וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום היסטורי, קפה היסטרי, זה הכול: הישראלים שמכניסים את דובאי ות"א לבקבוק

27.1.2021 / 6:00

יש המון אופציות מעוררות וחזקות בקולקציה האדירה של "קפה ארז", אבל יש רק משקה אחד שיכול להגיד בשקט שהוא היה בחדשות

סרג' בואנו, אייס בריסטה/סרג' בואנו ב"M6 Capital", לפני כעשור

נפתח בווידוי אמיץ ומעט מביך: צבא העורכים והעורכות של וואלה! אוכל עדיין לא דרך באיחוד האמירויות, עדיין לא טעם את מה שיש לאבו דאבי להציע, ועדיין לא רתם את "הסכמי אברהם" לכדי חוויה קולינרית אקזוטית.

הפוטנציאל, כמעט מיותר לציין, אדיר, וכך גם התשוקה לנסוע ולאכול את הנסיכויות. אבל, אתם יודעים, קצת נגיף, קצת כלכלה מבהילה וקצת התנפלות כחול-לבן שמניעה אינספור כתבות על "האוכל הכשר הכי טוב בדובאי" גרמו לנו לחכות קצת, בסבלנות מטפחת ציפיות.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

עד אז, תהינו, איך עובד שיתוף הפעולה הזה בשטח? מתי כבר נזכה לראות כאן חומרי גלם משם? איזו מזוודה תפרוק לנו במשרד חול מדברי וביסים מפרציים נהדרים?

התשובות, מודים, מעט דלילות לעת עתה, אך ניצנים ראשונים של יזמות, ניצוצות של שלום היסטורי, הגיעו אלינו הביתה לפני ימים אחדים, הוכנסו למקרר, ופתחו לנו מצוין את הבוקר שלמחרת.

רק לבחור את היעד. קולקציית דובאי של "קפה ארז"

"קפה ארז" הוא מיזם משותף של רונית מזובסקי ומתן בוגנים. היא מבוסטון במקור, הוא מלוס אנג'לס, וביחד, לאחר היכרות משותפת עם כמה חברים טובים ועבודה באותו בית ספר, הם שואפים לסמן וי אחד קטן - שינוי תרבות שתיית הקפה הישראלית (ומשם כבר נמשיך הלאה, כמובן).

הם החלו להתקדם לכיוון ב-2019, כשהם מתמקדים בקולד ברו - קפה שנחלט בטמפרטורת החדר או באמצעות מים קרים, ולאורך זמן רב יותר, מה שמוביל למיצוי טעמים נקי, עמוק ואיכותי הרבה יותר מהרגיל, או ממה שנהגנו לשתות כאן במשך שנים, לפחות.

כשהקורונה הגיעה, תיעלו השניים את האנרגיות העצומות וההרסניות שלה לכיוון הנכון מבחינתם - כלומר, יותר זמן בבית שווה יותר זמן לעבוד על העסק.

האלכימאי

הישראלי שחזר מ"דימונה" של גרמניה מדבר

לכתבה המלאה

לא אמרנו שזאת החלטה קלה. "קפה ארז"

התוצאה היא פגישת פסגה של "ראשי עיר" - טעמי הקפה שלהם נקראים "The Mayor of Jerusalem", למשל, או "The Mayor of Tijuana" וכך הלאה - רחבה מאוד במאפייניה, עם סקלה רחבה של תיבולים וחוזקות, המתקות ומקורות.

בעת כתיבת השורות האלה, אני מצליח לספור לפחות 22 משקאות מבוקבקים, ובהם "ראש העיר קרטחנה" (קפה שמקורו בקולומביה, מן הסתם), "ראש העיר מונטריאול" (עם סירופ מייפל קנדי), וכן קפה וייטנאמי עדין ומתקתק שרוכב על תוספת חלב מרוכז, כמקובל במדינה.

יש גם "ראש העיר סאן דייגו" (עם ארומה מקסיקנית הלוקחת לכיוון ההורצ'אטה האהוב), "ראש העיר פלימות'" (קפה עם רמיזה של דלעת, אה-לה פאמפקין-ספייס סטארבאקסי) ו"ראש העיר סינטרה" (המשלב קרמל מתוק-מריר), אבל כבר הבנתם את העסק - יש הרבה, ואל תצפו כאן להחלטה קלה. למען האמת, כדאי ללכת בתחילה על מארז טעימות שייתן לכם כיוון להמשך.

"קפה ארז" עושה את דובאי. צפו בכתבה ב-i24 NEWS

מוצר הצריכה האמירתי-ישראלי הראשון בהיסטוריה עשה עלייה, והכול התחיל בדיאלוג אינסטגרם שגרתי לחלוטין

החדשות האחרונות של "קפה ארז", עם זאת, מגיעות מהמפרץ, שם שיתוף הפעולה עם מוחמד עלי אל-מאדפי וחברת "Emirati Coffee Co" שלו התרחב, ותוצריו מוצעים כעת למכירה גם כאן.

זהו למעשה מוצר הצריכה האמירתי-ישראלי הראשון בהיסטוריה שעשה עלייה, והכול התחיל בדיאלוג אינסטגרם שגרתי לחלוטין. "לפני כמה חודשים מצאנו את החברה, שלחנו להם הודעה, והמנכ"ל התלהב", סיפרה מזובסקי לוואלה! NEWS, "דיברנו כמה פעמים בזום, לקח לנו קצת זמן להבין אחד את השני, אבל די מהר קלטנו שיש לנו הרבה במשותף".

השיחות האלה התרחבו, הפליאה ההדדית נעלמה לאט-לאט, ומכורי הקפה משתי המדינות גילו תרבות משותפת, המתבססת על מכנה משותף נוזלי. "הם פתחו שנה לפנינו. התחילו כבית קפה, וסגרו כי הם רצו להתמקד בחומר הגלם עצמו", הוסיפה, "יש להם מוצרים מיוחדים שאין בארץ ולנו יש מוצרים שאין שם, אז זה היה די טבעי והתקדם מהר".

הקפה עצמו טעים מאוד, צלול וחזק, והרכיב אמריקנו קר ביתי מוצלח במיוחד, ושונה. זאת גם הייתה המטרה הראשונית של מזובסקי ובוגנים. "רצינו לשחק קצת עם הקפה, לעקם את החוקים המוכרים ולשבור את כל הנורמות של הישראלים", תיארו, "אין רק דרך אחת לשתות קפה, ואנחנו מאוד רוצים להוכיח את זה".

seperator
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully