וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל כשר: מתכון לסינטה צרובה ונקטרינות

נועם דקרס

11.7.2011 / 8:18

כשמכינים בשר כשר ואי אפשר לפנק אותו בחמאה, שילוב של פירות יהיה מושלם. נועם דקרס נותן מתכון לסינטה צרובה ונקטרינות

שיא עונת הנקטרינות בפתח. זהו פרי קייצי, טעים ובעל מרקם שממלא את הפה. מקור הפרי מאיזור מרכז ומזרח אסיה ועם השנים נדד מערבה ובסופו של דבר הגיע גם ליבשת אמריקה. נהוג לחשוב שמדובר בהכלאה בין אפרסק לשזיף, אבל למעשה מדובר בזן נוסף ממשפחת האפרסקים.

הפרי מכיל איזון נכון בין חמיצות למתיקות ובגלל חומרים נוספים המצויים בפרי, בעת אכילתו מתקבלת תחושה של נימוחות וקרמיות טבעיים. כשמדובר באוכל כשר, זהו מרקם שיכול להחליף את החמאה בשילוב מושלם.

בגלל התכונות העסיסיות של הפרי, רצוי לשדך אותו עם בשרים מעט יותר עשירים כמו אווז או בקר. שימו לב, הבשר לא חייב להיות שומני, אבל כן צריך להיות עשיר בטעם. לכן הנתח המומלץ ביותר הוא סינטה.

לשם הכנת המתכון נזדקק למעט מאד מרכיבים וסוד ההצלחה טמון, כרגיל, באיכות חומרי הגלם. חייבים למצוא את הסינטה הכי יפה, הכי משויישת ובמצב יישון אופטימלי, גם אם צריך לשחד את הקצב. בהחלט רצוי לכוון לסינטה של עגלה מבוגרת או פרה מבכירה, בנתחים אלה נמצא בדרך כלל את התכונות שחיפשנו. לא כדאי להתפתות ולקנות נתח במחיר נמוך כיוון שהמחיר במקרה זה יעיד על איכות הבשר הנמוכה.

ולחלק השני – נקטרינות. הזן והצבע לא משנים, העיקר שיהיו גדולות, ריחניות, בשלות ולא רכות. נקטרינה רכה תתפרק על המחבת וזו תוצאה לא רצוייה.

המטרה היא להגיע לנתח בשר במידת צלייה נמוכה, עם פנים אדמדם ויפה ולכן מדובר במתכון מהיר. מי שרוצה יכול להעלות את מידת העשייה של הבשר אבל יש לזכור שנתח של סינטה נוטה להיות סיבי ויבש מעבר למידת "מידיום".

נקטרינות חריפות עם סינטה צרובה. דנה מאירזון
נקטרינות חריפות עם סינטה צרובה/דנה מאירזון

נקטרינות חריפות עם סינטה צרובה

חומרים ל-4 מנות:
נתח סינטה במשקל 400-500 גרם-נקי משכבת השומן העליונה
2-3 נקטרינות גדולות, שטופות ונקיות
2 כפות סוכר
1 כפית צ'ילי טרי קצוץ
מלח
פלפל שחור גרוס
4 כפות שמן קנולה

אופן ההכנה:

1. חותכים את הנקטרינות לפלחים. מכל נקטרינה אפשר להוציא 8-10 פלחים יפים. מניחים בצד.

2. מחממים מחבת כבדה (מחבת ברזל לסטייקים תהיה מצויינת) עם שתי כפות שמן. יש לוודא כי המחבת חמה מאד. מתבלים את נתח הסינטה במלח ופלפל שחור גרוס מכל צדדיו ולהניח במחבת.

3. את נתח הסינטה צורבים היטב מכל צדדיו ומנמיכים את האש. צולים שתי דקות נוספות ומניחים על צלחת עם נייר סופג. בזמן הצלייה יש להפוך את הנתח מידי פעם.

4. סך כל זמן הצלייה לא אמור לעלות על כ-8 דקות.

5. לאחר שצרבנו את נתח הבשר, מחממים מחבת אחרת עם שתי כפות השמן הנוספות. גם מחבת זו צריכה להיות חמה מאד. מוסיפים את פלחי הנקטרינה וצורבים אותם על אש גבוהה מאד. לאחר שהושחמו מעט, מוסיפים סוכר, מלח לפי הטעם וצ'ילי קצוץ ולהמשיך לערבב בעדינות על אש גבוהה.

6. לאחר שהסוכר נמס והתקבל קרמל עדין, מסירים מהאש ומעבירים לצלחות הגשה. מטפטפים את שאריות הקרמל על הנקטרינות.

7. את הסינטה פורסים לפרוסות דקיקות ומניחים מעל הנקטרינות. מגישים מיד.

8. אפשר לתבל את הסינטה לפני הצלייה גם בפלפל סצ'ואן גרוס. הוא מוסיף עוד רובד טעמים למנה ומאזן בין מרכיבי המנה.


לכל המתכונים של אוכל כשר
קינוחי פרווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully