וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיטלקי ליפני: המייקאובר של מסעדת שמונה

14.3.2018 / 14:03

ביום בהיר אחד מסעדה שהגישה פסטות ובשרים החליטה להפוך למסעדה יפנית. מה עומד מאחורי המייקאובר של מסעדת שמונה בתל אביב?

יאקיטורי לבבות ופילה בקר. רעות סהר,
יאקיטורי בכיכר רבין/רעות סהר

גל המסעדות היפניות שפקד את תל אביב הציף את העיר בסאקה ומיומנות מקלות האכילה של הישראלים הלכה והשתכללה. זה התחיל עם יא פאן של יובל בן נריה שמהר מאוד הפכה לחביבת הז'אנר, המשיך עם יאטאי ושיראטויה, שתי איזקיות יפניות, ובקרוב מאוד נזכה לראות את דיסקו טוקיו, היפנית בהרצל 16, נפתחת לקהל הרחב.

יאקיטורי לבבות ופילה בקר. רעות סהר,
מגש עם שלל יפני/רעות סהר

את הגל היפני הזה תפסה גם מסעדת שמונה מכיכר רבין. לאחר 4 שנות פעילות מוצלחות בהן הפכה לאהובה על רבים ולאבן יסוד קולינרית עליה התבססו תושבי השכונה, ולאחר לא מעט מנות של פסטה טרייה שיצאו מהמטבח הקטן, החליט אורן גולדווסר לעשות פנייה חדה ולהפוך את המקום למסעדת יאקיטורי יפנית. שמונה היתה מסעדה איטלקית בסגנון פריסטייל, הוגשו בה מלבד מנות פסטה גם מנות של חריימה, צלי, סלטים ים תיכוניים ואפילו סינייה. "אחרי ארבע שנים הרגשתי שאני מתחיל להשתעמם", אמר גולדווסר, "בגלל שקריירת המטבח שלי התחילה ביפן נמשכתי לשם, זה מה שרציתי לאכול אז זה גם מה שרציתי לבשל".

עוד באותו נושא

האביב האסייתי: בקיץ הזה נאכל במקלות

לכתבה המלאה
מסעדת שמונה היפנית. רעות סהר,
פנסים אדומים ופוסטרים של מאנגה/רעות סהר

הקונספט החדש של שמונה היפנית מציע מגש ועליו שני שיפודי יאקיטורי לבחירה כמו פרגיות, לבבות או כבדים (54 שקלים), או בייקון, נקניקיות או צקונה שזה קבב פרגית ומיסו (62 שקלים), או שרימפס, סלמון או בקר (68 שקלים) וכמובן שיש גם אופציות צמחוניות של טופו וירקות (54 שקלים). על המגש תקבלו גם סלט מרענן ברוטב אסיאתי, מרק מיסו קטן, אורז מאודה עם תערובת תבלינים טוגאשי שזה אצות קלויות, ג'ינג'ר ושומשום או אוניגרי, משלוש אורז צלוי, וגם קלח תירס קטן ופלפלי פדרון על האש.

מרק מיסו. רעות סהר,
מרק מיסו/רעות סהר

יש גם אורז ברוטב של מירין וסאקה. לפעמים יש ספיישלים מיוחדים כמו שיפוד לשון או שיפוד כנפיים. כמובן שתוכלו להשלים את החוויה עם שני סוגים של סאקה. בקרוב תפריט האלכוהול יתרחב לקוקטיילים המבוססים על סאקה. בכדי להעניק למקום הקטן אווירה יפנית הודבקו על חלונות המסעדה פוסטרים של מאנגה ונתלו פנסים יפנים. למרות מעט הטרוניות שנשמעו בפייסבוק כתגובה לפוסט המספר על השינוי שעוברת המסעדה, בעיקר מטעמם של הסועדים הקבועים שמפחדים להיפרד מהמנות הקבועות שלהם, נראה כי השינוי של שמונה הוא גחמה רגעית, ולמרות שהוא מוגדר כרגע כשינוי זמני, התפריט והקונספט היו חסרים באזור. אז מה היאקיטורי המועדף עליכם?


שמונה, מלכי ישראל 8 תל אביב, 03-6438008

סלט אסיאתי. רעות סהר,
סלט אסיאתי/רעות סהר
סאקה. רעות סהר,
מבחר משקאות יפניים/רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully