וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימני אזהרה שאתם אוכלים יותר מדי חומוס - והשיטה להתגבר עליהם ולאכול יותר

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 9:17

אם אתם חווים את אחד (או יותר) מהסימפטומים הבאים, אולי כדאי שתרגעו קצת עם החומוס. מומחי תזונה מזהירים מפני צריכה מוגברת של חומוס, אך מאחר שמדובר במזון בריא הם גם מציעים פתרון פלא שיעזור לכם לדבוק באובססיית החומוס שלכם לאורך שנים

האם בכלל יש דבר כזה יותר מדי חומוס? תזונאים רבים הרי ממליצים על המאכל המלא בסיבים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. דיאטנים ימליצו להרבות בחומוס גולמי לאור הערך הקלורי הנמוך שלו - כ-400 קלוריות לכוס (ללא חומרים משמרים או תוספות למיניהן כמו טחינה ושמן זית).

אולם מומחי תזונה בינלאומיים חשפו לאחרונה מספר סימני אזהרה שמעידים על צריכה מוגזמת של חומוס שעלולה להיות מסוכנת לבריאותכם - ומאחר שבסך הכול מדובר במזון בריא ומזין, הם המליצו גם על שיטה להתגבר על התסמינים ולהמשיך לזלול חומוס בכיף שלכם.

מנת חומוס. By tomertu, ShutterStock
גם לכם פתאום ממש בא חומוס?/ShutterStock, By tomertu

לדברי התזונאית הת'ר הנקס, "החומוס עשוי מחמצה, שהוא קטניה. קטניות עשויית להיות קשות לעיכול עבור אנשים רבים ולגרום לדלקות במערכת העיכול". היא אמרה ל-Eat This, Not That: "אם אתם מתחילים להרגיש ריבוי גזים, נפיחות, רפלוקס קיבתי-ושטי הגורם לתחושת צרבת בחזה ובגרון, גיהוקים וכאבי בטן - כל אלה סימנים המעידים על כך שהגוף שלכם מתקשה לעכל את הסיבים ושכדאי להחזיר את החומוס למקרר".

הדיאטנית קלסי לורנץ חיזקה את דבריה והוסיפה שמה שעומד מאחורי תופעות הלוואי של החומוס קשור ליכולת ספיגת הסיבים שלנו: "יש אנשים שרגילים לכמויות רבות של סיבים, בעוד שאחרים פחות. פירוש הדבר שבעוד אלו מאיתנו שנהנים מתזונה עתירה בסיבים יכולים לצרוך מינון גבוה של חומוס מבלי להרגיש בתופעות הלוואי, אלו שלא רגילים לכך עשויים לחוש ברע ולהזיק לעצמם".

ידעתם שיש כזה דבר "המנון החומוס הישראלי"?

המנון החומוס הישראלי - עוזי גינתי/מערכת וואלה!

אבל יש פתרון...

לא יכולים לדמיין את חייכם בלי ניגוב יומי של חומוס? אל דאגה, אין צורך להפסיק עם החומוס. כדי להימנע מתופעות הלוואי כל שעליכם לעשות הוא להגדיל את צריכת הסיבים שלכם בהדרגה. כלומר, להגדיל את צריכת החומוס שלכם בשלבים.

לורנץ מסבירה: "אתם יכולים לאמן את הגוף שלכם לצרוך יותר סיבים. אם אתם רק מתחילים לאכול חומוס, או כל מזון אחר עשיר בסיבים, התחילו בשתי כפות ו-ודאו שאתם שותים הרבה מים. משם, התחילו להעלות בהדרגה את צריכת החומוס שלכם וחיזרו אחורה רק אם אתם מתחילים לחוש שוב בתופעות הלוואי".

אז בעקרון, מסתבר שהפתרון לאכילה מרובה של חומוס הוא לאכול יותר חומוס - אך בהדרגה. לורנץ הוסיפה: "בסופו של דבר חומוס הוא מטבל בריא, עשיר בחלבון ומלא סיבים. זה מאכל שאפשר בהחלט להגזים איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully