וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף מזהיר מ-3 טעויות נפוצות בהכנת ביצים מקושקשות

3.11.2021 / 0:53

השף המפורסם דן צ'רצ'יל טוען שהוא נתקל ב-3 טעויות נפוצות בהכנת ביצים מקושקשות - כשאחת מהן חטפה ביקורת משף אחר. בדקו אם גם אתם חוטאים בטעויות האלה

הטעויות שכולם עושים בהכנת ביצה מקושקשת/@dan_churchill/

כמה כבר מסובך יכול להיות להכין ביצה מקושקשת? ובכן, מסתבר שחלק גדול מהאנשים טועה בדרך שבה הוא מכין את המקושקשת שלו - וככה מגיע לתוצאה רחוקה משלומות. אבל אל דאגה - השף דן צ'רצ'יל חושף בסרטון אינסטגרם קצר 3 טעויות נפוצות בהכנת ביצים מקושקשות - ולפחות אחת מהן עשויה להפתיע אתכם.

לדברי השף, שגם מנחה את הפודקאסט Epic Table, הטעויות הגדולות ביותר בהכנת ביצים מקושקשות הן:

1. מחבתות חמות מדי: שמרו על חום בינוני כדי לשלוט בבישול הביצים באופן שווה.

2. בישול יתר: אל תשאירו את הביצים על המחבת עד שהן לגמרי מוכנות. הוציאו אותן משם רגע לפני: זכרו שאחרי שאתם מורידים אותן מהאש, הן ממשיכות להתבשל מהחום השיורי. גם אם הן לא לגמרי מבושלות, עד שתגישו אותן לשולחן - הן יהיו רכות, שכבתיות וטעימות להפליא.

הטעויות הנפוצות בהכנת ביצים מקושקשות. dan_churchill, צילום מסך
3 הטעויות הגדולות בהכנת ביצים מקושקשות/צילום מסך, dan_churchill

3. ערבוב חוזר של הביצים במחבת: בניגוד למה שנהוג לחשוב, דן טוען שמומלץ להימנע מערבוב יתר של הביצים על המחבת אם ברצונכם ליצור "שכבות רכות להפליא". במקום זאת, הוא ממליץ להחליק את המרית לכיוונכם ולהטות את המחבת לאחור כדי לאפשר לנוזל ליפול על המשטח החם. זה מה שיצור לדבריו שכבות רכות ויפייפיות למראה.

הטיפ האחרון של דן סותר את עצתו של השף הבכיר רובי בל, שטען לאחרונה כי הסוד לביצה המקושקשת המושלמת הוא ערבוב תמידי של התערובת. רובי, שעבד תחת הגאון הקולינרי הסטון בלומנטל, אומר שהשיטה הנכונה היא דווקא לפקוח עיניים על הביצים כל הזמן ולהמשיך לערבב עד להיווצרות בלילה רכה ועדינה כמשי. עם שני הטיפים האחרים רובי מסכים.

צפו בסרטון המלא:

הסרטון של דן צבר כמעט 2,000 לייקים מאז שהועלה לרשת בתחילת השבוע וגרר תגובות מפרגנות מבשלנים חובבים. "ההמלצות נהדרות. למדתי משהו חדש היום", כתב אחד ואחר תיאר את התוצאה הסופית של הביצים המקושקשות: "זה כמו ציור". משתמשת נוספת כתבה: "אני אוהבת את איך שגרמת לבישול ביצים להיראות דבר כל כך מהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully