וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שהיא עשתה כשהיא הייתה ילדה. בגיל 21 ההזמנות לא מפסיקות להגיע

3.2.2021 / 6:00

רוני ברון מספקת לאמא שלה "חברה במטבח" כבר לא מעט שנים, אבל רק הקורונה הצליחה להביא את המתוקים האלה לכולנו

רוני ברון, "ברוני'ס". רוני ברון,
מאז ומתמיד במטבח. ברון, בעבר ובהווה/רוני ברון

כמו לא מעט אנשים בארץ ובעולם (טוב, כמו כולם), גם רוני ברון חשבה שהיא יודעת מה עומד לקרות לה ב-2020. כמו לא מעט אנשים בישראל (ובכל נקודה אחרת על הגלובוס, למעשה) המחשבות האלה התנדפו לאוויר הפתוח ושמרו על ריחוק חברתי מהמציאות. במקרה שלה, עם זאת, אנחנו מעזים לומר שהשינוי הולך להשתלם לכולנו.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

התכנון היה פשוט, בסיסי ולא יומרני - לימודי קונדיטוריה בבית הספר לקולינריה "דנון", ומשם, אם הכול יעמוד בציפיות, אולי השתלבות צנועה בשוק המתוקים הישראלי. אתם יודעים, תוכניות קטנות ומלאות תקווה של בת 21.

מה שקרה מאז לא עומד להפיל אתכם, לא ישמוט לכם את הלסת ולא יהיה בסיס לכותרות קליק-בייט מתחכמות. מה שקרה מאז, עם זאת, עשוי להעלות חיוך קטן של אופטימיות על הפנים שלכם. בימים האלה זה לא מעט.

הכול התחיל מרעיון טוב אחד. "ברוני'ס"

ברון עבדה כבריסטה בבית קפה באזור מודיעין ורצתה מעט יותר מזה. "מה שיפה במקום זה שהוא עובד הרבה עם ספקים קטנים, וזה גרם לי לחשוב שאולי גם אני יכולה לתרום", סיפרה לוואלה! NEWS, "רציתי לבוא עם רעיון טוב, משהו שהן צריכות, משהו מיוחד ומגוון".

בסופו של דבר, המחשבות החזירו את ברון הביתה. "אחותי טבעונית ורציתי להכניס משהו שווה, לא 'נחמד בשביל טבעוני', אלא טעים ממש, בלי הנחות. היה לי בראש רעיון כבר המון זמן, וזאת הייתה ההזדמנות לנסות אותו".

הטעים-שלא-צריך-את-הנחות-הטבעונות-שלכם התברר כעוגיות חמאת בוטנים שחומות, פריכות למגע אך לא מתפוררות, נימוחות בשנייה הראשונה של הביס הראשון ומאוד-מאוד רחוקות מתדמית המאפים הטבעוניים המעט שלילית. בקיצור, להיט מיידי שממשיך להיחטף מבית הקפה הקטן גם בימי הטו-גו המוזרים האלה.

הכי קרוב שהגענו לניו יורק בשנה האחרונה

בננה פודינג בדיוק כמו של "מגנוליה"

לכתבה המלאה

כמו הקופסאות של אמא. "ברוני'ס"

"אמא תמיד הייתה מכינה לי קופסאות לקחת לחברים או להביא ולחלק בבית ספר. עכשיו הקופסאות האלה פשוט מגיעות רחוק יותר"

הנגיף ששיתק את המדינה סגר את בית הקפה ופינה לברון בכוח המון זמן פנוי. "השילוב של החופש וחוסר המעש", כהגדרתה, לצד ההשראה מאמה האופה-תמידית, הכניס אותה בחזרה למטבח, והוליד בסופו של דבר את "ברוני'ס", מאפייה-קונדיטוריה שהביטוי הום-מייד נתפר למידותיה.

"המון זמן רציתי להפוך את האהבה הזאת למשהו מקצועי", סיפרה ברון, "היה קצת פחד, ולא מעט חששות - יאהבו לא יאהבו, יקנו לא יקנו, אבל החלטנו ללכת על זה".

ה"החלטנו" הזה הוא בעצם משפחה שלמה בגב שמעניקה טיפים פיננסיים, שיווקיים, ניהוליים ומנטליים, וגם אמא שאופה מאז ומתמיד ושמחה לעזור. "היא מספקת לי המון השראה. חלק מהמוצרים בכלל מבוססים על מתכונים שלה ודברים שהיא העבירה לי. תמיד היא הייתה מכינה לי קופסאות לקחת לחברים או להביא ולחלק בבית ספר. עכשיו הקופסאות האלה פשוט מגיעות רחוק יותר".

הבחירה קשה. "ברוני'ס"

אז מה בעצם אוכלים כאן? ברון מציעה תפריט מהודק אך לא מהודק מדי של פיתויים. הוא מתחיל ביצירות קרמיות ומושחתות דוגמת עוגת אלפחורס, עוגת לוטוס ועוגת קינדר בואנו, ממשיך עם אותן קופסאות עוגיות (שושנים בדיוק כמו פעם, למשל, חמאה וקינמון ריחניות או עוגיות וניל טבעוניות), ומסתיים (בערך) עם לא מעט דברים מיוחדים יותר, הספצאליטה שלא מפסיק להשתכלל.

יש כאן פאי שקדים ודבש עם קוקוס, ופאי פיסטוק מרהיב עם שוקולד לבן ובו בצק פריך מאוד ותוכן שיכול מבחינתנו לככב גם באייטמים על "הדברים שבהם היינו רוצים להתקלח". יש פאי מרנג לימון (הכי פופולרי, לדברי ברון, ומבט עליו יכול להסביר את זה) ופאי נוטלה.

ויש גם את ה"כדורים", מעין גירסה מתקדמת יותר, מתוחכמת יותר ונעז לומר גם טעימה יותר, של כדורי השוקולד הביתיים שכולנו מכירים. כאן הם מגיעים בגירסת אוראו מצופה בשוקולד לבן, בגירסת לוטוס מזוגגת מלמעלה (כי למה לא, בעצם?) ובגירסת נוטלה נימוחה ועמוקה.

seperator

שיחה קצרה עם ברון מבהירה שהתוכניות המקוריות שלה אולי זכו לטוויסט עלילתי בחסות הקורונה, אך מהותן לא השתנתה. כשיתאפשר, היא תחל ללמוד את רזי המקצוע באופן מקצועי וממוסד יותר, "לקבל עוד כלים ולהתפתח בתחום הזה, לפתוח את הראש לדברים חדשים", כהגדרתה. בהמשך, היא מאמינה, "הלימודים יראו לי את הדרך. אני אלמד, אתכוונן ואבין בדיוק לאן אני הולכת".

עד אז, היא נהנית ושמחה על הקפיצה למים, ואמה מרוצה מזה "שמצאתי את עצמי ואת מה שמעניין אותי, שיש לי כיוון ושאני מספקת לה חברה במטבח". אתם, לדעתנו, יכולים להיות מרוצים מההזדמנות לטעום איזה ממתיק-מציאות ראוי, ולספר עוד כמה שנים ש"אכלתם אצלה עוד כשהיא הכינה עוגיות בבית של אמא".

"ברוניס", פרטים נוספים והזמנות בעמוד האינסטגרם המפתה או בטלפון 054-4316779

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully