וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון רמזי חולק שני טיפים מפתיעים להכנת הספגטי המושלם בכלום מאמץ

28.9.2020 / 23:36

השף המפורסם גורדון רמזי ממשיך להפתיע את צופיו ביוטיוב כשבתכניתו האחרונה חשף שני דברים שהוא עושה בהכנת ספגטי שעלולים להעליב את השפים האיטלקים - אבל להפוך את הספגטי שלכם לטעים כפליים

הטיפים של גורדון רמזי להכנת פסטה מושלמת/YouTube/Gordon Ramsay

אם תתנו לשפים איטלקים לצפות בפרק החדש של "סודות הבישול עם גורדון רמזי", הם יזדעזעו. מצד שני, מי אנחנו שנתווכח עם השף שזכה ב-15 כוכבי מישלן? אם הוא אומר שככה צריך להכין ספגטי - אז מבחינתנו זו פקודה. השף הבריטי חשף בתכנית היוטיוב האחרונה שלו שני טיפים חשובים להכנת ספגטי אל דנטה.

על אף שספגטי הוא מאכל פופולרי בקרב ישראלים, רבים מאיתנו מבשלים אותו יותר מדי או פחות מדי ולא מגיעים למידת ההכנה המושלמת, גם אם אנחנו דואגים להוציא אחד ולטעום או לזרוק אותו על הקיר ולראות אם הוא נדבק. רמזי טוען שהוא יודע כיצד לקבוע בדיוק מתי הספגטי מוכן. הוא אומר בתחילת הפרק: "כשמדובר בפסטה, בקלות אפשר לבשל אותה יותר מדי או פחות מדי. כך תעשו זאת כמו שצריך".

גורדון רמזי מבשל פסטה. YouTube/Gordon Ramsay, צילום מסך
גורדון רמזי מבשל פסטה אל דנטה/צילום מסך, YouTube/Gordon Ramsay

תחילה הוא ממלא סיר גדול במים "כדי להבטיח שלפסטה יהיה מספיק מקום לבישול אחיד", לפני שהוא מוסיף כמות מכובדת של מלח. אז, בניגוד לאיטלקים, הוא גם מוסיף כמות נדיבה של שמן זית - ומכפיל את הכמות אפילו יותר בסוף ההכנה (תכף נגיע לזה). אז נכון, שמן הזית נועד למנוע את הידבקות הספגטי, אך שפים רבים יטענו שרמזי טיפה הגזים בכמות. אז איפה היינו? אה כן, סיר, מים, מלח ושמן זית. שמים את הסיר על אש רגילה ומחכים עד שהמים ירתחו, בדיוק בנקודה שבה המים מתחילים להסתובב ומעט לבעבע. בשלב הזה אתם מכניסים תחילה קצה אחד של הספגטי לסיר, מניחים לו להתרכך ואז מסובבים אותו בעדינות כדי להטביע את היתרה. סובבו את הספגטי בעדינות ושימו שעון.

בחלוף הזמן (מספר דקות), שילפו ספגטי בודד וחושו אותו באצבעותיכם. אם הוא עדיין קצת מוצק מבחוץ, הוא אל דנטה. רמזי אמר: "אתם באמת יכולים להרגיש את זה באצבעות שלכם, זה עדיין קצת מוצק. יש תחושה נעימה ומוצקה בפנים. בהחלט לא פריך".

לסיום הוא מנקז את הספגטי, מוסיף עוד קורט מלח ופלפל וכפי שציינו - כמות נדיבה נוספת של שמן זית. אחר כך הוא מערבב היטב את המנה כדי למנוע הידבקות ו"הנה לכם, פסטה יפה אל-דנטה. מבושלת בצורה מושלמת". בתיאבון!

צפו בפרק המלא ובו עוד טיפים שימושיים לבישול ואפייה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully