וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף טוען: אתם הורסים את הפסטה שלכם עם סינון מוקדם מדי

19.8.2024 / 0:02

שף טוען שמה שרבים מאיתנו מכנים "אל דנטה" היא למעשה סתם פסטה לא מבושלת. ככה תדעו מתי נכון לשלוף את הפסטה מהמים הרותחים

ככה תכינו פסטה פרמזן במחבת אחת/TIKTOK

אתם מסננים את הפסטה שלכם מוקדם מדי, כך טוען שף בריטי מוכר. אם אתם לא עושים את זה מוקדם מדי - אז אתם עושים את זה מאוחר מדי. השף כריסטופר קימבל מוכן להישבע שבמרבית הפעמים שאתם מכינים פסטה בבית, היא ממש לא "אל דנטה". אל דנטה (שזה באיטלקית "על השן") משמעותו שהפסטה מבושלת אך עדיין קשה במידה שעליכם ללעוס אותה (לפחות ברמה של מעט התנגדות בנגיסה). הכוונה לבישול אל דנטה היא שכאשר נוגסים בפסטה המבושלת, עוד נשארת בחלק הפנימי שלה מעט נגיסות והיא לא רכה וסמרטוטית לחלוטין.

השף טוען שרבים לא יודעים שיש להגיש פסטה במידת ההכנה הזאת או איך מגיעים אליה ולכן מגישים אותה כשהיא לא מבושלת מספיק. קימבל, מייסד שותף של America's Test Kitchen ובית הספר לבישול Milk Street Kitchen, פנה לטיקטוק כדי להצביע על הטעות. בשיחה עם אלכס איינוז (@FrenchGuyCooking ביוטיוב), אמר כריסטופר: "הרבה אנשים פשוט לא מבשלים מספיק את הפסטה שלהם כי הם חושבים שככה זה 'אל דנטה'. זה מעצבן".

השף שאל את אלכס כיצד פסטה "אל דנטה" אמורה להיראות לדעתו והוא השיב: "מרקם מוצק". השף הוסיף: "אתה מאוד צודק - אני חושב שאנשים משתמשים במונח הזה לא נכון. כשהפסטה נתקעת בשן הטוחנת האחורית שלך, זה סימן שהיא לא 'אל דנטה'. לפסטה יש טעם אחר כשהיא מבושלת לא מספיק. זה לא מהנה".

@177milkstreet

"Al dente" does not mean "undercooked"! It means "to the tooth," which indicates a firm chew, a noodle that is neither crunchy nor floppy. On this episode of #MilkStreetRadio, Alex Aïnouz delivers similarly essential pasta information and ranks the best pastas at the grocery store. (It doesn't have to be expensive! De Cecco is pretty good.) Also this week: Chantha Nguon, co-author of "Slow Noodles," shares her story of survival as a Cambodian refugee, and we learn about the world's first fast-food chain from Kansas City reporter Mackenzie Martin. Tune in on Apple Podcasts via the link in our profile → @177milkstreet Got a cooking question? Drop us a line at questions@milkstreetradio.com for a chance to get it answered on air by Christopher Kimball and @sarasmoulton. #milkstreet #aldente #pasta #frenchguycooking #food #cooking

♬ original sound - Milk Street

בדיילי מירור הסבירו שלפי מומחי פסטה, יש "קנה מידה של אל דנטה" וקל מאוד לטעות ולבשל את הפסטה יותר מדי - כמו גם לא מספיק זמן. כדי להימנע מלשלוף את הפסטה במצב שהיא גירית וקשה לעיכול אבל גם לא להגיע למצב שהיא רכה מדי, הם ממליצים לבשל פסטה שתי דקות פחות מהזמן המומלץ (הזמן שמצוין על השקית). בשלב זה, יש לבצע טעימה מהירה. "אם הפסטה יציבה אבל לא קשה, אז היא מוכנה לסינון", הם מייעצים.

ראוי לציין כי פסטה טרייה בדרך כלל זקוקה להרבה פחות זמן על הכיריים מאשר הפסטה המיובשת הרגילה שאתם קונים בסופר - לרוב גם שתיים או שלוש דקות במים רותחים יספיקו. כדי לוודא שהפסטה שלנו באמת אל דנטה, ניתן לה ביס ונבדוק עם השיניים שיש במה לנגוס. אפשר גם לראות שהחלק הפנימי של הפסטה קצת יותר בהיר, כי הוא לא מבושל ב-100%.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

עוד בנושא
בלי סיר, בלי מסננת: ה"פסטה לעצלנים" משגעת את כולם

השיטה החסכונית הזו להכנת פסטה מטלטלת את כל מה שידעתם

אגב, אם כבר מדברים על פסטה, כדאי לכם מאוד לאכול אותה אל דנטה גם מסיבה בריאותית. בצורה הזו תשיגו שליטה גבוהה יותר על רמות הסוכר בדם. פסטה היא אומנם פחמימה, אבל היא בעלת מדד גליקמי נמוך יחסית, שעוזר לגוף לווסת את הסוכר בדם. כשמבשלים את הפסטה, שלרוב עשויה מקמח דורום, לדרגת אל דנטה, המדד הגליקמי שלה אפילו נמוך יותר, היא מתעכלת בגוף זמן רב יותר והכי חשוב - היא גם טעימה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully