וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: המרכיבים הלא בריאים שלא ידעתם שיש במסטיקים

19.6.2023 / 0:02

מסטיק נחשב לממתק "לא מזיק" ודל קלוריות. אלא שמחקר חדש חשף איזה מרכיב נמצא כמעט בכל סוג שלו ושגם לא בטוח בכלל שהמסטיקים הם טבעוניים

מה קורה כשבולעים מסטיק?/Chubbyemu

כמעט כולנו אוהבים ללעוס מסטיק מדי פעם. זה מעסיק את הפה ומפזר טעם מתוק בחיך. אבל האם עצרתם פעם לחשוב ממה המסטיק עשוי? ובכן, על פי מומחי תזונה, "יש סיכוי גבוה שהמסטיק האהוב עליכם מכיל לנולין - חומר צמיגי צהבהב המופרש מבלוטות חלב שעל העור של בעלי חיים צמריריים, למשל כבשים"

הלנולין מסייע למעשה לייצר את בסיס המרקם של המסטיק והוא אינו מצוין ברשימת המרכיבים שהוא מתוקנן ונמצא בכל מסטיק, כך לפחות על פי "הסאן" שדיווח על הממצא המפתיע. זה אומר שהמסטיק שלכם גם אינו טבעוני, אלא אם כן הוא מוגדר ספציפית ככזה.

בנוסף לבסיס הזה, ישנם כל מיני מרכיבים שמיועדים לרכך את המסטיק וכמובן גם ממתיקים שונים. רוב המרכיבים שנועדו לרכך את המסטיק עשויים מגליצרול כימי שמופק משרף של עצים ומשמן צמחי.

עוד מרכיבים שלא ידעתם עליהם
אנשים רק עכשיו מבינים איך מייצרים גבינת פרמזן - וזה מחריד

יש אנשים שלא ידעו אי מכינים פפריקה - והם בהלם

ועכשיו הגענו גם לחלק של הסוכר. הרבה פרסומות למסטיקים מבטיחות שהוא דל בקלוריות בגלל היעדר הסוכר, ואכן מותגים מסוימים משתמשים בממתיק המלאכותי אספרטיים כאלטרנטיבה דלת קלוריות, וזולה יותר: מכיוון שהוא מתוק פי 200 מסוכר, יש צורך בכמויות קטנות מאוד של אספרטיים. למרות ש"באופן כללי, ממתיקים מלאכותיים בטוחים בכמויות קטנות לאנשים בריאים", על פי מרפאת Mayo , יש ויכוח סביב בעיות הבריאות הפוטנציאליות שהם יכולים לגרום.

"כמה מחקרים על שימוש יומיומי ארוך טווח בממתיקים מלאכותיים מצביעים על קשר בינם לסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי, מחלות לב ומוות באופן כללי", נכתב באתר המרפאה.

מרכיב נוסף של המסטיק הוא החומר המשמר הידרוקסיטולואן בוטיל, המוכר גם כ-BHT, אשר מחקרים קישרו בינו להתפתחות סרטן, אם כי זה קרה עד כה רק במחקרים שנעשו על בעלי חיים ובמינונים גבוהים בהרבה מאלה שנבלעים בדרך כלל על ידי בני אדם, כך דיווח Healthline.

אבל לא הכל חדשות רעות. לעיסת מסטיק ללא סוכר, במיוחד מסטיק עשוי קסיליטול, יכולה למנוע את הופעתם של החיידקים הרעים הקשורים לעששת.

עוד בוואלה!

היתרונות הבריאותיים של לעיסת מסטיק

לכתבה המלאה

ומה לגבי הכמות? מחקר שפורסם בכתב העת Pediatric Neurology מצא כי "לעיסת מסטיק מוגזמת מהווה גורם לכאבי ראש בקרב ילדים ובני נוער". בעיה נוספת שיכולה לנבוע מלעיסה מוגזמת היא הפרעה במפרק הלסתי-רקתי (או מפרק הלסת התחתונה), המשפיעה על הציר המחבר את עצם הלסת של האדם עם הגולגולת. בנוסף לכאבים כרוניים, דלקות בשרירי הלסת וכאבי שיניים ואוזניים, הוא עלול לגרום גם למיגרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully