וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקי נתניה: תרבות היין יוצאת מתל-אביב

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 17.9.2021 / 8:54

"בגוש דן, קל יותר למכור יין מאשר בפריפריה, ולכן כל חנות שמקדמת את תרבות היין מחוץ למרכז מתקבלת בברכה." מירה איתן ביקרה בחנות יין חדשה בנתניה וחזרה הביתה עם בקבוק ששבה את ליבה

כל חנות שמקדמת את תרבות היין מחוץ למרכז מתקבלת בברכה

בשנה וחצי האחרונות, ימי הקורונה, חל שינוי גדול מאוד בהתייחסותנו ליין. אנשים יצאו פחות לברים ולמסעדות, וכבר מגל הקורונה הראשון חזינו בעליה משמעותית בצריכה הביתית, שנראה כאילו היא כאן כדי להישאר. אנחנו קונים כמויות גדולות של יין שמגיעות הביתה, בעיקר במחירי ביניים, משלוחי היינות משגשגים כפי שלא היו מעולם ובחנויות היין מספרים על עליה במודעות ברמת השיח והצריכה הפרטית. הצרכן הישראלי סקרן ופתוח יותר ויותר לסגנונות חדשים, והתרומה של הרשתות החברתיות, אתרי החנויות, בתי הספר וסדנאות היין, תרמו לכך רבות.

צריכת היין הביתית, שעלתה בעשרות אחוזים בשנה וחצי האחרונות הובילה למגמה ברורה: חנויות יין חדשות נפתחות בהמוניהן כדי לענות על הביקוש. סניפי ענק, חנויות בוטיק שכונתיות מוקפדות, קואופרטיבים של יינות ישראליים ועוד. כל אחת בסגנון משלה. באזור גוש דן, קל יותר למכור יין מאשר בפריפריה, ולכן כל חנות שמקדמת את תרבות היין מחוץ למרכז מתקבלת בברכה.

אחת מהן היא חנות היין 'דלי וינו' שנפתחה לפני מספר חודשים במתחם הקניות 'פיאנו סנטר', בלב שכונת 'עיר ימים' בנתניה. חנות המשלבת בוטיק יין, מעדניית גורמה ובר יין, ומציעה מאות יינות יבוא בלעדיים. היא הוקמה על ידי שלושה חברי ילדות, הפועלים בתעשיית היין העולמית כבר 15 שנים, וובה דיאצנקו, פאבל שמאיב ויפים אבייב, המנהלים את קבוצת חברות ISSI Group, שמייבאת 50 מיליון בקבוקי יין בשנה ומפיצה אותם ל-60 אלף נקודות מכירה ברוסיה.

החנות שיש בה הכל

"יצרנו במקום אווירה של חו"ל"

"לפני 15 שנים הקמנו, אני ושני שותפים, את חברת היין", מספר אחד הבעלים, וובה דיאצנקו (45). "שניהם עברו לגור ברוסיה לפני 5 שנים ואני המשכתי להיות על הקו. בתקופת הקורונה היה קשה לנסוע וחיפשתי לעשות חנות קונספט עם יין. הבנתי שכדי לארח אנשים ולהעניק להם חוויה תרבותית שלמה, יין חייב מוצרים שילוו אותו. ראיתי את המתחם הזה והוחלט לפתוח חנות שיהיה בה הכל. יצרנו במקום אווירה של חו"ל, כולל ישיבה בחוץ. בחרנו את היינות שיתאימו לטעם המקומי מתוך קטלוג היינות הרחב שלנו, אם כי מדי פעם אנחנו 'מחנכים' גם בטעימות של יינות אחרים, כמו יינות גיאורגיה, יינות טבעיים ועוד. בעיני יין זה כמו מוזיקה, אם היא טובה אי אפשר לא לשמוע אותה. כל יום ראשון מעבירים אצלנו סדנאות וטעימות יין. כיום אנחנו נכנסים גם לתחום האונליין והמשלוחים, ויש גם מועדון המונה 2,500 חברים שהצטבר תוך ארבעה חודשים, מרגע שהחנות פתוחה. בקרוב ייפתח גם האתר שלנו. דלי וינו היא חנות הדגל ובהמשך אנחנו מתכוונים להפוך לרשת עם חנויות קונספט במרכזי קניות ייחודיים ברחבי הארץ".

חנות היין דלי וינו, נתניה. יח"ץ,
חוויה תרבותית שלמה. דלי וינו, נתניה/יח"ץ

הדבר החשוב: הרבה יינות נגישים

""היום קצת פחות מעניין אנשים מאיזו ארץ מגיע היין"

על בחירת היינות בחנות אחראית הייננית ואשת היין רוני ססלוב. "העבודה על כל קונספט היינות ארכה כתשעה חודשים" מספרת רוני, " קודם בנינו את הפרוטפוליו של המקום ואת מגוון היינות, כשהדבר החשוב היה שיהיו פה הרבה יינות נגישים. שאדם שייכנס לא יירתע ממקום יוקרתי ויקר מדי. התחלתי עם בחירת יינות היבוא. קיבלתי עשרות או מאות קטלוגים של יינות, אותם צמצמתי ואז הגיעו לטעימה כל היינות שרצינו. את היינות טעמתי עם וובה כדי שיכיר אותם, כי הוא זה שיהיה בחנות, וגם כדי שיבין את הבחירה שלי, ושהכל ימשיך טוב גם בלעדיי. וובה לומד מהר והקונספט הזה התאים לשנינו".

"בכניסה לחנות הצבנו מעמדים רבים של יינות בסביבות 50 שקלים, כך שכל אחד יכול להרגיש פה נוח, שלא מתנשאים עליו ושלא צריך למשכן כליה כדי לרכוש בקבוק יין. ואז ניגשנו לסידור הקיר הגדול, גם פה בידיעה שגם אנשים שהם לאו דווקא מומחים ייגשו אליו וחשוב שיהיה להם קל לבחור את היין המתאים להם או לאירוע לשמו התכוונו לקנות את היין, בין אם זה יין לפיקניק או מתנה לחברה שמבינה. היינות על הקיר מסודרים לפי קבוצות מחירים, מלמטה למעלה, מהנמוך לגבוה, ולפי סגנון, יין מבעבע, לבן, יבש או חצי יבש, רוזה ואדום ויש הפרדה בין כשר ללא כשר. יש פה יינות שיתאימו לכל אחד".

"היום קצת פחות מעניין אנשים מאיזו ארץ מגיע היין, יותר מעניין אותם אם היין לבן, אדום או מבעבע, ולכן אין פה חלוקה לפי ארצות" ממשיכה רוני. "ויינות ישראליים מעורבבים בין יינות העולם הגדול. לפי הסידור הזה גם אנשים שאינם מבינים ביין יוכלו למצוא את עצמם בקלות ולא חייבים מומחה מהחנות שישאל אותם שאלות שלא תמיד ידעו לענות עליהם. בהדרכות הצוות שעשינו הובהר שהגישה צריכה להיות מקצועית, בגובה העיניים ובשפה פשוטה ומובנת. יש במקום גם כמות משמעותית של בקבוקים קטנים שאין במקומות אחרים, וחלק מהיינות נמצאים במקרר המעדנייה, כך שהכל נהיה נגיש וכיף ועדיין ברמה גבוהה".

עוד בוואלה! סנהדרינק

סיכום שנה בענף היין והאלכוהול

לכתבה המלאה
חנות היין דלי וינו. יח"ץ,
הרבה יינות נגישים. דלי וינו, נתניה/יח"ץ

לא רק קלאסיקות

"יינות היבוא ברובם הן קלאסיקות כמו, שבלי, עמק הרון ועמק הלואר, בורדו, טוסקנה, פיימונטה, ריוחה, קליפורניה, ניו זילנד, דרום אפריקה ובקרוב גם שוויץ ועוד. זה נועד מצד אחד להתאים גם לתושבי הפריפריה שאולי עוד לא נחשפו מספיק ליינות חדשניים יותר, ומאידך למי שרוצה יינות נישתיים ומיוחדים אחרים יש את היינות הגיאורגיים והיינות הטבעיים. כל המנעד נמצא שם וכל זה כדי להפוך את המקום לנגיש, קל, נעים ומזמין. לצד זה יש גם פאן עם חצאי בקבוקים ויין בפחיות. ובעתיד אני רואה גם תנועה קדימה שתמשיך ותתרחב לעוד מחוזות, כמו עמדת מילוי וגם Bag in Box איכותיים. החנות היא חלק מהשינוי, ויש עוד חלומות להגשים".

טעמתי כמה מיינות היבוא של המקום, ביניהם שאבלי וסנסר נהדרים, אך עם יין אחד ששבה את לבי במיוחד גם חזרתי הביתה. יין רוזה מבעבע נהדר מיקב Marani שבגיאורגיה, אחד ממוסדות היין המובילים שם, בו היסטוריה וחדשנות הולכות יד ביד. Ahso Brut Rose - יין רוזה יבש המיוצר מענבי ספראווי. ניחוחות פירות טרופיים עדינים כאילו מתקתקים. יין מאוזן, קליל ונעים במיוחד. או בקיצור, פשוט כיף של יין. (המחיר: 80 שקלים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully