וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מדהים, זה מפחיד, וזה גם נראה טעים: עוגת הגבינה שעשתה היסטוריה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 7:27

חמישה ניסיונות וחצי שעת עבודה הולידו קינוח משבעה מרכיבים, וגם את העתיד

מתכון פשוט להכנת כדורי עוגת גבינה/Tiktok/Mama Mila

אחת הסצינות הזכורות ביותר מסרט ההמשך של "בחזרה לעתיד" מציגה את משפחת מקפליי של 2015 בזמן ארוחת ערב שגרתית. אריזת פיצה כסופה (וממותגת פיצה האט באופן שבלתי ניתן לפספס כמובן) נפתחת, ומוכנסת למעין מכונה (ממותגת בלאק & דקר באופן שבלתי ניתן לפספס גם כן כמובן), רק כדי לצאת ממנה כעבור שניות ספורות בלבד בתצורת מגש לוהט, פמילי סייז, חצי-חצי בתוספות.

לפסח, לתמיד (ולא דורשת מדפסת): עוגת הגבינה המושלמת

"Mom, You Sure Can Hydrate a Pizza", נזרקת המחמאה האולטימטיבית לאוויר, רגע לפני שמרטי מביע תשוקה לרכוש את ה-Hydrator החדש, זה שמספק ארוחות שלמות בשש שניות בלבד, מחצית מזמן ההמתנה המתיש שנדרש מהם כעת.

שלושה עשורים וחצי לאחר מכן, ושמונה שנים שלמות לתוך העתיד של רוברט זמקיס, אנחנו עדיין רחוקים מאוד מנבואת האינסטנט הזאת. רחוקים מאוד, אבל מתקרבים. קחו את עוגת הגבינה ההיסטורית הזאת למשל:

"משהו שלא טעמתי בעבר". עוגת הגבינה המודפסת

מדובר בהדפסה תלת-ממדית שנערכה במעבדת אוניברסיטת קולומביה בניו יורק. כמו כל מתכון ביתי שיוצא לפועל בפעם הראשונה, גם התהליך הזה כלל התגברות על מכשולים - קריסת המבנה הקינוחי, במקרה האמור. וכמו כל מתכון ביתי מוצלח באמת, גם פה ההתעקשות באה על שכרה באופן אידיאלי. כלומר, בעוגה של ממש.

"זה בהחלט הרגיש כמו משהו שלא טעמתי בעבר", אמר ל-CNN ג'ונתן בלוטינגר, חבר בצוות החוקרים וגם אחד ממתנדבי הטעימה, "נהניתי מהעוגה כמובן, אבל מדובר בשילוב מעט לא קונבנציונלי. אנחנו בהחלט לא שפים עטורי כוכב מישלן".

לדבריו, החזון הגדול הוא לשלב מדפסת מזון עם "Laser Cooker" וליצור "שף דיגיטלי", כהגדרתו, או "One Stop Shop" על השיש במטבח.

זה מופרע, זה משוגע, ואיכשהו זה גם עובד

הפיצה שכולם צריכים עכשיו

לכתבה המלאה

עוגה של ממש. תהליך ההדפסה

התהליך ארך חמישה ניסיונות הדפסה עד למציאת הצורה הנכונה והסמיכות המדויקת שתחזיק את השכבות השונות - עוגיות, חמאת בוטנים, ריבת תות, נוטלה, בננה, סירופ דובדבנים ופרוסטינג. בתום חצי שעה, נותרה על המגש עוגה, ואפילו טבעונית.

המטרה העיקרית, לבד ממשהו מתוק לסגור את היום כמובן, הייתה המחשת הפוטנציאל של טכנולוגיית ההדפסה, שעד כה שימשה בעיקר תעשיות אחרות לגמרי, והדרך שבה היא יכולה ליצור מהפיכה דרמטית במטבח. או במילים אחרות - ליצור מנות מ"מחסניות" של ממרחים ואבקות, בואכה ארוחות מפתות יותר.

"עוגת הגבינה היא הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים להציג לעולם כעת, אבל המדפסת יכולה לעשות הרבה יותר. אנחנו יכולים להדפיס עוף, בקר, ירקות וגבינה", הסביר בלוטינגר תוך שהוא מצביע על הכיוון הבלתי נמנע שאליו פוסע העולם, "ברגע שבו תוכנות נוגעות בתעשייה, אי אפשר להסתכל יותר לאחור. הן מניעות אותה קדימה בדרכים שבעבר לא חשבנו שיהיו אפשריות. זה עדיין לא קרה לקולינריה, עם דגש על 'עדיין'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully