וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולי בית משקאות: אי אפשר להתבלבל. הישראלי הזה עושה את הדבר האמיתי

29.5.2024 / 6:00

מי שטרם התוודע לעבודה המצוינת של אייל דרורי, זה בהחלט הזמן

אייל דרורי, בית המשקאות מולי. מולי,
הראשון לקראפט. אייל דרורי/מולי

בית המשקאות מולי הוא אחד מיצרני המקור היותר קסומים בתעשייה המקומית. אם מדברים על קראפט כמושג, המוצרים שמעמיד אייל דרורי במולי הם, ללא ספק, הראשונים להיכלל בקטגוריה.

דרורי הוא גם היינן והבעלים-שותף ביקב עגור. מולי הוא שותפות שלו עם איש האלכוהול והלילה גל ארזי. את לימודי הכורמות והייננות שלו - תואר ראשון ושני - הוא עשה בפיימונטה שבאיטליה. משם הביא את התשוקה להחדרת רכיבים בוטניים למשקאות.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

מולי מייצרים ורמוטים - בעצם יינות מתובלים ומחוזקים ומשקאות ביטר אפריטיף, הנטועים במסורת הקטגוריה הספרדית והאיטלקית. הייחוד במשקאות טמון במקומיות שבהם. לצד לענת המדבר המקומית, שהיא בסיס התוסף לוורמוטים, נעשה שימוש במיני צמחים מרחבי הארץ, בקליפות הדרים מסוגים שונים, בתבלינים מקומיים "חמים" ועוד. כל אלו מעניקים למשקאות שבסיסם קלאסי טעמים מקומיים ממש.

כך, למשל, שימוש בוורמוט האדום לנגרוני, במקום הוורמוט האיטלקי התעשייתי המקובל, יטה את הקוקטייל לטעמים מקומיים, עם סילאן, תפוז ועוד. כך גם לגבי הטוויסט שהוורמט היבש יעניק למרטיני, למשל. אי אפשר בלי להזכיר גם את "ריזרבה" המורכב, המרתק והטעים כל כך. אותו לא מערבבים. לוגמים נקי עם שתי קוביות קרח ולרגע שוכחים כמה קשה כאן.

שני בקבוקי הביטר אפריטיף - האביבי וזה של סוף הקיץ - הם קטגוריה אחרת לגמרי. כאן פחות מכירים אותה אבל באיטליה וגם בצרפת היא רבת נוכחות. אלו משקאות עם רמת אלכוהול גבוהה קצת יותר שלוגמים עם סודה או מעט טוניק, ולהבדיל, כתחליף לקמפרי באותו נגרוני.

בית המשקאות מולי של אייל דרורי. מולי,
ניקיון, דיוק ומצוינות רבה. מולי בית משקאות/מולי

כל המוצרים שומרים על ניקיון, דיוק ומצוינות רבה. כשמשווים את כולם למקביליהם המתועשים, אי אפשר לטעות בהבדל. מדובר במשקאות מצוינים ממש שלוגמים מנוסים המכירים את חוקי הז'אנר יידעו להעריך.

כשמדובר בקראפט טוב, אישי ומוקפד כל כך, ברור שאין לחפש פצצות של תמורה לכסף. עלויות ייצור של משקאות מהסוג הזה, כמו גם הכמות הקטנה יחסית שמיוצרת, הופכים אותם ללא זולים. בהינתן האיכויות, תמחורם הגיוני ושפוי. זו הסיבה לכך שסעיף התמורה לכסף הושמט בסקירה זו. מי שטרם התוודע לעבודה המצוינת של דרורי, זה בהחלט הזמן.

את מוצרי מולי אפשר למצוא במנו וינו, אלכוהום, אבי בן בירושלים, יינות וטעמים, פאנקו ומעדניות נוספות, וכן באינסטגרם. המחירים המצויינים בסקירה מתייחסים לעלות בהזמנה ישירה מהיצרן ברכישת שישה בקבוקים. לחיים!

יקב פינטו

יין מהמדבר הישראלי שהנחית אותנו תוך לגימה אחת בחבל בורדו

לכתבה המלאה

Vedetta 52, Vermouth, Bianco 2021

בית המשקאות מולי. מולי,
לא מה שחשבתם. Vedetta 52, Vermouth, Bianco 2021 של מולי/מולי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ורמוט יבש מבוסס מוסקט אלכסנדרוני, פרח מדבר, תבלינים אקזוטיים והדרים. דגש על לענת מדבר. צבע זהוב. באף הדרים, פרחוניות ותבלינים. גוף קל-בינוני. 16% כוהל בנפח. 128 גרם סוכר לליטר.

כמה? 106 שקלים.

כיצד ללגום? אפרטיבו של אחר צהריים, על קרח, עם סודה או טוניק.

דבר המבקר: ארומטי, הדרי, פרחוני, מתובל, מיטיב להישמר ממתיקות יתר, מקסים.

בחמש מילים: ורמוט לבן, לא מה שחשבתם.

Vedetta 52, Vermouth, Dry 2021

בית המשקאות מולי. מולי,
דבשיות מה. Vedetta 52, Vermouth, Dry 2021 של מולי/מולי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ורמוט לבן יבש מבוסס ענבי דבוקי, 5 סוגי לענה, לואיזה, לימונית, גרניום, שיבא ועלי זית שהושרו באלכוהול. צבע זהוב. באף פרי לבן, דבשיות מה ועשבוניות ניכרת, ארומטיות בולטת. גוף בינוני. 17% כוהל בנפח. 25 גרם סוכר לליטר.

כמה? 106 שקלים.

כיצד ללגום? אפריטיף עם קרח וטוניק או בקוקטייל מרטיני (עם ג'ין וזית).

דבר המבקר: ורמוט יבש טוב זה החיים והוורמוט הזה הוא לא סתם טוב. פחות סוכר, המון פרחים ותבלינים, עם ארומטיות רבת הבעה, ניקיון, יובש ודיוק רבים.

בשש מילים: משקה שמוסיף מימד מקומי מרתק למרטיני.

Vedetta 52, Vermouth, Rosso 2021

בית המשקאות מולי. מולי,
שפע עשבים ותבלינים. Vedetta 52, Vermouth, Rosso 2021 של מולי/מולי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ורמוט אדום מבוסס ענבי מוסקט, עם עשבים ארצישראליים ובראשם לענת יהודה וגם סילאן, משיה וקלית תפוז. באף שפע עשבים ותבלינים, סילאן. גוף מלא. 16.5% כוהל בנפח. 115 גרם סוכר לליטר.

כמה? 118 שקלים.

כיצד ללגום? על קרח, עם או בלי סודה. בנגרוני (עם ג'ין, קמפרי וקרח).

דבר המבקר: כל מוצרי מולי מכוונים לביטוי צלול של המקומיות. זה המובהק שבהם, המרפרר למשקה הקונדיטון המקומי הקדום. סילאן, תפוז, תבלינים "חמים" ובסיס המוסקט הופכים את הלגימה ממנו למשמחת ומרתקת. עם מתיקות לצד מרירות ומגע עישון משמעותי. מוצר מצוין.

ב-13 מילים: נגרוני שכולל את ה"רוסו" הזה הוא נגרוני מקומי, מבודל לגמרי מכל נגרוני שתפגשו.

Vedetta 52, Bitter Aperitif, Spring 2022

בית המשקאות מולי. מולי,
לא פחות מקסום. Vedetta 52, Bitter Aperitif, Spring 2022 של מולי/מולי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ביטר אפריטיף מבוסס תמציות קלמנטינה, פומלה, תפוז, אשכולית צהובה ואדומה, עם מעט סוביניון בלאן. בנוסף, שורש גנטיאן, לענה והל ירוק ושחור. צבע כתום מעט עכור. באף שפע הדרים. גוף בינוני. 22% כוהל בנפח. 152 גרם סוכר לליטר.

כמה? 164 שקלים.

כיצד ללגום? אפריטיבו על קרח, עם או בלי סודה וטוניק. נגרוני לבן (במקום קמפרי, עם ג'ין ו-ורמוט).

דבר המבקר: המורכבות הנהדרת שמספקים קליפות הענבים חוברת לתבלינים ה"חמים" וללענה ליצירת מנעד טעמים לא פחות מקסום, עם שפע ניואנסים ואיזון מהמם. יש כאן קלות יחסית לז'אנר המקביל האיטלקי ופרופיל ארומטי עז יותר. עונג צרוף!

ב-12 מילים: משקה מהמם שמשאיר משהו מטעמי סוף החורף, בקיץ הכבד שתיכף יתרגש עלינו.

Vedetta 52, Bitter Aperitif, End Of Summer 2022

בית המשקאות מולי. מולי,
מסוגנן ישראלית ועברית. Vedetta 52, Bitter Aperitif, End Of Summer 2022 של מולי/מולי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ביטר אפריטיף מבוסס סוביניון בלאן ומיץ רימונים. מתובל בקאסייה וג'נטיאן, קליפות הדרים (לימון, אשכולית, קלמנטינות וחושחש) מאיזור השרון. צבע כתום-חום מעט אדמדם. באף הדרים, תבלינים ופרי לבן. גוף בינוני. 20% כוהל בנפח. 158 גרם סוכר לליטר.

כמה? 164 שקלים.

כיצד ללגום? על קרח, עם ג'ין או סודה או בנגרוני (עם ג'ין ו-ורמוט, כתחליף לקמפרי).

דבר המבקר: הדרים, רימון, תבלינים, פרי לבן; כל אלו חוברים כאן ליצירת ביטר אפריטיף טעים להפליא ורענן. חובבי המתיקות ייהנו ממנו עם טוניק איכותי אבל בעלי החיך הנוטה ליבש יותר צריכים ללגום אותו עם סודה, שמדייקת נכון יותר את מורכבות טעמיו.

בשמונה מילים: ביטר אפריטיף שמסוגנן ישראלית ועברית, בכל רמ"ח אבריו.

Vedetta 52, Vermouth, Reserva ,Rosso 2021

בית המשקאות מולי. מולי,
נהדר ממש. Vedetta 52, Vermouth, Reserva ,Rosso 2021 של מולי/מולי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ורמוט אדום מבוסס שנין בלאן ומוסקט אלכסנדרוני. התיישנות בת שנתיים בחביות עץ אלון צרפתי. תיבול בתמציות אלכוהוליות שבהן הושרו מעל 40 סוגי צמחים, עשבים ותבלינים ששהו כשנה עם היין. צבע כתום ענברי עכור. באף שפע תבלינים ופרי. גוף בינוני-מלא. 18% כוהל בנפח. 95 גרם סוכר לליטר.

כמה? 195 שקלים.

כיצד ללגום? נקי או עם שתי קוביות קרח.

דבר המבקר: הדיאלוג הפרטי של דרורי עם כור מחצבתו הרוחני, בטורינו שבפיימונטה. אדום בסגנון "ריזרבה" של טורינו, עם מאפייני טעם וריח ארצישראליים ייחודיים כמו אורן ואיקליפטוס. המורכב והמרתק מכל המשקאות המרתקים בלגימה הנוכחית. נהדר ממש. ללוגמים מנוסים.

בתשע מילים: ורמוט "ריזרבה", המיועד ללוגמים עם חיך מפותח ומובחן.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully