וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקוק הוליוודי

גיא גיסר

2.6.2006 / 9:00

לג'ין 'בומביי ספייר' יש הילה הוליוודית ובקבוק כחלחל שמסתיר נוזל שקוף עם ארומה של 10 תבלינים. מומחי האלכוהול ממליצים וגם גיא גיסר יעביר אתו את הקיץ

ביום שלישי בבוקר הגיע הקיץ באופן רשמי. אולי דני רופ לא הודיע על כך בחדשות, אבל מה החזאי מבין? כשהתעוררתי בצהרי היום הרגשתי כאילו נרדמתי על מיטת מים שהתפוצצה באמצע הלילה. שלולית זיעה כזו לא נראתה כבר מזמן בחדרי השינה של תל אביב. הרגשתי נורא. גבירותיי ורבותי, גל החום הגיע, הוא עוטף אותנו אט אט ועוד כמה ימים כבר לא נוכל להתחמק מהדביקות.

כדי להימנע מעיגולי הזיעה המביכים מתחת לבית השחי אפשר להישאר בבית הממוזג עד דצמבר, לקנות בלוק קרח ולחבק אותו תוך הליכה ברחוב או לשתות איזה משקה אלכוהולי קריר ומרענן. ואם כבר אלכוהול וקיץ, כדאי להתרגל לאחד המשקאות המתאימים ביותר לקיץ המקומי: ג'ין. ואם כבר ג'ין, אז משהו באמת איכותי כמו אחד ממותגי הג'ין הטובים שיש - בומביי ספייר.

ג'ין של כוכבים

בומביי ספייר (Bombay sapphire) נחשב למותג הג'ין האיכותי ביותר שיש. אפשר להתווכח האם זה באמת כך, אך אין ספק שהוא במעלה הרשימה. הבומביי, בשמו העממי המקוצר, הומצא בשנת 1950 באנגליה, והוא קרוי כך על שם "כוכב בומביי", אבן ספיר כחולה מסרילנקה שקנה דאגלס פיירבנקס - שהתפרסם בסרט "זורו" הראשון - לאשתו, כוכבת הסרטים האילמים, מרי פיקפורד. על אף השנה בה נולד, הבומביי מיוצר על פי נוסחה שנרקחה והועלתה על הכתב כבר ב- 1761. הוא עשוי מחיטה ומזוקק 3 פעמים בזיקוק דודי מסורתי (Pot Still). הנוסחה שונה משאר נוסחות ההכנה לג'ין רגיל בכך שהיא מכילה לא פחות מ- 10 מרכיבים בוטניים שונים.

ג'ין רגיל מכיל, על פי רוב, 5-7 תבלינים, כשאחד מהם חייב להיות שמן מצמח הערער. תפקידם של התבלינים הוא לעדן את המשקה, כדי שאפשר יהיה לשתות ממנו ללא חשש מצריבה בגרון, ולהפוך אותו לפירותי יותר. רוב יצרני הג'ין משרים את התבלינים באלכוהול בזמן הזיקוק, וכך מקבל הג'ין את הטעמים הדומיננטיים מהם.

עשבייה מכל העולם

הבומביי יוצא מן הכלל. 10 התבלינים שבו אינם מושרים באלכוהול, אלא מונחים במעין סלסלת נחושת מחוררת המונחת באמצע "צוואר הברבור" של המזקקה (אותו עמוד נחושת ארוך וחלול הנמצא בחלק העליון של דוד הזיקוק). כשתהליך הזיקוק מתחיל, האלכוהול מתאדה, והאדים עושים דרכם במעלה אותו צוואר ברבור. תוך כדי עלייה, סופחים אדי האלכוהול את הטעמים והארומות של התבלינים השונים, לאחר מכן מתעבים לנוזל, והתוצאה היא ג'ין עם טעמים דומיננטיים יותר מאשר ג'ין "רגיל".

לכל מי שתוהה, 10 התבלינים מצוינים על הבקבוק: שקדים וקליפות לימון מספרד, שורש ליקריש וקשיו מסין, גרגרי ערער ושורש איריס מאיטליה, אנג'ליקה מסקסוניה (חבל ארץ בגרמניה), זרעי כוסברה ממרוקו, פלפל מג'אווה (אינדונזיה) וג'ינג'ר ממערב אפריקה. קוסמופוליטיות במיטבה.

לאחר תהליך הזיקוק, התזקיק נמהל במים זכים מאגם ווירני (Vyrnwy) שבווילס עד לחוזק אלכוהולי של 47% אלכוהול, ומבוקבק.

הבקבוק של הבומביי ספייר מיוחד במינו- בקבוק עבה ומרובע, עשוי זכוכית שקופה בצבע כחול. הג'ין עצמו שקוף, נעים לשתייה ומומלץ על ידי מיטב מומחי האלכוהול העולמיים.

תנסו לשתות אותו נקי

את הבומביי ניתן לשתות בכמה אופנים. השילוב הקלאסי הוא עם מי טוניק, כמו כל ג'ין אחר בעולם. שילוב שני הוא קוקטייל המרטיני הידוע והמפורסם (ג'ין, וורמוט לבן יבש וזית לקישוט). שילובים נוספים הם בומביי עם תפוזים, ביטר למון או אשכוליות. כל אלו חביבים, טעימים וידועים.

יחד עם זאת נדמה כי הגיע הזמן לפתוח את הראש לצורה חדשה של שתיית ג'ין איכותי בארץ. לוקחים כוס שוט, מוזגים בומביי עד הסוף ושותים. נשמע מוזר? יכול להיות, אבל כשחושבים על זה, למה לא? הג'ין, לעומת בת דודתו החורגת הוודקה, הוא משקה עם ארומות וטעמים רבים ומעניינים, ואין שום סיבה לקפח אותו ולשתות אותו רק בערבובים עם משקאות קלים או קוקטיילים. מה שמותר לכל העולם מגיע גם לנו, פשוטי העם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully