וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרוני: "אני רוצה לפתוח רשת באנים חדשה"

25.1.2018 / 17:00

השף המפורסם ישראל אהרוני התארח באולפן וואלה ודיבר על ההצטרפות למאסטר שף, על הרשת החדשה שבדרך, חשף שיש גם תכנית טלוויזיה על האש וגם גילה איזה ראמן הוא אוהב לאכול חוץ משל הירו

יח"צ - חד פעמי

מאסטר שף: כולם כל הזמן שואלים 'על איזו משבצת תשב?'

ישראל אהרוני הוא שבין השפים והוותיקים ביותר בארץ וכזה שעדיין מצליח להשאר רלבנטי ואהוב. בשנה האחרונה ידו בכל, הוא הצטרף לצוות השופטים של מאסטר שף, פתח את מסעדת הירו לבונטין בנוסף לדוכן הראמן בשרונה, ובמקביל הוא ממשיך לככב במסע המופלא עם גידי גוב, מפרסם מתכונים מעוררי חשק ומנהל חשבון אינסטגרם עם אצבע על הדופק. הזמנו אותו לאולפן כדי לשוחח אתו על ההצטרפות לריאליטי ועל החזרה לזירת המסעדנות.

היי ישראל.

היי, אני כל כך שמח שאמרת שיש לי אצבע על האינסטגרם כי אני מרגיש מפגר בזה.

דווקא אתה עושה עבודה מצוינת. ובאמת בגלל שאתה כל כך מעורב, למה היית צריך בשלב זה של הקריירה להצטרף למאסטר שף?

דיברו איתי לפני כן וסירבתי די הרבה זמן. גם כי הייתי עסוק בתוכנית עם גידי, זה הבייבי שלי באמת, וגם לא הייתי בטוח שאני אהיה בזה טוב ואיך אני אסתדר בכל המערך שהוא לגמרי זר לי, ואפילו היה לי חשש שלא אהיה מספיק טוב. בשלב מסוים כשהייתי קצת פחות לחוץ מבחינת הזמן, פתאום זה נשמע לי אתגר. אמרתי לעצמי 'בוא נראה אותך יוצא מאזור הנוחות שלך'. מאסטר שף זה סוג של אתגר שהוא מעניין, ואני שמח להגיד שאני חושב שהשתלבתי מצוין ומהר. כל החששות נגוזו וזה נורא הצחיק אותי כי כל הזמן כולם שאלו 'מה אתה מביא איתך לתוכנית?' ושאלה יותר ספציפית הייתה: 'על איזו משבצת תשב?'. אני יכול לענות בקלישאה חבוטה: אני יכול להביא את עצמי.

מאסטר שף: "אני באמת לא חושב שהעניין הזה של רשעות הוא חובה"

נגיד, שאלה שתמיד חוזרת זה האם אני אהיה על המשבצת של הרשע, זה בכלל שאלה מוזרה בעיני.

זאת לאור המשבצת שהתפנתה

כן אבל ממתי רשע זה סטנדרט חייב בתוכניות?

זה דמות בריאליטי ובדרך כלל יש שופט שהוא הרשע

עובדה שאפשר גם בלי וזה עובד לא פחות טוב. ואני חושב שבמידה מסוימת אפילו יותר טוב. אני לא חושב שהעניין הזה של רשעות הוא חובה.

החשיפה התקשורתית שחווים השופטים של מאסטר שף גורמת לך לחשוש לפרטיותך? כל התחקירים שהיו על רושפלד לאחרונה למשל.

אני לא מהיום חשוף לתקשורת ותמיד משתדל להפריד בין הצד המשפחתי הפרטי, עד כמה שאפשר. אני משתדל עד כמה שפחות לחשוף את חיי הפרטיים והאישיים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ישראל אהרוני. שיי נייבורג,
אהרוני ובאנים בהירו. פותח רשת חדשה/שיי נייבורג

הסוד: כך תישאר רלבנטי

הפעם הראשונה שלך בטלוויזיה הייתה לפני 35 שנה, כל כך הרבה שנים, זה עדיין בא לך בקלות? זאת עבודה קשה? אתה מתחזק את זה?

זאת עבודה קשה אבל בואי לא נסחף, לסלול כבישים יותר קשה. אני חושב שאחד הסודות להישאר רלבנטי זה לדעת שאף פעם לא גמרת ללמוד, שיש עוד ועוד, אני יכול להגיד שהמסע המופלא עם גידי מוכיח את זה כל פעם מחדש, עם כל הידע והנסיון העשיר אני כבר לא מופתע לדעת שבכל פעם אני לומד וזה אינסופי. ברגע שאתה אומר 'זהו אני כבר יודע' אז זה רק תחילת הסוף כי אם אתה יודע הכל אז אין לך מה לדעת עוד. ברגע שאתה מבין שהמקצוע שלנו, כמו הרבה מקצועות אחרים, הוא דינמי מתפתח ואינסופי ואתה יכול ללמוד בו ולהתפתח בו לנצח זה בעיני הסוד.

היו לך תקופות שהרגשת שהתהילה שלך יורדת? היה לך קשה? איך הגבת במצבים האלה?

אני לא יודע להגיד לך אבל הרבה פעמים שואלים אותי 'ומה יהיה אם זה יגמר יום אחד?' אני מרגיש בר מזל וכל יום שזה עוד קורה אני אסיר תודה ואם מחר זה יגמר אני רק יכול להביט אחורה בגאווה ולהגיד עשיתי זאת. האמת, אני כבר לא צעיר, אני בן 67, וכל יום שאני עדיין עושה דברים שמעניינים אותי, זה בונוס. זה היה יכול להיגמר מזמן, אין לי כבר את החשש שזה יקרה, זה אחד מיתרונות הגיל.

עבר פרק זמן מאז שהייתה לך מסעדה ועד שפתחת את הירו, גם הזמנים השתנו והקהל מגיב אחרת לקולינריה וגם אתה נחת פרק זמן ארוך אז איך זה לפתוח מסעדה עכשיו?

זאת הייתה החלטה מורכבת, כשסגרתי את תפוח זהב הרגשתי שסגרתי דלת וזהו, והיה לי ברור שאני לא רוצה לחזור אל העולם הזה יותר, הספיק לי. עשיתי מגוון התנסויות בתחום, ממסעדות סיניות כמו מסעדת האטריות הראשונה שהייתה בתל אביב לפני הרבה שנים, דרך תפוח זהב הצרפתית והרגשתי שמיציתי ומאז עשיתי באמת הרבה טלוויזיה, אני כותב בעיתון למעלה מ-30 שנה כל שבוע, כתבתי ספרים ובאמת היה לי סיפוק גדול.

ואז באה ההצעה לפתוח בשרונה מרקט והרעיון לעשות ראמן מצא חן בעיני כי זה לא סוג מסעדנות שהתעסקתי בה בעבר. הדוכן בשרונה הוא לא באמת מסעדה, הוא דוכן אוכל בשוק שמכתיב סוג אוכל ספציפי ודינמיקה מאוד ספציפית. זאת הייתה בשבילי הרפתקה חדשה, מה עוד שזה הראמן בר הראשון בארץ. אם אני כבר חוזר אני רוצה הרפתקה שהיא אחרת מבחינתי, מעניינת, שלא היה לי כמותה שדורשת ממני מחשבה רעננה ואני מאוד מרוצה כי אני חושב שהשגתי את זה.

הירו ראמן. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
אהרוני בהירו. הביא את הראמן בר לארץ/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון

ומה אם זה יגמר יום אחד?

יש עכשיו הרבה ראמן בארץ. יש מקום שאתה מעדיף לאכול בו ראמן בארץ חוץ מהירו?

אני אוהב את מסעדת דה באן, בכלל כמסעדה אני חושב שזאת מסעדה מקסימה, וכמו שאני הייתי הראשון שעשה ראמן בר והכניס את המודעות לזה חזק, הם הכניסו את הבאן ועל זה מגיע להם קרדיט אדיר. והמסעדה נהדרת ואני אוהב את האוכל שלהם, כולל את הראמן שלהם.

מה לדעתך השינויים הכי משמעותיים שהתרחשו בקולינריה הישראלית בשנים האחרונות?

פעם זה היה מחולק למסעדות, בתי קפה וברים, והיה כללים לכל דבר. טווח חוויות האכילה התרחב, אני חושב שרמת המסעדנות והמקצוענות עלתה באופן מעורר התפעלות, התנאים גדלו לאין ערוך מהתקופה שלנו, גם בחומרי גלם, גם בציוד, המודעות ובהשקעה. יש היום סצנה קולינרית מעניינת ומורכבת ומתפתחת ולא בכדי המטבח הישראלי בשנתיים-שלוש האחרונות זוכה להצלחה ולהתעניינות רבה בעולם, ובצדק. קורה פה משהו מעניין וקורה משהו שמעניין לראות לאן הוא עוד יתפתח.

הירו ראמן בר. חיים יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אהרוני והראמן/מערכת וואלה! NEWS, חיים יוסף

"כדאי שהשתן לא יעלה לך לראש"

אתה עדיין נהנה לבשל ולהיכנס למטבח?

אחרת לא הייתי עושה את זה. אני מוכרח להגיד שמאז שסגרתי את תפוח זהב ולא היו לי מסעדות אחת ההנאות הגדולות שהתחלתי לבשל המון בבית, למשל כל יום שישי אני מכין ארוחה ל-20 איש. אני קם בבוקר, הולך למכון, עושה קניות ועד אחרי הצהרים מבשל סירי ענק של תבשילים. וזאת הייתה לי חוויה חדשה כי כשיש המון מסעדות אתה מבשל מעט בבית, אחרי שבישלת כל היום הדבר האחרון שאתה רוצה כשאתה מגיע הביתה זה לבשל עוד פעם. אז חזרתי לבשל המון ושוב- בישלתי לא כמו שמבשלים במסעדות אלא כמו שמבשלים בבית, אבל בפול ווליום.

יוצא לך עוד להיכנס למטבח בהירו לבונטין?

יוצא לי אבל בגילי כבר לא עושים סרוויסים, אבל אני מפקח כל הזמן, טועם את הצירים ואם יש לי הערות אני מעיר.

אתה חושב שהיחס שאנחנו נותרים לשפים כמו לרוקסטארים תורם ליוקרה של המקצוע הזה או גורע?

אני חושב שזה תורם, לא רואה כל סיבה למה לא. אם זמרים, שחקנים, ספורטאים, בנקאים, עיתונאים, הם מה שנקרא סלבס אני לא רואה כל סיבה למה שפים לא יהיו. צריך לקחת את זה בפרופורציות, ואם נשתמש בביטוי העממי כדאי שהשתן לא יעלה לך לראש בעקבות התהילה, וזה נכון לגבי כל מקצוע.

ראמן חריף של דה באן. אנטולי מיכאלו,
מחמאות מאהרוני - ראמן של דה באן/אנטולי מיכאלו

רשת באנס חדשה ותכנית טלוויזיה בקנה

יש לך תכניות חדשות בקנה או שאתה Fully booked?

כל הזמן יש תכניות חדשות בקנה, אני רוצה לפתוח רשת באנים, אני נורא אוהב באנס, אבל עדיין עובד על זה, אני מניח שזה יקרה בשנה הקרובה. אני עובד על תכנית טלוויזיה חדשה שאני עדיין לא יכול להרחיב לגביה. ואני סבא, שזה גם כן דבר חדש לי.

מה שעוד ריגש זה לראות את התמיכה שלך ברפי כהן, אתה חושב שהוא יחזור לבשל בקרוב?

אני מקווה מאוד שהוא יחזור לבשל בקרוב.

גם גידי היה זקוק לתמיכה שלך בתקופה האחרונה

גידי זה אהבה גדולה והוא חבר טוב ואני שם בשבילו מתי שהוא רוצה ומתי שהוא צריך והוא שם בשבילי, ואני באמת נורא אוהב אותו וזה היה מאוד מצער שנפטרה נכדתו.

זה נכון שאמרת שעד סוף השנה אתה תוריד את הצמה? למה?

נמאס לי ממנה. מאז השירות הצבאי לא הסתפרתי. השתחררתי מהצבא ב-1971, זה היה דור ההיפים ושיער ארוך לבנים היה חובה ושנאתי את זה. זה לא נוח, זה קשרים והתעסקות, אז עשיתי צמה כדי להיפטר מההתעסקות וזה נשאר עד עכשיו, היא הרבה יותר דקה ממה שהייתה פעם אבל אני באמת חושב שמספיק.

אז פעם הבאה שנארח אותך באולפן תהיה בלי צמה, עם תכנית טלוויזיה חדשה ורשת באנים חדשה

ואולי תהיינה עוד הפתעות שאנחנו עוד לא יודעים עליהן בינתיים.

גידי גוב, ישראל אהרוני. אביב חופי
עם גידי גוב - חברות אמיצה/אביב חופי
מאסטר שף עונה 7. יחצ, צילום עדי אורני,
משבצת משלו. אהרוני וחבריו לצוות השיפוט במאסטר שף/יחצ, צילום עדי אורני
רפי כהן. LANSMAN, מערכת וואלה! NEWS
אהרוני עם החבר רפי כהן/מערכת וואלה! NEWS, LANSMAN
ישראל אהרוני באולפן וואלה. ראובן קסטרו
אהרוני באולפן וואלה/ראובן קסטרו
מרק ראמן בהירו של אהרוני. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
מרק ראמן של אהרוני. הראמן בר הראשון/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון
המסע המופלא של גידי ואהרוני תאילנד. גיל אטלן,
אהרוני וגידי במסגרת המסע המופלא בתאילנד. הבייבי שלו/גיל אטלן
ישראל אהרוני. ניר פקין
אהרוני והצמה. בקרוב - הסוף/ניר פקין
הירו ראמן ברווז. ישראל אהרוני,
ראמן ברווז בהירו לבונטין/ישראל אהרוני
הירו. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
הירו בשרונה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור
המסע המופלא של גידי ואהרוני.
נמצאים שם האחד עבור השני. אהרוני וגידי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully