וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישארו טריות ל-20 יום: כך תאחסנו בצורה נכונה את הבננות

31.8.2022 / 0:00

נמאס לכם מבננות שהבשילו והרקיבו מהר מדי? מומחית היגיינת מזון פרסה את השיטות השונות לאחסון בננות שיאפשרו לכם לשמור על הבננות לכמעט שלושה שבועות - ומה אסור לכם לעשות בשום פנים ואופן

הטרנד הבריאותי המפתיע: אכילת קליפה של בננה/מערכת וואלה! News

מחפשים דרך פשוטה לאחסן את הבננות שלכם מבלי שהן ירקבו במהירות? מומחית היגיינת האוכל טאש בלית' מ"היי ספיד טריינינג" סיפרה על הדרכים הטובות ביותר לשמור על הבננות בשלות וצהובות ל-16 ימים ואפילו 20.

"בננות נמצאות בכל בית והן מהפירות האוהבים ביותר. יש להן יתרונות רבים כולל ויטמינים חשובים כמו B6 ופוטסיום, והן מספקות לגוף אנרגיה חשובה, מה שאומר שהן טובות מאוד לאנשים שלוקחים חלק בפעילות ספורטיבית. עם זאת, לא פשוט לאחסן אותן ולשמור בצורה טובה ופעמים רבות השלב שבו הן הופכות מלא בשלות ליותר מדי בשלות הוא קצר מאוד. אז איך מאחסנים אותן כך שהן ישארו טריות לאורך זמן ממושך?".

בננות בשלות. ShutterStock
אז איך שומרים עליהן צהובות לאורך זמן?/ShutterStock

בלית' מסבירה: "אחד הטיפים החשובים ביותר, שנוטים להתעלם ממנו, הוא לבחור בננות ירוקות, ולתת להן להבשיל בבית. אם אתם לוקחים בננות צהובות בהירות בחנות, המשמעות היא שהן כבר בשלות, ויהיה להן זמן מדף קצר יותר מאשר לבננות ירוקות".

טאש מוסיפה כי: "טיפ חשוב נוסף הוא לשמור את הבננות הרחק מפירות אחרים, זה יטיב איתן ועם הפרי הנוסף, כי בזמן ההבשלה שלהן, בננות משחררות ההורמון הצמחי את'לין בכמויות גדולות וזה יכול להאיץ גם את הבשלתם של פירות אחרים שנמצאים בקרבתן, כמו אבוקדו ועגבניות. על פירות אחרים, כמו תותים, ענבים ופירות הדר, אין לבננה כל השפעה. אז נכון שקערת פירות נראית כמו רעיון טוב על השיש במטבח, אבל זה לא פרקטי".

טיפ נוסף: הוציאו את הבננות משקית הפלסטיק, כי "הפלסטיק מונע מהן לשחרר לחות, ויגרום להן להיהרס אפילו מהר יותר. שמרו אותן על המדף, או במקום אחר בחדר הרחק ממקור ללחות, אור השמש וטמפרטורה גבוהה מדי כשהן מבשילות. כל מקום חם מדי יאיץ את תהליך ההבשלה, כך שהרחיקו אותן גם מתנורים".

טיפ נוסף שלה מעניין במיוחד: "הפרידו את הבננות מהאשכול וזה יעזור להן להישאר בשיאן לזמן ארוך יותר כי זה ימנע מהן לקבל את גז האת'לין של הבננות האחרות. גז האת'לין משוחרר משורש הבננה, כך שאם אתם רוצים להאט את ההשפעה, עטפו את השורש בעטיפה מפלסטיק או נייר אלומיניום. זה יפחית את כמות הגז שתעבור לפרי, ויגרום לו להישאר טרי יותר לזמן ארוך יותר".

טאש ממשיכה: "אם אתם רוצים לשמור את הבננות ביחד, רכשו מתלה לבננות, שיאט את תהליך ההבשלה ויעודד סירקולציה של אוויר, זה ימנע גם מיצירת חברבורות על הפרי, שבסופו של דבר הורס גם את הטקסטורה של הפרי עצמו".

האם ניתן לשמור אותן במקרר? "לעולם אל תעשו זאת בזמן שהן מבשילות, הטמפרטורות הנמוכות יכולות להיות הרסניות לתהליך. ברגע שהן הבשילו בטמפרטורת החדר, אחסנו אותן במקרר, זה יעזור להן להחזיק מעמד. כשהן צהובות עם מעט נקודות, זה אומר שהן בשלות ואפשר לאכול אותן, הכניסו אותן למקרר לכמה ימים, ואפילו אם הקליפה תהפוך לשחורה או חומה, הפרי עצמו עדיין אמור להיות במצב טוב לאכילה לשבוע או יותר. אם אתם מפרידים את הבננות, עטפו את השורש בנייר פלסטיק או אלומיניום, זה יעזור לשמור עליהן במקרר. ברגע שהפרי בשל וצהוב, תוכן הפרי יכול להחזיק 16 ימים, ואל תיבהלו מהצבע החום, הפרי עצמו עדיין אמור להיות טרי".

אם קניתם בננות ירוקות לגמרי, זה ייקח שלושה עד ארבעה ימים שהן יהפכו לצהובות ורק אז עטפו את השורש בנייר אלומיניום והכניסו למקרר. כך הבננות יחזקו מעמד אפילו 20 ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שלבי הבשלת בננה. מערכת וואלה! News, מערכת וואלה! NEWS
שלבי הבשלת בננה/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! News

האם ניתן לאכול בננות שעדיין לא הבשילו או הבשילו יותר מדי? המומחית עונה: "לעולם אל תזרקו בננה שלדעתכם יותר מדי הבשילה מכדי לאכול אותה ישירות, הן נהדרות להכנת עוגת בננה או לחם בננה. ככל שהיא יותר הבשילה, כך הטקסטורה רכה יותר, מה שאומר שאפשר לערבב אותן באופן אחיד מבלי ליצור יותר מדי גושים שיהרסו את האחידות. אם אתם רוצים לאכול בננה בשלה מדי כנישנוש, רק בדקו שאין עובש. אפשר לדעת אם בטוח לאכול אותן על ידי הריח".

"כמו בבננות לא בשלות, בעוד שכמה אנשים יחושו בעיות עיכול, לרוב האנשים זה בטוח לחלוטין למאכל, ויש להן הרבה יתרונות. העובדה היא שבננות לא בשלות קשות יותר, מה שעלול לגרום לחלק מהאנשים בעיות בעיכול. כשהן מבשילות, הן מייצרות יותר סוכר. בננות לא בשלות קשיחות יותר ועדיין לא הגיעו לטעם השיא שלהן, כך שהכל תלוי בהעדפה שלכם".

לגבי השאלה האם ניתן להקפיא בננות עונה בלית': "ניתן לעשות זאת כדי להכין סמוד'יס או בשביל מוצרי אפייה אחרים, עם זאת, זה לא מומלץ לעשות זאת ולאחר מכן לאכול אותן כפי שהן. אם תחתכו אותן ולאחר מכן תכניסו אותן לשקית אטומה, ניתן להקפיא אותן עד לשישה חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully