וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאה בכל טוב: פסטה מקמח מלא

1.11.2016 / 8:09

האם גם פסטה מקמח חיטה מלאה עשויה חיטת דורום? למה כדאי לנו מדי פעם לשלב אותה במנות? ואיך הכי נכון לבשל אותה? יש לנו את כל התשובות

ספגטי חיטה מלאה עם קישואים ופיסטוקים, ברילה. אפיק גבאי
ספגטי מקמח חיטה מלאה עם קישואים ופיסטוקים/אפיק גבאי

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לחשיבות שילובם של דגנים מלאים בתזונה היומיומית. מגמה זו לא פסחה על הפסטה, וכיום ברשתות השיווק ניתן למצוא לא רק פסטות רגילות מקמח לבן, אלא גם פסטות מקמח חיטה מלאה- קמח חיטה הכולל את כל ארבעת רכיבי גרעין דגן החיטה.

מה בדיוק ההבדל?

לפי הדיאטנית מיכל אהרונסון, פסטה מלאה עשויה מאותו זן חיטה ממנו מופקת הפסטה הלבנה – חיטת דורום. זהו זן חיטה שזרעיו עתירים בחלבון, והוא זה הנותן לפסטה את מרקמה הנגיס וטעמה הייחודי. קמח מלא מחיטת דורום מכיל יותר סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים מאשר הקמח הלבן המשמש להכנת פסטה לבנה.

מנה אחת של פסטה מחיטה מלאה מכילה 20% מכמות הסיבים התזונתיים היומית המומלצת. סיבים תזונתיים תורמים לתחושת שובע ממושכת ויש להם תפקיד חשוב בעיכול תקין.

פסטה חיטה מלאה. ShutterStock
גם היא עשויה חיטת דורום. פסטה מחיטה מלאה/ShutterStock

מהו אופן ההכנה של פסטה מחיטה מלאה?

בכל הנוגע להכנתה, ההבדל היחיד בין פסטה מחיטה מלאה לפסטה רגילה הוא בזמן הבישול. כמו בפסטה הרגילה, מביאים סיר עם שפע מים מומלחים לרתיחה, מוסיפים את הפסטה ומדי פעם בוחשים על מנת שלא תידבק. פסטות מחיטה מלאה דורשות 2-3 דקות יותר זמן בישול בהשוואה למקבילותיהן והדרך הכי טובה לבדוק שהן מוכנות הוא מבחן הטעימה. הפסטה צריכה להיות אל דנטה – כלומר רכה מבחוץ, אך עדיין מעט נוקשה ובעלת מרקם מבפנים.
הטעם של הפסטות המלאות מעט אגוזי יותר ומרקמן זהה, ככה שניתן לשלב אותן בכל מתכון פסטה רגיל בלי לחשוב פעמיים. נזכיר רק שמומלץ להשתמש במי הבישול של הפסטה להסמכת והעשרת הרטבים.


למתכונים נפלאים מפסטה מלאה:
ספגטי חיטה מלאה ברוטב קישואים ולימון
סלט פסטה מחיטה מלאה

מערכת וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully