וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון המטריד הזה יגרום לכם להפסיק לאכול סוכריות גומי לתמיד

30.8.2024 / 0:01

לא לבעלי קיבה רגישה - האם אתם יודעים ממה עשויים דובוני הגומי האהובים עליכם? הסרטון המטריד (אך יצירתי) הבא יגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שתכניסו סוכריות גומי שוב לפה שלכם

הסרט שיגרום לכם להפסיק לאכול סוכריות/"קירות שקופים"

אין לנו כוונה לנקוט עמדה בנושא הטבעונות או לנסות לשכנע אתכם לכיוון כזה או אחר, אבל גם אם לא תסכימו עם המסר של הסרטון היצירתי הבא - לא תוכלו להישאר אדישים אליו. סרטון מסקרן מציג ממה עשויות סוכריות הגומי האהובות עלינו - והוא לגמרי צפוי לגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שתסכימו ליהנות שוב מהממתק הזה. חלקכם ודאי יודעים שסוכריות הגומי אינן טבעוניות, על אף שהן בהחלט נראות כאלה, אולם רק מעטים נחשפו לתהליך ההכנה המצמרר שלהם, וכן, המידע הבא בהחלט לא נועד לבעלי קיבה רגישה.

סוכריות הגומי עשויות מג'לטין, חלבון קרישי המופק בין השאר מעצמות של בעלי חיים. כדי ליצור את הג'לטין, חלקי גוף של בעלי חיים כגון עצמות, קרניים ועור מבושלים לאורך תקופת זמן ארוכה. הג'לטין הוא חסר ריח וטעם ולכן מתווסף למאכלים כמו סוכריות גומי וג'לי כדי להפוך אותם לקופצניים ואלסטיים. יוצרת סרטים בלגית בשם אלינה ניפנס יצרה סרט קצר המראה בפירוט את שלבי הכנת הסוכריות בהילוך אחורי. כלומר, הסרטון נפתח באדם הנוגס להנאתו סוכרית גומי ומסתיים בחזיר חמוד ממנו הגיעה הסוכרייה.

צפו בסרטון - על אחריותכם

בישראל כמובן שהג'לטין לא מופק מחזיר, ובכלל טעמי כשרות השימוש בתוצרי לוואי של תעשיות החי במוצרי מזון בישראל הוא מועט יחסית לשימוש בהם בעולם המערבי. יצרנים מעדיפים להשתמש בחומרים צמחיים כדי שהמוצר יוגדר "כשר פרווה", כך שלציבור שומר הכשרות לא תהיה הגבלה באכילתו. יחד עם זאת, ג'לטין המופק מעצמות ומעורות דגים כשרים הוא כשר למהדרין ללא כל עוררין. מידת כשרותו של ג'לטין ממקור בשרי עודנה במחלוקת רבה בין הפוסקים, ורק ג'לטין שמקורו בדגים מקובל ככשר למהדרין. אולם ייצור ג'לטין מדגים יקר יותר ומסובך יותר לעומת ייצור ג'לטין מבהמות, ולכן הוא נמצא בשימוש במוצרים בעלי תו "כשרות למהדרין" בלבד. ג'לטין ממקור דגי מסומן כ"ג'לטין מעצמות דגים" או "ג'לטין מהודר".

בכל מקרה, לפי אתר הצמחונות והטבעונות הישראלי "'ג'לטין הוא אחד ממוצרי הלוואי של תעשיות המזון מהחי. זהו חומר המופק בישראל מעצמות פרות ומעורן או מעצמות דגים הג'לטין זכה להכשר "פרווה" על-ידי הרבנות (רוב הג'לטין המשווק בישראל מופק מעצמות דגים, אך גם ג'לטין מעצמות פרות זכה להכשר בחזקת "בטל בשישים" ו"חומר חדש" בעקבות עיבודו) ולכן הוא כה נפוץ במוצרים שונים.

עוד דברים שלא ידעתם שמסתתרים באוכל שלכם

אנשים רק עכשיו מבינים איך מייצרים גבינת פרמזן - וזה מחריד

לא, אתם לא תאמינו ממה באמת עשויים פירורי הלחם לשניצל

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

הג'לטין הוא לא בהכרח חלבון לא בריא. למרות תהליך היצירה הלא מעורר תיאבון שלו, המרכיב עצמו לא פוגע בבריאותנו. הג'לטין מכיל חומצות אמינו רבות והוא בעל יתרונות בריאותיים דומים לאלו שאתם מקבלים מהקולגן, החלבון השכיח ביותר בגוף והמרכיב העיקרי של רקמות החיבור. חומצות האמינו הנמצאות בג'לטין נמצאות גם בדרך כלל בעצמות ובאיברים של בעלי חיים מסוימים. מאחר שרוב האנשים לא אוכלים את החלקים האלה של החיה, הוספת ג'לטין לדיאטה מגוונת ומזינה עשויה להיות מועילה. את הג'לטין אפשר למצוא גם במרשמלו, בכמה סוגי גבינות, יוגורטים, כמה ירקות קפואים, תחליפי חלב ואפילו בכמה ויטמינים ותרופות.

וכן - ישנן חלופות טבעיות לג'לטין למקרה ששאלתם. אם אתם רוצים להימנע מג'לטין מעתה והלאה, לא תצטרכו לגמרי לוותר על סוכריות הגומי והמרשמלו. ישנן תחליפים טבעוניים קלי השגה, כמו מרשמלו אורגני או סוכריות גומי שמכילות אגר, סוכר המופק מאצות ומשמש תחליף פופולארי לג'לטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully