וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירה של גיבורות, יין לאמיצות

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 14:20

טליה לוין ביקרה בצפון, שתתה בירה עם למון גראס, וחזרה לתל-אביב כדי לטעום יינות טבעיים

בירה הגיבור. אתר בירה הגיבור, צילום מסך
מבשלת הגיבור, כרמיאל/צילום מסך, אתר בירה הגיבור

קרה שמצאתי את עצמי תוך פחות מ-24 שעות גם במבשלת בירה וגם בבר יין, וכמו שתמיד קורה אצלי לאחרונה, זה היה במקרה. מדובר בשני מקומות שונים לחלוטין זה מזה, שניהם לא קונבנציונליים בעליל, ושניהם מציעים משהו טעים ומיוחד שהייתי ממליצה לבדוק.

בכרמיאל לא הייתי הרבה זמן, אבל לפעמים החיים מזמנים גם לשם, בעיקר בימים אלה כשקורים כל מיני דברים במדינה. מתברר שבעיר פועלת מבשלת בירה בשם "הגיבור" שהוקמה לפני כמה שנים על ידי ערן גרינוולד.

כמו כל הסיפורים של יצרני אלכוהול חובבים, הוא התחיל במחסן הביתי שלו, ראה כי טוב והחל לעשות זאת באופן מקצועי. כמה מקצועי? הוא פרש מעבודה די מכניסה בחברה גדולה ופתח את המבשלה.

במבשלה החמודה יש חמישה סוגי בירות וגם ביר גארדן כייפי, שאפשר בהחלט לעצור בו כשאתם בסביבה. אבל הסיבה שאני מציינת את "הגיבור" הוא ליין חדש של בירות בשם "הגיבורות" שיוצר במיוחד לרגל המצב והזדהות עם הנשים הגיבורות של המלחמה בחזית או בעורף.

זו כבר סיבה טובה להמלצה, אבל לא הייתי מסתפקת בה אלמלא 'הגיבורות' הייתה בירה ממש טעימה. גרינוולד שמפעם לפעם מייצר גם בירות מיוחדות לרגעים מיוחדים, החליט לצאת בסדרה חגיגית של בירה לאגר מתובלת בעשב לימון, שכל כולה תמיכה והערכה.

את מהדורת הבוטיק של "הגיבורות" ניתן להשיג באתר של בירה 'הגיבור' ובחנויות האלכוהול השונות.

בירה הגיבורות. בועז אשכול,
בירה הגיבורות/בועז אשכול

משהו לא קונבנציונאלי

הם כבר כמה שנים בעסק, אבל רק עכשיו ל-MoBo מותג שמייבא יינות טבעיים ומסקרנים של כל מיני יצרנים צעירים מהגל החדש, יש גם מקום לטעום ולשתות בו. לפני שדבר על המקום, כמה מילים על היין.

הרבה אנשי יין ותיקים מעקמים את האף כשאני מדברת על יינות טבעיים, והם מעקמים אותו תרתי משמע. אני יכולה להבין אותם. מן הסתם, בעולם שבו נפרצו כמעט כל הגבולות יש גם הרבה טעויות ודברים רעים, שמריחים לא טוב.

בכל זאת, עולם היינות הטבעיים הוא הרבה יותר מטרנד באירופה, אלא כמעט דרך חיים ושתייה של ממש. אחרי שצריכת היינות "הקלאסיים" ירדה מאד בשנים האחרונות, מה שקורה בשוק היינות הטבעיים, יינות הגל החדש הוא פשוט בלתי נתפס.

הפורטפוליו של MoBo מורכב מיינות מאוסטריה, בוזו'לה, פיימונטה, סלובניה ועוד, עם יצרנים צעירים ומסקרנים שעושים דברים לא קונבנציונליים וזה יוצא להם ממש טוב.

את היינות שלהם אפשר לטעום גם באחד העם 51, תל-אביב, מקום שמשמש הן כחנות וסטודיו והן כבר יין שפועל בימי שלישי-שבת החל מהשעה 18:00 (שישי 12-16).

עוד בוואלה!

"היין יותר טעים לי כשאני מכיר את האדם שעשה אותו."

לכתבה המלאה
יינות טבעיים מבית עסיס. מירה איתן,
יינות טבעיים מבית עסיס/מירה איתן

ויש גם אוכל במחירים שפויים

אחד היתרונות של המקום הוא שאת כל הבקבוקים אפשר להזמין בכוסות, מה שמאפשר לטעום כמה שיותר סוגים, עם אוכל צד קטנטן של אדר לוטן במחירים שפויים.

יתרון נוסף ומשמעותי מאוד בעיני, שלא תמיד מיושם בברי יין: מי שעומד/ת מאחורי הבר הם אנשי יין שיכולים לתת לכם המלצה מדויקת וחווייתית וגם להעשיר לכם את הידע על הדרך.

יינות יקב קופץ'. טליה לוין, מערכת וואלה
יינות יקב קופץ'/מערכת וואלה, טליה לוין

ההמלצה שלי היא לבדוק את היינות של בני הזוג אלכס ומריה קופיץ' האוסטרים, שניהם מגיעים ממשפחה שיש לה היסטוריה של 500 שנה בייצור יין מכרמים של המשפחות, והם החליטו להמשיך את המסורת אבל גם לשבור אותה ולתת טוויסט טבעי ליינות הקלאסיים.

כל בקבוק שלהם הוא חוויה בפני עצמה. ערך מוסף: התוויות המאוירות המשמחות שלהם שכולן על טהרת הנופים שהם רואים מביתם, הן גם סוג של יצירת אומנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully