וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצת העין הטבעונית של Yo Egg הגיעה לדיזנגוף סנטר, יחד עם התור

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 9:46

לביצה הזו בטוח לא קדמה תרנגולת, וזה מדהים

Yo Egg - הביצה הטבעונית. ליהי שורש, עיבוד תמונה
צומח בלבד. טוסט אבוקדו עם ביצת עין טבעונית של Yo Egg/עיבוד תמונה, ליהי שורש

נתחיל בווידוי: ביצי עין מעולם לא היו הקטע שלי, גם כשאכלתי ביצים של תרנגולת. למעשה, יש מצב שכבר אז הן קצת הגעילו אותי. בעיקר החלמון. מנגד, חביתה הייתה המאכל האחרון מן החי שוויתרתי עליו לפני שהפכתי לטבעונית. סנדביץ' חביתה היה תמיד הגו-טו שלי כסטודנטית בלי שקל על התחת.

בהתאם, מעולם לא הבנתי את הנהירה אחר מוצרים טבעוניים שמחקים מוצרים כמו שניצל או שאוורמה, בטח ובטח ביצה, אבל היום אני מבינה שיש אנשים שממש מתקשים לוותר עליהם ורוצים להרגיש קצת כמו שהם הרגישו פעם - חלק מהעדר. רק בלי לאכול אותו.

עם כל המידע הזה, שמתי פעמיי ליריד "רביעי טבעוני" בדיזנגוף סנטר, שמתקיים בשנה האחרונה בכל יום רביעי מ-12:00 ועד 20:00, וכולל דוכנים שמציעים אוכל עיראקי, מנות של מסעדת J17 וקינוחים של סימונצ'ו. אה, ומעכשיו גם ביצת עין.

Yo Egg - הביצה הטבעונית. ליהי שורש, עיבוד תמונה
כמו פעם, כמעט. ביצת עין של Yo Egg/עיבוד תמונה, ליהי שורש

Yo Egg הצטרפה ליריד הטעים ותהיה חלק ממנו במהלך השבועות הקרובים, עם ביצת העין הראשונה בעולם שעשויה מצמחים בלבד.

היא נמכרת בדוכן של הווק הטבעוני כתוספת על מנת פאד-קפאו (טבעונית כמובן), אבל גם במארזים חדשים לקחת הביתה. ההשקה הובילה גם ללהיט חדש בדמות חלה עם ממרח גוואקמולי ובצל ירוק, ו"ביצת עין" מלמעלה. 25 שקלים, לא כולל התור.

בואו מוקדם, בואו רעבים

עד הצהריים מנת הדגל נגמרה. חצי שעה אחר כך לא נשאר פירור משום דבר אחר

לכתבה המלאה
שוק האוכל, דיזנגוף סנטר, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
לא כולל התור. דיזנגוף סנטר/מערכת וואלה, יניב גרנות

חן ואיריס גוסלר, שמפעילים את הדוכן, משתמשים בביצה הזו כבר זמן מה כחלק מהמאכלים שהם מכינים, ולאחרונה אף הפכו להיות זכיינים של המוצר, מבית חברת הפוד-טק הישראלית Yo Egg. ה-Yo, אגב, הוא על שם יוספה בן כהן, האישה שהמציאה את הביצה יחד עם בעלה, ניסים בן כהן, סמנכ"ל החברה.

השניים השיקו כבר לפני שנים "ביצה עלומה" שהפרידה בין החלמון והחלבון, ודרשה חיבור בתוך המחבת, ואחרי שלוש שנים של מחקר ופיתוח - והשקעה של 30 מיליון שקלים - נולדה גם הביצה הזאת, פיצוח של ממש, עם חלמון נוזלי ומרקם-טקסטורה-טעם כמעט זהים לביצה המקורית.

Yo Egg - הביצה הטבעונית. ליהי שורש, עיבוד תמונה
מרקם וטעם, וחלמון נוזלי. הביצים של Yo Egg/עיבוד תמונה, ליהי שורש

"הלבן של הביצה הוא בעיקר חלבון חומוס", הסביר גוסלר, והצהוב הוא חלבון סויה עם כורכום ואצות שעוזרות בייצוב, מה שאומר שאין תוספים מזיקים". כל ביצה שוקלת כ-55 גרם ויש בה כ-1.7 גרם חלבון - לא המון עבור צרכני חלבון אבל התחלה טובה, ועם אפס כולסטרול, שומן רווי או מזהמים שקיימים לעתים תכופות במוצרים מן החי (שלא לדבר על הפן המוסרי, מהות העניין למעשה).

המפעל בישראל מייצר אלפי ביצות (כך הן קוראים להן) מדי יום, ועתיד להגביר פעילות כדי לעמוד בביקוש - והביקוש ניכר. זיהיתי התנפלות על הדוכן ועל המקפיא שלידו - ולהיכנס באופן חלק לחלק מסניפי שופרסל.

המחיר, אגב, לא נמוך (35 שקלים למארז רביעייה עם מלח הודי מגביר טעמים), אבל למרבה הצער טבעונים רגילים לכך שהמוצרים שלהם יקרים משמעותית. היצע וביקוש, כנראה, בעולם שמתחיל להפריד בין ביצה ותרנגולת.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully