וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שקלים לחומוס, 20 להר של ירקות ופירות: האפליקציה שחותכת במחירים הכי כואבים

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 7:07

עסקה ישראלית שמוציאה את כל הצדדים מרוצים (ושבעים)? מסתבר שזה עדיין דבר

SpareEat (ספראיט), אפלקיציה לעידוד הפחתת זריקת מזון/SpareEat

קשה מאוד לחשוב על מעשים חיוביים קטנים, חיוביים ככל שיהיו, כשהכותרות זועקות דרמה סביבתית בלתי פוסקת. כמה משמעותי אתה כבר יכול להיות כששיאי החום נשברים מדי יום? איזה אפקט יש לך באמת בצל מערך דורסני של בזבוז משאבים, והתחממות גלובלית שרק אנשים עם מזגן רועש במיוחד יכולים להתעלם ממנה?

צעד אחר צעד, אומרים המומחים, אדם אחר אדם, עד שנוצרת מסה ומתרחש שינוי. עד אז, כנראה, צריך לפתות את האנשים עם עסקה שהם לא יכולים לסרב לה, מהלך שממנו כולם יוצאים מורווחים. או בקיצור, יוזמות כמו SpareEat.

SpareEat (ספראיט), אפלקיציה לעידוד הפחתת זריקת מזון. באדיבות המצולמים
ללא אותיות קטנות. SpareEat/באדיבות המצולמים
SpareEat (ספראיט), אפלקיציה לעידוד הפחתת זריקת מזון. פופ תקשורת,
הפתעה של ממש. סל הירקות והפירות של SpareEat/פופ תקשורת

האפליקציה של לטיסיה יסנר ושותפיה יצאה לדרכה לפני שנים ספורות כשהיא מסמנת כמטרה את הפחתת כמויות המזון הנזרקות בסוף כל יום בבתי עסק בתל אביב, בישראל, ובעולם כולו.

היא לקחה צעד מחושב אחורה בתקופת הקורונה, וזינקה כעת מחדש למסלול עם יותר מ-50 בתי עסק מקומיים, למעלה מ-15 אלף משתמשים כחול-לבן, וגם עשרות מדינות פעילות מחוץ לגבולות נתב"ג.

הקונספט פשוט יחסית, נוח לתפעול ובעיקר מפתיע בעצם התרחשותו - בית העסק מעדכן כל יום באפליקציה על כמות וזמינות "סלי הפתעה" שהוא מוכר, והמשתמש יכול להזמין ולבוא לאסוף את אותו סל לקראת סיום הפעילות.

כך, למעשה, נהנים הלקוחות מהנחה ענקית של 50% לפחות על סחורה ומוצרים ראויים לחלוטין, והעסקים עצמם מרוויחים כסף על דברים שעלולים היו להיזרק לפח. אה, וגם הדבר הקטן הזה של סביבה וקיימות קורה, כמעט בלי שתרגישו, ועם יישום יעיל להפליא של סביבה וקיימות. עסקה שכולם יוצאים ממנה מחייכים, בישראל. יש דברים שכבר לא חשבנו שיקרו כאן.

והמחיר מצחיק

כשאחת המסעדות הטובות בישראל מחליטה לעשות בראנץ'

לכתבה המלאה
לטיסיה יסנר, SpareEat (ספראיט), אפלקיציה לעידוד הפחתת זריקת מזון. Alex Soko,
בעד הסביבה, בעד הארנק. יסנר/Alex Soko

באופן טבעי, השאלה החשובה היא מה בעצם מקבלים כאן, ומי כבר בפנים.

תוכלו למצוא באפליקציה, בין היתר, את מאפיית פיקה המצוינת ואת רשת בוטיק סנטרל, את העוגיות של נוטי ואת הדברים הטובים של לחם ושות', את מילק בייקרי מיפו ואת באשר פרומז'רי, קפה קסטל וקפה מרטיני, מעדניית ליגורי וקפה XoHo, כמו גם אוקינאווה, חומוס 7 בלבונטין, פיצריות שכונתיות כיפיות, נקודות של סופר יודה וחנויות ירקות ופירות אחרות.

אותן חבילות הפתעה יתנו לכם, למשל, מנת חומוס ב-12 שקלים, ערימה צבעונית ונאה עד כדי מילוי מקרר של ירקות ופירות שמפרידה רק 20 שקלים מהארנק, וגם שחיתות פחמימתית תוצרת לה מולאן המצוינת ברחוב בוגרשוב, שהעניקה תמורת 25 שקלים בלבד הרבה מאוד טעם וריח של אפייה (וגם הרבה מאוד ייסורי מצפון מהסוג המשמח).

"כל העסק הזה של הפחתת זריקת מזון היה פעם מביך מאוד עבור אנשים ובתי עסק", הסבירה יסנר, "אבל היום אין סיבה להסתיר שום דבר. להיפך. עליית המחירים שמתרחשת סביבנו היא משוגעת, ויוקר המחייה משפיע על כולם. אלה מצטרפים לרצון הנוכח של עשיית משהו לטובת הסביבה, אפילו קטן, ולשם נכנסנו עם כלי נוח שגם משפיע לטובה על הארנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully