וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנקייק - סופלה כובש את העולם (ויש לנו גם מתכון)

19.3.2019 / 14:45

האינסטגרם ידע לא מעט טרנדים מופרכים, אבל דווקא הטרנד הנוכחי של הפנקייק - סופלה, שהתחיל ביפן (איך לא?) וכבש כבר את שאר העולם, הוא אחד המוצדקים, אז מה הסיפור של הדבר המושלם הזה ואיך אתם עושים אותו בבית? כל התשובות

מדי כמה זמן, האינסטגרם עולה על גדותיו עם איזה האשתג שמסמל טרנד קולינרי חדש. זה קרה בעבר עם טוסט האבוקדו (avocadotoast#) שהפך מהמנה הכי פשוטה שאנחנו מכירים לכוכב התיוגים, או עם הקרואנט (cronut#) שהוא במקור של דומיניק אנזל אבל זכה מאז לאלפי חיקויים בכל העולם, וזה קרה גם עם קערות הסמודי (smoothiebowl#), שהציגו קשת צבעים מרהיבה של אוכל בריא. אנחנו כאן כדי להפעיל את אזעקת הטנרדים ולעדכן אתכם בהאשתג חדש שיצא משליטה והולך להציף את הרשת, ובתקווה, וכמו תמיד רק כשהסערה תחלוף, אולי יגיע גם לישראל.

אז קבלו את הפנקייק סופלה, פנקייק עבה במיוחד, אבל רך ואוורירי כמו ענן, ועל כן הוא גם נקרא פנקייק ענן (cloud pancakes) בחלק מהמקומות. מקורם של הסופלה פנקייקס הוא כמובן ביפן, שם הם נקראים גם "פואה פואה", שמשמעות השם ביפנית היא Fluffy Fluffy, מילה שאין לה תרגום הולם בעברית ונאלץ להסתפק באוורירי או ענני.

עוד באותו נושא

באיחור אופנתי: טרנד וופל הבועות מגיע לישראל

לכתבה המלאה

הפנקייקים הראשונים שגרמו לבהלת הטרנד יצאו מ-Gram Cafe, בית קפה קטן בשכונת הרגו'קו בטוקיו, ומשם התפשטו במהלך השנה האחרונה לבנגלור, הבירה של הקולינריה המודרנית בהודו, סן פרנסיסקו, לונדון, וכמובן הגיעו לניו יורק, חותמת הטרנדים הקולינריים הרשמית של כדור הארץ, שם נוצרו תורים ארוכים שלא הצטמצמו במשך ימים ארוכים, כך שאפילו הקור המקפיא ששרר בתפוח הגדול בדצמבר וינואר לא שבר את הממתינים. התור הגדול ביותר היה בטאיאקי (Taiyaki), חנות גלידה קטנטנה בצ'יינה טאון שהתפרסמה בעבר בזכות גלידת Soft Serve (גלידה אמריקאית) בטעם מאצ'ה שהוגשה עם מחית שעועית אדומה מתוקה בתוך וופל בצורת דג, עוד קינוח יפני שכבש את העולם וגם הבליח בישראל מאז.

אז מה קורה שם בעצם? הסופלה פנקייק עשוי מחלבונים מוקצפים ממש כמו מרנג, ואת הקצץ הזה מערבבים בבלילה כמעט רגילה של פנקייק, השילוב הזה נותן את הגובה ואת המרקם הענני. התוצאה היא בלילה סמיכה מאוד, במרקם של שמנת, שאותה שמים על מחבת על אש נמוכה מאוד. מה שמתקבל בסוף אלו פנקייקים שמנמנים במיוחד, שבגלל הגובה והרכות שלהם הם מתנדנדים ורוקדים על הצלחת עד שהיא מגיעה אל השולחן, ולכן גם נקראים בהרבה מקומות Jiggly Pancakes, הפנקייקים המתנענעים. הסופלה פנקייקס טעימים כמו שהם (נו חמאה) אבל לטובת הפיד האינסטגרמי שלנו הם משודכים למגוון רטבים ותוספות שרק הופכים את המנה הזו ליותר ויותר פוטוגנית. נותר רק לקוות שבסוף הם גם יגיעו לישראל, ועד שזה יקרה - דאגנו לכם למתכון. נסו ותייגו אותנו!

פנקייק סופלה

פנקייק סופלה. shutterstock, ShutterStock
פנקייק סופלה/shutterstock

מצרכים למתכון

  • לפנקייק

    • 4חלבונים
    • ¾כוסקמח מנופה
    • 1כפיתאבקת אפייה
    • קורטמלח
    • 2חלמונים
    • ¼כוססוכר
    • ½כוסחלב
  • לתוספות

    • סירופ מייפל
    • קופסאחמאה

אופן ההכנה

איך מכינים פנקייק סופלה?

  • 1
    בקערה גדולה מקציפים את החלבונים עד שמתקבל קצף יציב שנשאר על המיקסר כשמרימים אותו. יש להיזהר לא להקציף יותר מדי כדי שהקצף לא יישבר, ולא להקציף מעט מדי, אחרת הפנקייקים לא יהיו גבוהים. הסוד לפנקייקים האווריריים הוא קצף החלבונים שמתנהג כמו מרנג.
  • 2
    בקערה אחרת מערבבים את הקמח, אבקת האפייה, המלח, חלמוני ביצה, הסוכר והחלב. מקפלים בעדינות את קצף החלבונים עם הבלילה ונזהרים לא לערבב יותר מדי, שוב, כדי לא לשבור את הקצף. אם הבלילה שלכם מוצלחת לא תצטרכו להיעזר ברינגים, אם היא יצאה קצת פחות יציבה אפשר להשתמש ברינגים ואז יש לשמנם בחמאה.
  • 3
    הטיגון: מחממים מחבת לחום נמוך מאוד, ובעזרת מצקת או כף גדולה מניחים כמות נדיבה מהבלילה על גבי המחבת. כדי לייצר עוד גובה אפשר להניח את הבלילה בשני שלבים, אבל יש לפעול ולהניח מיד אחרי הכמות הראשונה עוד מעט מהבלילה למעלה. את הפנקייקים יש לכסות, כדי לשמור על הלחות ולפזר את החום סביבם בצורה שווה (כך שכדאי לוודא שהמחבת מספיק עמוקה או שיש לכם כיסוי מתכת מתאים, יש לקחת בחשבון שהפנקייקים עוד מתרחבים ומגדילים את הנפח שלהם) כשהצד התחתון נהיה שחום אפשר להפוך את הפנקייק בעזרת תרווד. הפנקייקים מוכנים כשמנענעים את המחבת בעדינות והם רוקדים מבלי להתפרק.
  • 4
    מגישים עם סירופ מייפל, קוביית חמאה ופירות טריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully