וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסעדות עם שמות יותר 'עבריים' כן נכנסו": החומוס המפורסם שמת לשלם לתן ביס

30.12.2020 / 6:00

בשלב הזה של המגיפה, חשבנו ששמענו כבר את כל התלונות נגד ענקיות המשלוחים הישראליות. טעינו ביג טיים

"רחל בשדרה", שרונה מרקט/שועלי מדיה

"שלום לכל אנשי השלטון ומנהיגינו הנערצים. בחודש האחרון הכנסתי בדיוק 6% מהחודש המקביל שלי בשנה שעברה. כמוני עוד המון עסקים, מסעדות, חנויות שמנסים למצוא דרכים יצירתיות לשרוד את המצב והחלטות כמו 'בואו נשאיר סניפי דואר פתוחים' אבל 'טייק אווי הוא השטן'"

מסעדת חליל ברמלה שרדה את הסגר הראשון בשן ועין (והרבה הומור מריר). היא בעטה את דרכה בביצת הקולינריה שיצרה המגיפה, יצרה מספיק גלים כדי להשאיר את הראש מעל המים העכורים, וקיוותה לטוב.

בסגר השני היא כבר הכפילה מאמצים. עוד יוזמות ועוד שליחים ועוד נוכחות מרעננת ברשתות החברתיות (ברצינות, לכו לעקוב).

עכשיו בסגר השלישי, היא כבר לא יודעת את נפשה מרוב ייאוש.

מסעדת חליל, רמלה. מסעדת חליל,
יום הסגירה לא רחוק. מסעדת חליל ברמלה/מסעדת חליל
"יולי אדלשטיין, עידן רול, בני גנץ, אני משערת שאני וחברותיי למקצוע לא בראש דאגותיכם היום כשאתם עסוקים לשמור על כיסאות אבל תעזרו לנו"

"אין לי מערך משלוחים, אחרי חצי שנה של ניסיונות להשיג את וולט ותן ביס כדי לארגן לעצמי אפשרות להגיב למצב, אני כנראה יכולה לומר שיש להם משהו נגד חומוס או רמלה או נגדי ספציפית, כי אף אחד לא מוכן לעבוד איתי", המשיך הציוץ בחשבון הטוויטר של המסעדה, "אני קיימת 50 שנה כמעט ואני בסוף היכולת שלי לשרוד.

"הקמתי אתר, שירות משלוחים ואני שוברת את הרשתות החברתיות במינימום תקציב, אבל אם לא יתחשבו שם למעלה במסעדות, יתנו סיוע או לפחות ישאירו דלת אחת פתוחה בשביל שנוכל לשרוד - גם מסעדת חליל תיסגר ולא רחוק היום. יולי אדלשטיין, עידן רול, בני גנץ, אני משערת שאני וחברותיי למקצוע לא בראש דאגותיכם היום כשאתם עסוקים לשמור על כיסאות אבל תעזרו לנו. בבקשה".

המְחַסֵּן

ישראל אהרוני עולה על הטוסטוס של המשלוחים

לכתבה המלאה

"רוצים להגיע ללקוחות, אבל אין דרך". מסעדת חליל

"שמע, אני לא יודע עוד מה לחשוב, נגמרו לי כבר כל הכיוונים ההגיוניים האחרים שאני יכול ללכת אליהם"

שיחה של וואלה! NEWS עם אלעד מיידר, אחראי התקשורת והרשתות החברתיות של המסעדה, מבהירה כי הציוץ הזה אינו עוד קריאת סרק לעזרה.

"עוד לפני הכניסה לסגר הראשון ניסינו להשתמש בכל השירותים המקובלים. דיברנו עם וולט ותן ביס והן פשוט מתעלמות מאיתנו. לא מגיבות. כל התקופה הזאת אנחנו מנסים להגיע אליהן, קחו את ה-30% שלכן ותנו לנו לשלוח חומוס ללקוחות, אבל הן לא חוזרות אלינו אפילו".

וולט לא פועלת בעיר לעת עתה, אך מיידר מצביע על "מסעדות אחרות ברמלה, לצורך העניין עם שמות יותר 'עבריים'", כהגדרתו, שכן נכנסו למערך השירות והמשלוחים של תן ביס. כשאני מנסה להבין האם מדובר בטענה לאפליה, התשובה מעציבה את שני צדדי הטלפון כאחד - "שמע, אני לא יודע עוד מה לחשוב, נגמרו לי כבר כל הכיוונים ההגיוניים האחרים שאני יכול ללכת אליהם".

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
"רוצים לעבוד". מסעדת חליל ברמלה/אפיק גבאי
"זה פשוט להגיד לנו לסגור וללכת הביתה. זה בעצם מה שהממשלה אומרת לנו. וזה עוד רמלה, רבע שעה מתל אביב"

המסעדה, מוסד חומוס שהמילה "מוסד" אפילו מקטינה אותה, הקימה מערך משלוחים עצמאי מתוך כוונה להימנע ככל האפשר מפיטורי עובדים. גם אתר קטן אך יעיל הורם בזריזות, וכסף הושקע גם בעמדת הטייק-אווי בכניסה, שנותרה כעת חסומה בעקבות ההנחיות.

"זאת מכת מוות. ירידה דרסטית ביחס לשנה שעברה. המספרים מפחידים", תיאר מיידר, "אני לא מכיר עסק שיכול לשרוד נפילה כזאת. אנחנו נלחמים, רצינו לעשות מיני-מטבח בתל אביב, אבל אי אפשר לעמוד בדרישות של העירייה. רצינו גם להוציא מין אוטו-גלידה, אבל של חומוס, וגם זה בלתי אפשרי. מסעדה שקיימת עשרות שנים, עם קהל נאמן, חייבת דרך להגיע ללקוחות שלה, ובפריפריה אין לנו את הכלים שיש לדוכן אוכל בתל אביב".

המסר, לדבריו, חד-משמעי. "זה פשוט להגיד לנו לסגור וללכת הביתה. זה בעצם מה שהממשלה אומרת לנו. וזה עוד רמלה, רבע שעה מתל אביב, אז מה עם יישובים רחוקים יותר? בבחירות הפוליטיקאים יודעים לבוא לשוק ולאכול פה פיתה, אבל עכשיו מה? אף אחד לא מבקש לכסות לנו את החובות ולתת לנו לשבת בבית. אנחנו רוצים לעבוד, רוצים להגיע ללקוחות, אבל אין דרך".

משמעותם של עוד כמה ימים כאלה, ללא אפשרות לאיסוף עצמי, ברורה. "המסעדה בסיכון ממשי", הדגיש, "אין בן אדם בארץ שאוהב חומוס ולא מכיר אותנו. אם אנחנו לא מסוגלים להתקיים, אני לא רוצה לחשוב מה קורה לקטנים יותר".

מוולט נמסר בתגובה כי "כמי שאוהבים מאד את מסעדת חומוס חליל וביקרנו בה לא פעם, אנו בהחלט מקווים שבעתיד נוכל לכלול אותה בין שותפינו, אך טרם התחלנו לפעול ברמלה ולכן אין אף מסעדה בעיר אשר אנו מעניקים לה שירות.

אנו מחכים ליום בו נגיע לרמלה ונוכל להציע את המנות הטעימות של חומוס חליל ללקוחותינו".

תגובת חברת תן ביס תובא כשתינתן.

seperator

מסעדת חליל, קהילת דטרויט 6, רמלה. להזמנות דרך האתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully