וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נימוחים בפנים, קריספיים מלמעלה: המדריך להכנת בראוניז חלומיים

ריכזנו עבורכם את כל הטיפים להכנת בראוניז נימוחים, שוקולדיים, לא מתוקים מדי, עם קריספיות עדינה מלמעלה, או בקיצור: מ ו ש ל מ י ם

בראוניז שוקולד. shutterstock, ShutterStock
בראוניז, אי אפשר להגיד להם לא/ShutterStock, shutterstock

אז איך אתם מעדיפים את הבראוניז שלכם? ספוגיים כמו עוגה או נימוחים ודביקים במרכז כמו פאדג'? אין ספק שבראוניז טובים הם הקינוח השוקולדי האולטימטיבי והכי כיף שאפשר להתאים אותו לטעמכם האישי ולהוסיף לו פרלינים, אגוזים, ציפוי מבריק או פשוט כדור גלידה בצד. בשביל שכל הטוב הזה ייצא כמו שאתם מעדיפים ואוהבים, יש מספר כללים שכדאי לשמור עליהם ואז הסיכוי שיתפקשש לכם קלוש ביותר.

שוקולד מריר. ShutterStock
שוקולד מריר/ShutterStock

שוקולד איכותי

בראוניז טובים עשויים משוקולד איכותי ולא מקקאו. הסוג המועדף הוא שוקולד מריר עם לפחות 66% מוצקי קקאו, אבל גם זה נתון לטעמכם ושיקולכם, ניתן להשתמש כמובן גם בשוקולד עשיר יותר במוצקי קקאו אבל לא כדאי להשתמש בשוקולד עם פחות מ-50%. מומלץ לא להשתמש בנטיפי שוקולד או שוקולד צ'יפס (אותם אפשר להוסיף לתערובת). ככלל, בראוניז טובים מכינים אך ורק משוקולד איכותי שממיסים בזהירות ובעדינות (כדי שלא יישרף) רצוי בבן מארי.

עוד באותו נושא

מדריך להכנת שניצל מושלם

לכתבה המלאה
חמאה. ShutterStock
חמאה/ShutterStock

חמאה

חומרי גלם איכותיים הם הבסיס החשוב ביותר להצלחת כל מתכון. כמו שהמלצנו על שימוש בשוקולד איכותי, גם למקור השומני בבראוניז יש חשיבות ועל כן אנחנו ממליצים על שימוש בחמאה. החמאה חייבת להיות בטמפרטורת החדר ולא קרה מדי.

קרטון ביצים. ShutterStock
קרטון ביצים/ShutterStock

ביצים

הקפידו שהביצים תהינה גם כן בטמפרטורת החדר ולא קרות מדי. כמו כן הקפידו לפני הערבוב של הביצים עם השוקולד, שהשוקולד התקרר אחרי ההמסה (לטמפרטורת החדר) בכדי שחום השוקולד המומס לא יבשל את הביצים (דבר שפוגם במרקם).

מלח ורוד מההימלאיה. Alis Leonte, ShutterStock
מלח ורוד מההימלאיה/ShutterStock, Alis Leonte

מלח

הוסיפו מעט מאד מלח למסה של הבראוניז, זה מדגיש את טעמי השוקולד (מי שאוהב שילוב של שוקולד ומלח יכול להוסיף גם מלח ים אטלנטי למסה או לפזר מעט מעל, לפני שמכניסים לאפייה).

בראוניז הפתעות. דרור עינב,
צילום: דרור עינב/דרור עינב

תוספות

אם אתם רוצים להפתיע את עצמכם בכל פעם מחדש, גוונו את התוספות שאתם מוסיפים לתערובת אבל הקפידו לא להעמיס מדי בתוספות (אגוזי לוז, פרלינים שנמסים באפייה ומוסיפים טעם נהדר, שוקולד צ'יפס, שקדים, סוכריות עדשים צבעוניות וכד'). אפשר גם לגוון ולצפות את הבראוניז אחרי האפייה בגנאש שוקולד (או שוקולד לבן), שברי אגוזים, מקופלת, שלל סוכריות וכל מה שהדמיון והחשק מובילים אתכם אליו.

בראוניז שוקולד. shutterstock, ShutterStock
בראוניז שוקולד/ShutterStock, shutterstock

האפייה

אולי החלק החשוב ביותר בהכנת בראוניז. הקפידו לא לאפות אותם יותר מדי זמן, כי אז התוצאה תהיה עוגה יבשה, אבל גם לא מעט מדי זמן, כי אז המרכז יהיה שמנוני מדי ונוזלי. בראוניז צריכים זמן אפייה קצר יחסית ובתבנית שאוגרת חום (עדיף ממתכת ולא מסיליקון או זכוכית) והם מוכנים כשחלקם העליון יבש וסדוק מעט אבל בפנים הם עדיין נימוחים ודביקים (אפשר לנעוץ קיסם ואם הוא יוצא "מלוכלך" אבל לא רטוב מדי, זה הזמן להוציא מהתנור). זכרו שמחוץ לתנור, עד שהבראוניז מתקררים לחלוטין, הם עדיין ממשיכים להיאפות מעט מהחום שנאגר בתוכם (אפשר להכניס למקפיא לחצי שעה, רצוי כשהתבנית מכוסה, או להניח את התבנית על מי קרח, מבלי שייגעו בבראוניז, על מנת להפסיק את תהליך האפייה).

בראוניז שוקולד. shutterstock, ShutterStock
בראוניז שוקולד/ShutterStock, shutterstock

לקרר לפני החיתוך

הקפידו לצנן את הבראוניז היטב לפני שאתם חותכים אותם. אפשר אפילו לקרר שעה-שעתיים במקרר (או חצי שעה-שעה בפריזר), זה מקל מאד על החיתוך. כמו כן הקפידו להסיר את השוליים, כלומר לחתוך את הבראוניז כ-1 ס"מ מהשוליים (שבדרך כלל יוצאים מעט יבשים ולא עסיסיים כמו שבראוניז צריכים להיות). את השוליים אפשר לשמור ולהכין מהם כדורי שוקולד או בסיס לעוגות מוס.

בראוניז עם רוטב טופי ואגוזים. אפיק גבאי,
בראוניז טופי ואגוזים/אפיק גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully