וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף חושף: הטעויות שאנחנו עושים כשאנחנו מטגנים חביתה

23.2.2020 / 0:04

כמעט כולנו נוהגים לטגן חביתה כשאנחנו קצרים בזמן כי מדובר בהכנה די פשוטה, אבל מרקוס וורינג המאסטר שף הבריטי מסביר שכדי לעשות חביתה מושלמת יש להימנע מכמה טעויות נפוצות מאוד

רויטרס

לא כולנו יודעים לבשל, אבל כמעט כולנו יודעים, או לפחות חושבים שאנחנו יודעים להכין חביתה. כשאין לנו יותר מדי זמן ורצון, אנחנו זורקים שתי ביצים טרופות למחבת, שמים קצת תבלינים ובטוחים ששיחקנו אותה - אבל התוצאה לא תמיד משביעת רצון ובמקרים רבים נקבל חביתה צמיגית ולא טעימה. אבל אל דאגה, מרכוס וורינג, השף המומחה שמארח את תכנית מאסטר שף בבריטניה, פרסם ספר שבו הוא חשף שלוש טעויות עיקריות שאנחנו עושים בזמן הכנת חביתה.

חביתה עם פטריות וגבינה. ShutterStock
מכינים חביתה? כדאי שתקראו את הטיפים של השף/ShutterStock

טעות 1: טיגון חביתה בחום גבוה

למרות שזה מפתה לטגן את החביתה על אש גבוהה כדי לחסוך זמן, מרקוס טוען שזו טעות ומסביר: "תחממו את המחבת על אש בינונית, לא יותר חם מזה. אם המחבת חמה מדי, החביתה תישרף ותהיה חומה במקום צהובה". המומחים גם ממליצים לשים כמות נדיבה של חמאה במחבת ולתת לה להימס לפני ששמים את הביצים.

טעות 2: שימוש במכשירים/מצרכים לא טובים

מרקוס מוסיף ש"החביתה המושלמת דורשת ארבעה מרכיבי מפתח - ביצים טריות, חמאה, מחבת לא דביקה ומרית". הוא הסביר: "תאמינו או לא, המחבת הלא הדביקה והמרית (התרווד שאיתו הופכים את החביתה) חשובים כמו המצרכים עצמם". הוא מציע להפוך בעדינות את החביתה עם התרווד ולא להצליף בביצה. המחבת הלא דביקה תקל על התמרון של החביתה כשאנחנו רוצים להפוך אותה ותמנע מחתיכות של ביצה להיפרד אחת מהשנייה ולהישרף.

טעות 3: הפיכה מוקדמת מדי של החביתה

השף ממליץ להפוך את החביתה רק כשהיא כמעט מוכנה לגמרי. "הרגע שבו אנחנו הופכים את החביתה הוא כשהביצה מוכנה, אבל עדיין קצת נוזלית", הוא מסביר, "אם לא תצליחו להפוך את החביתה בשלב החשוב הזה, היא תתחיל להישרף ולהיות דביקה וכל העסק יסתבך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully