וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי ביי מיס אמריקן פאי

כשמתחשק נשנוש כייפי ומשמין - לא חייבים לוותר, אפשר פשוט להקטין. במקום עוגת פאי פקאן מירב שייינר מכינה גירסה מוקטנת של עוגיות שחובה להגיש עם כוס חלב

עוגיות פאי פקאן. אפיק גבאי
עוגיות פאי פקאן/אפיק גבאי

הקיץ לפנינו והקילוגרמים העודפים, אבוי, סביבנו. אבל מה עושים בכל זאת, כשמתחשק משהו כייפי, מושחת, ומה לעשות, גם משמין? מקטינים! למה לטרוף חתיכה של פאי פקאן עם קצפת בנדיבות (להירגע, זאת רק הצעת הגשה), אם אפשר שתי נגיסות של עוגיית פאי פקאן עם כוס חלב קר?

לעניות דעתי הצרפתים שהתיישבו בניו אורלינס נסחפו בזרם האובר דוז האמריקני, בהכירם למקומיים את נפלאות הבצק הפריך בשילוב סירופ מתוק ואגוזים, שישמש אחר כך לטארט המזוהה עם האומה. או שאולי הם בעצם התכוונו רק לטראטלטים של מייפל ופקאן? האמריקנים הם אלה שהגזימו, או פינקו אם תרצו. כך או כך, אין ספק שמדובר באחת ההמצאות המוצלחות שהיו - שילוב מנצח של טעם אגוזי מתוק -מלוח על בצק פריך - מה עוד אפשר לבקש?

אז הנה לכם תירוץ ל'התקטנן' להכין את עוגיות הפאי פקאן הללו, ולנשנש בכיף אחת ביום, לא יותר, טוב אולי שתיים.. שמישהו יקח את הקופסה מפה.

עוגיות פאי פקאן ממזרות

בצק העוגיות מאוד עדין, לכן בכל אחד משלבי ההכנה, אם הבצק מתחמם מדי יש להכניס אותו מיד למקרר לכמה דקות.

מתכון ל-25 עוגיות
לבצק:
50 גר' חמאה
100 גר' סוכר (1/2 כוס)
150 גר' קמח (כוס+כף)
1/2 כפית אבקת אפיה
1 חלמון קטן

למלית:
60 גר' אגוזי פקאן קצוצים דק, קלויים ומקוררים היטב. לא מומלץ להשתמש באגוזי פקאן מסוכרים
50 גר' סירופ מייפל (ניתן להמיר בגולדן סירופ או דבש. לא מומלץ להמיר בסילאן משום שהוא נוזלי מדי)
25 גר' קוקוס טחון


אופן ההכנה:
1. מכניסים את כל חומרי הבצק למעבד מזון ומעבדים בפולסים כדקה עד לקבלת בצק חלק.

2. מקמחים מעט את משטח העבודה, משטחים למלבן בגודל 20*10 עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקפיא לחצי שעה.

3. מערבבים היטב את חומרי המלית ומניחים בצד.

4. אופן ההרכבה והאפייה: מוציאים את הבצק מהמקפיא וממתינים 1-2 דקות. מקמחים משטח עבודה ומרדדים קלות, עד לעובי של 3-5 מ"מ. מורחים את המלית על גבי הבצק (מומלץ לבצע פעולה זו בזריזות כל עוד הבצק קר מאד). מגלגלים את הבצק עם המלית למעין רולדה. חשוב שהבצק יהיה קר מאד ולא מקומח מלמעלה, אחרת יהיה קשה מאד למרוח. מי שיש ברשותו, יכול לבצע שלב זה בעזרת שק זילוף.

5. בעזרת סכין מטבח חדה ומקומחת חותכים לעוגיות בעובי 1 ס"מ. מניחים את העוגיות על תבנית מרופדת נייר אפיה, כ-10-15 עוגיות בתבנית. מאחר ויש אבקת אפיה בבצק, העוגיות יתפחו ויתרחבו בקלות, לכן יש להשאיר מרווח של 'שתי אצבעות' בין עוגיה לעוגיה.

6. אופים כ-10 דק' בחום של 175 מעלות עד לקבלת צבע חום זהוב. אין לאפות יתר על המידה, אחרת המלית תתקשה ותהיה מרירה ובלתי אכילה. אם נראה לכם שהעוגיות לא ממש אפויות, אל דאגה, גם לאחר ההוצאה מהתנור ועד לצינון, הן שומרות על חום גבוה מחוץ לתנור וממשיכות להיאפות מבפנים.

7. מוציאים מן התנור ומעבירים מיד (בעדינות ולא בידיים!) על גבי רשת צינון. מאחסנים בכלי אטום (מומלץ מזכוכית) במקום אפל וקר, עד כשבוע. אם במהלך הימים העוגיות סופחות לחות (בגלל המלית) ניתן לייבשן כדקה-שתיים בתנור לפני האכילה.


עוד מתכוני אפייה:
מתכון לפאי פקאן
קאפקייקס היער השחור
עוגיות שיבולת שועל בסגנון אוסטרלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully