנחנו מקצוענים, אחרי הכול אנחנו נמצאים בעולם האוכל מהילדות. חוץ מזה, אולי הסוד הוא גם בזה שלא השתנה פה שום דבר בחמישים השנים האחרונות".

כתר המזרח. נמרוד סונדרס
כתר המזרח, ביום שאחרי מותו של אריק איינשטיין/נמרוד סונדרס
כתר המזרח. נמרוד סונדרס
הברנז'ה של הכתר על קירות המקום/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully