וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קורה בשבת הקרובה: פסטיבל סין בת"א

1.1.2020 / 14:20

נעמה אליהו, מי שהביאה אלינו בעבר את שוק אוכל עולם המוצלח, עורכת ביום שבת הקרוב את פסטיבל סין, אירוע חד פעמי אשר כולל הופעות, מיצגים, סדנאות, והכי חשוב - אוכל סיני אותנטי, וכן, גם ישראל אהרוני יהיה שם

פסטיבל סין בתל אביב. רן בירן,
סלט מלפפונים סצ'ואני/רן בירן

תֵּה וְאֹרֶז יֵשׁ בְּסִין, אֶרֶץ הַנִּדַּחַת; וּבְאַרְצֵנוּ יֵשׁ חַמְסִין כָּל מִינֵי קַדַּחַת.

המטבח הסיני, הרחוק והמסקרן, הגיע לישראל כבר לפני שנים, אבל לא הצליח להפוך למשמעותי. ישראל אהרוני, מי שהביא לפני עשרים שנה את האוכל הסיני לכל בית בישראל עם רב המכר שלו "הבישול הסיני", אמנם סייע לדבר, אבל משהו באוכל הסיני פשוט לא תפס כאן, על אף שיש כמה מסעדות סיניות שקיימות הרבה מאוד שנים, ביניהם גם פת-קואה של אהרוני עצמו בהרצליה.

בזמן שהמטבח היפני הופך ליותר ויותר טרנדי, וכבר ממש קל למצוא מסעדות ותפריטים יפניים ברחבי תל אביב, מסעדות סיניות רק נסגרות, למשל הסינית האדומה הוותיקה, הן נמצאות פחות בשיח, וכך האוכל הסיני נשאר רחוק מאיתנו רוב הזמן.

פסטיבל סין בתל אביב. רן בירן,
מרק וונטון, משמעות השם היא "מרק עם כיסונים ונודלס"/רן בירן

מה אנחנו יודעים על אוכל סיני?

חוץ מאגרול ברוטב זרחני אדום מה אנחנו באמת יודעים כאן בישראל על אוכל סיני? כמו כל דבר שהסינים עושים, גם את זה הם עושים כבר הרבה מאוד זמן, כך שמדובר במטבח עתיק ומורכב, כזה שמשתנה מאוד מאזור לאזור, כי בכל זאת סין ענקית, וגם בחומרי גלם אקזוטיים וטכניקות ומיומנויות רבות.

ובכן, אם אנחנו לא נגיע לסין, סין תגיע אלינו. בשבת הקרובה (4 בינואר) יתקיים בתל אביב פסטיבל סין, אירוע חד פעמי שיקרב אתכם צעד אחד לכיוון סין, התרבות הסינית והאוכל הסיני. נעמה אליהו, מי שהביאה אלינו בעבר את שוק אוכל עולם, מאגדת במקום אחד את כל אנשי התרבות הסינית שיש בארץ, ביניהם גם כמובן האוטוריטה הבלתי מעורערת ישראל אהרוני, שאמנם לא יבשל הפעם, אבל יגיע לדבר ולתקלט באחד מתוך עשרות אירועי הפסטיבל.

עוד בוואלה! אוכל

בשם הנוסטלגיה: המסעדות הסיניות עדיין כאן

לכתבה המלאה
פסטיבל סין בתל אביב. רן בירן,
עוף ואורז בסגנון סצ'ואן/רן בירן

מיליארד סינים לא טועים

השנה האזרחית התחלפה לה, אבל מדובר גם בחגיגות ראש השנה הסינית ופתיחת שנת העכבר. לכבוד זאת וכחלק מהפסטיבל, יתקיימו מגוון הופעות ומיצגים כמו מופע קונג פו, מתחם טאי צ'י, שיעור סינית למתחילים, מתחם משחקי גו המבוקשים מאוד ברחוב הסיני, הרצאות על סין ועוד.

אבל אנחנו התכנסנו כאן כדי לעסוק באוכל, ובכן, מלבד סדנת כיסונים סיניים שנקראים גְ'יָאודְזְה שתעביר יפעת תבואה, ומתחם בו יערך טקס תה סיני מסורתי, יתקיים מתחם אוכל רחוב סיני אותנטי בהובלת השפים הסיניים של ה-T House שם יתקיים האירוע. חלק מהאירועים בתשלום ולחלקם הכניסה חופשית.

פסטיבל סין בתל אביב. רן בירן,
קינוח יין יאנג של קרם אורז, גרנולה ותפוזים סיניים/רן בירן

הכינו את הצ'ופ סטיקס

בפסטיבל תוכלו לטעום כמה מנות סיניות קלאסיות שעושה שף תומר בר מאיר יחד עם הטבחים הסיניים של ה-T House, ביניהן לא מעט מנות טבעוניות, כשמחירי המנות יעמדו על טווח של 30-35 שקלים. ביניהן:

סלט מלפפונים סצ'ואני שזה בעצם גלילי אורז, מלפפונים ובוטנים פיקנטיים בתערובת תבלינים דומיננטית וחריפה המזוהה עם אזור סצ'ואן. בעוד מרבית האוכל בסין מוקפץ, צלוי או מטוגן (מסורת עתיקה שנועדה לשמור על הגיינה ונותרה הרגל שממשיך עד היום), המלפפונים הם שריד יחיד שעדיין אוכלים חי עד היום והוא פופולרי בכל סין.

סלט שעועית חלוטה ברוטב שומשום מעושן, גם הוא סלט סצ'ואני במקור כששמן השומשום משמש כבסיס לתיבול, טכניקה שהיא מעמודי התווך של המטבח הסיני כאשר מניחים את חומר הגלם שהוא ירק או תבלינים בתוך השמן, מרתיחים ומקררים, וזה בעצם התיבול כשהשמן מחזק את הטעמים במנה.

סלט סקין טופו שמגיע עם סלרי, גזר ושמן ותבלינים מאזור דרום סין. הטופו מיובש ומקבל את הטעמים מהשמן וכמה סוגים של צ'ילי, יבש וטרי, תבלינים וחומץ שחור עשוי מאורז וסובין. הטופו רווח בכל סין כחומר גלם בסיסי בכל מיני סוגים ומרקמים, החל מארוחת הבוקר ועד ארוחת הערב. הוא יכול להיות מעושן, רך כמו יוגורט או מסריח ומכונה "סטינקי טופו", המקבילה לגבינה הכחולה המערבית מבחינת הסינים.

סלט אוזן העץ העשוי בעצם מפטריית אוזן העץ הנקראת גם מו-אר, בתחמיץ חמצמץ ועוקצני, במרקם "ג'לטיני" שהוא המרקם הטבעי של הפטרייה והסינים מאוד אוהבים.

סלט חומוס שינג'יאני, מנה מהמחוז המוסלמי שיאנג'יאן בצפון מערב סין, מנת רחוב הנמכרת בשווקים וסמוך למסגדים, עם טעמים המושפעים ממרכז ומזרח אסיה, כמו זרעי כמון, זרעי כוסברה, חומץ שחור וסויה.

לחמניות סיניות מאודות עם בקר מפורק בציר הויסן ותערובת חמשת התבלינים או בגרסה טבעונית של ראגו טופו וחצילים פיקנטי עם מחית סויה מותססת.

מרק וונטון, משמעות השם היא "מרק עם כיסונים ונודלס". זהו מרק חמצמץ שמגיע מהמטבח הקנטונזי בהונג קונג, שיוגש על בסיס פטריות שיטאקה וירקות נוספים.

אורז ועוף בסגנון שינג'יאנג עם תבלינים מאזור מרכז סין ומרכז אסיה: פלפל סצ'ואן, אניס, קינמון וצ'ילי ממזרח אסיה וכמון וכוסברה ממרכז אסיה, תוגש כנתחי פרגית עם בקצ'וי וחסה צלוייה.

מומו טיבטיים- כיסונים טבעוניים ממולאים בירקות וטופו, שמכינים אחד-אחד, בעבודת יד, על פי כל כללי הטקס המסורתיים.

קינוח "יין-יאנג"- המושג "יין-יאנג" באופן כללי מדבר על האיזונים שבטבע ובכל תחום בחיים. הקינוח מנסה לאזן בין מתיקות לחמיצות עם קרם אורז, גרנולה עם תערובת 5 תבלינים, קונפי של תפוזים סיניים, רוטב פירות ותה ירוק.

את האוכל ילווה בר הקוקטיילים של ה- T House, שעושה כבוד למשקה התה בווריאציות שונות עם קוקטיילים יחודיים על בסיס תמציות תה, לצד בירות סיניות ועוד.

פרטים נוספים והרשמה באתר של בית ציוני אמריקה

פסטיבל סין, ה-4 בינואר בין השעות 11:00-01:00, בית ציוני אמריקה, דניאל פריש 1 תל אביב

פסטיבל סין בתל אביב. רן בירן,
סלט פטריית אוזן העץ במרקם גומי שהסיניים אוהבים במיוחד/רן בירן
פסטיבל סין בתל אביב. רן בירן,
לחמניות מאודות/רן בירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully