וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאמינו לעיניים שלכם, תאמינו לוויז: האנגר אפור עם ריח אדיר של עוגיות

5.1.2021 / 6:00

מצד אחד הרים של עוגיות, מהצד השני מגשי קראק פאי, ובאמצע מיכל קלימברג: ביקור טעים במתחם שרוצה לעשות מהפיכה

מתחם Make Eat, ראשון לציון/יותם רונן

במבט ראשון, אנחנו חושבים לעצמנו, מדובר במיקום קצת אפור מדי לכתבה הזאת. המכונית מתעלמת קצת מוויז ועושה סיבובים קלים ברחובות האפורים עד כדי קלישאה של אזור התעשייה בראשון לציון, עד שהיא נכנעת לכחול-לבן. אנחנו מוודאים שוב. זו הכתובת שממנה אמורה לצאת בשורת אוכל ישראלית חדשה, וכדאי שנבדוק את זה לעומק במקום לפעול על בסיס הנחות יסוד מעט שטחיות.

אנחנו הולכים קצת, מטפסים קצת, סובבים קצת את המבנה הצבעוני ודופקים קצת בדלת, עדיין סקפטיים. עמדת קבלה תעשייתית שומרת על מה שהוא לבטח אחד המטבחים הכי נקיים והכי קרים בישראל, וכניסה פנימה דורשת כיסוי גוף שיכול לתפקד גם כחליפת הגנה מפני קורונה. האוכל, אנחנו מקווים, מחכה לנו קצת יותר בפנים.

אנחנו מסיטים את וילונות הפלסטיק הענקיים וצועדים פנימה, מתחילים לצלול מיד לתוך "Make Eat". מדובר, בקצרה, בפלטפורמת מטבחים מקצועיים שמעניקה הזדמנות ליצרני אוכל ביתיים "לעשות את הצעד הבא".

אפשר לתאר אותה גם בפחות קצר, אך ביותר תכליתי - אם אני עובד היום ברשת מזון, בתי קפה, סופרמרקטים או כל ביזנס אחר שעוסק בביסים, אני מתניע את הרכב ותופס את החניה שפינינו בראשון לציון, דופק על הדלת, ונכנס פנימה עם פנקס החתמות ועו"ד שמתמחה בחוזים.

MAKE EAT, מטבח מקצועי ליצרני מזון קטנים, ראשון לציון. אפיק גבאי,
הילד שנוצר מהחיבור. מתחם Make Eat/אפיק גבאי

המפעל השיתופי הזה, כהגדרת היזמית והבעלים מיכל קלימברג, הוא למעשה חלל קולינרי מקצועי שמציע עמדות השכרה ליצרני מזון, לרבות ציוד, רישיון יצרן ותמיכה הוליסטית יותר. מפה, היא מקווה, מתקצרת הדרך למדפי רשתות המזון, למשל, או להקמת עסק.

"מגיעים לכאן מנעד רחב של טיפוסים, מוצרים, שלבי בשלות לייצור, וכל אחד צריך משהו אחר", הסבירה לוואלה! NEWS, "לכן, כשמגיע יצרן, אנחנו יושבים איתו ומבררים איתו איפה הוא נמצא, ולאן הוא רוצה להגיע. השאלות האלה מחדדות דברים, ואנחנו מסייעים ישירות או עוזרים לתווך עזרה - מדיוק המוצר ועד פילוח הקהל או כל תמיכה אחרת. אנחנו כן רוצים שאנשים יבואו לפה ויצליחו".

לפחות אנחנו ומלניה מזמינים אותו דבר

הפסטה המעולה שעשתה לנו את החורף

לכתבה המלאה
MAKE EAT, מטבח מקצועי ליצרני מזון קטנים, ראשון לציון. אפיק גבאי,
ייצור-בר השגה. מתחם Make Eat/אפיק גבאי

קלימברג מלווה אותנו מעמדה לעמדה, מסבירה בפירוט מה נכנס לכל תנור ומפצירה בנו לטעום. אנחנו מדלגים מעוגיות בריאות יחסית של אם ובנה לעוגיות קצת פחות בריאות של חבורה גברית שמחה, ממגשי ענק של קראק פאי לסרט נע של צנצנות צ'אטני אקזוטיות. מדובר בארוחה מגוונת מאוד של המון טעימות קטנות, או כמו שאנחנו מעדיפים להגדיר אותה - "יום עבודה בגן עדן".

ההאנגר, בעבר הנקודה שממנה יצאו הגלידות המפורסמות של ד"ר לק, ממוקם סמוך למפעל הממתקים המיתולוגי של "כרמית", גם הוא בבעלות המשפחה. "אבא שלי הקים את החברה בזמנו, ואני גלשתי לעסוק בתחום הנדל"ן. Make Eat הוא בעצם הילד שנוצר מהחיבור הזה שבין תעשייה ומזון", הסבירה.

היא הסתובבה עם הרעיון בראש, חקרה וראתה, והגיעה למסקנה פשוטה. "העסקים הקטנים לא יכולים להתמודד עם הרגולציה שהמדינה כופה עליהם". משם, הדרך לראשון לציון הייתה קצרה יחסית. "רציתי להרים מקום שיציע שטחים מותאמי מזון עבור עסקים קטנים, להנגיש בעצם ייצור-בר השגה".

מיכל קלימברג, MAKE EAT, מטבח מקצועי ליצרני מזון קטנים, ראשון לציון. אפיק גבאי,
על הכוונת - מפת הצרכנות והייצור. קלימברג/אפיק גבאי

הקונספט פשוט, אם כי עדיין מתגבש תוך כדי תנועה. בסיסו במשמרות של שמונה שעות (במחיר של כ-750-950 שקלים), שבמהלכן אמור היצרן לסיים את התהליך כולו, ולפנות את העמדה עבור הבא אחריו. "חלק מגיעים לכאן בשביל חלל הייצור, הרבה מאוד מחזיקים קהל לקוחות קטן, אבל רוצים לפרוץ את התקרה שחוסמת אותם. אחרים, בתי קפה עם כמה סניפים, למשל, רוצים לייצר סטנדרטיזציה לעסק שלהם", הסבירה קלימברג.

היא קוראת לאותם יצרנים לבוא, "לעשות את מה שאתה עושה הכי טוב, גם אם זה פעם-פעמיים בשבוע, אבל לעשות רק את זה". כלומר, לתת למומחים לסייע בתכנון השעות ובניהול הזמן ובכל דבר אחר שעוטף את המוצר.

החזון הזה, היא מקווה, ישנה את מפת הצרכנות והייצור הישראלית. עד אז, הוא פרוש לראווה על שולחן הטעימות שבכניסה. קינוח טבעוני נימוח לצד ממתקי שוקולד-קנאביס (לעת עתה, ללא הדבר עצמו), פיתוי מתוק מהודו ועוגיה ארגנטינאית אישית, עטופה בנייר ובתקווה גדולה.

בקרוב, מבטיחה קלימברג, תוקם במקום חנות שתאגד את המוצרים הללו באופן קצת יותר מסודר. אתם מוזמנים עד אז להתניע, ולהאמין לוויז.

seperator

מתחם Make Eat, ההגנה 25, ראשון לציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully