וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמשק לבקבוק: יצרני המשקאות הארטיזנליים כובשים את שרונה מרקט

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 13:02

יריד 'משקים ומשקאות' שיתקיים השבוע בשרונה מרקט תל-אביב, יציג את מיטב תוצרת הארטיזנלית המקומית. עם כל הכבוד למשקים, בחרנו להתמקד במה שחשוב לנו באמת: המשקאות

טנא, OCD, יריד משקים ומשקאות, שרונה מרקט. חיים יוסף,
טנא, OCD, יריד משקים ומשקאות, שרונה מרקט/חיים יוסף
"החיבור המדליק עם המשקים מחזיר את האלכוהול לבסיס שלו, כענף חקלאי וארטיזנלי, אנטיתזה לריצה אחר מותגים ופרסומים וטעמים אחידים."

בכל ביקור ראשון במדינה זרה אני מחפשת את מה יש לה להציע מבחינה תרבותית: אמנות, אדריכלות, פסטיבלים ועוד. ובגלל תחומי העניין שלי אני בודקת מה קורה בקולינריה המקומית, ביקבים, במבשלות, במזקקות, במסעדות וברים ובשווקים קולינריים.

אם הייתי מבקרת לראשונה בישראל כנראה שהייתי מגיעה קודם כל לתל אביב, בה הייתי מוצאת מן הסתם את שוק שרונה. ואם לשרונה היו מועדות פעמיי, הייתי שמחה להגיע לשם דווקא השבוע, בין התאריכים 5 -6 בספטמבר ל-'יריד משקים ומשקאות'.

היריד, שאצרו איש היין, האלכוהול והבסטה אבירם כץ וחוקרת האוכל מיכל לויט, מציע תוצרת ארטיזנלית בכעשרים דוכנים שיכללו: משקאות אלכוהוליים, מאפים, גבינות ומוצרי מזווה, העשויים כולם מתוצרת טרייה של חקלאות שאוהבת ומכבדת את האדמה.

בין המציגים: מסעדת OPA לצד חברים מחוות יער שמגדלים פטריות מיוחדות, 'טנא', מותג המזווה של מסעדת OCD, מיזם הצלת המזון 'אדמה לאדם, ואדי עתיר' עם מוצרי חלב צאן ועשבי תבלין, חוות 'קפנדה' עם בשר בקר איכותי מכרם מהר"ל, ומחלבת 'גרינלי' עם גבינות מיוחדות.

'שדה ארומטיקס פארם' יציגו את נפלאות הלבנדר, 'לונה ביסטרו' תגיש מאפים מבוססי פריקה בעבודת יד, מאפיית 'החושה' מעין זיוון שברמת הגולן תגיע עם מאפים מתוקים, באגטים ולחמים מיוחדים ומסעדת Fishop תגיש מנות ספיישל בהן יככב הוואסבי הישראלי של 'נישי וואסבי'.

ודטה 52, אייל דרורי, יריד משקים ומשקאות, שרונה מרקט. אסף קרלה,
ודטה 52, אייל דרורי, יריד משקים ומשקאות, שרונה מרקט/אסף קרלה

מה תשתו

בין דוכני המשקים יוקמו בין ברי משקאות וקוקטיילים המבוססים על תוצרת חקלאות מקומית, ולצדם דוכנים נוספים עם תוצרתם של מיטב יצרני האלכוהול המקומיים.


מזקקת יוליוס הגלילית, מזקקת מילק&האני שתשתף פעולה עם גלידריית אוטלו למנה מיוחדת של ויסקי וגלידה, הביטרים המקומיים של Holy! Bitters, וורמוט 'ודאטה 52' של היינן אייל דרורי, הטוניק של נעמה שטרנליכט, מזקקת זוהרה מאזור הגלבוע, הסיידרים של 'המתססה' ועוד.

היבואנים Free Spirits ו- The Spirit Curator שיציגו מותגים משפחתיים וארטיזנליים מרחבי העולם.

עוד בוואלה

רוח מזרחית: ביקור במזקקת קוואלן, טאיוואן. הפודקאסט של סנהדרינק

לכתבה המלאה
אבירם כץ, הבסטה, טקס פרסי המטבח הישראלי. אחיקם בן יוסף,
אבירם כץ, אוצר את החלק האלכוהולי/אחיקם בן יוסף

משהו מעניין לשים עליו את הזרקור

אבירם כץ, אוצר החלק האלכוהולי ביריד, אומר: "רצינו לשים זרקור על עולם האלכוהול הארטיזנלי בארץ. יש פה מהפכה בשנים האחרונות עם הרבה יצרנים מקומיים וגם ביבוא. החיבור המדליק עם המשקים מחזיר את האלכוהול לבסיס שלו, כענף חקלאי וארטיזנלי, אנטיתזה לריצה אחר מותגים ופרסומים וטעמים אחידים."

"היבואנים שביריד שינו את הדיבור היום בברים, בהבנה שיש דברים הרבה יותר מעניינים בעולם הטקילה, הרום ועוד. עם המותגים הישראליים זה אינסופי כיום, התזקיקים המוכרים של יוליוס, הביטרים הישראליים של Holy! Bitters, מוצרים מקומיים כמו תמציות הדרים וחוואייג' ואחרים, הוורמוטים המקומיים של Vedetta 52, מותגי ויסקי ייחודיים ועוד."

"הגיע הזמן להגיד בגאון שיש לנו פה משהו מעניין שיש לשים עליו את הזרקור. מה שקורה בעולם האלכוהול דומה למה שקרה בעולם היין כשהגיעו יקבי הבוטיק, נתנו בראש ליקבים הגדולים ועשו פה מהפכה".

בנוסף ייפתח במקום פופ אפ חברתי של אפייה מקומית בהובלת שף ארז קומרובסקי וסטודנטים של בית הספר לבישול 'דנון', שיאפו חלות עם כל טוב הארץ, על בסיס קמח שנתרם עבור הפרויקט על ידי 'שטיבל טחנות קמח'. כל ההכנסות מפעילות הפופ אפ, יועברו למטה החטופים.

איפה:
שרונה מרקט, תל אביב

מתי:
יום חמישי, 5/9, בין השעות 10:00-23:00
יום שישי, 6/9, בין השעות 10:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully