וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שמעקצץ לכם בפה כשאתם אוכלים אננס - וכך תמנעו זאת

23.9.2024 / 0:04

מדוע שורף לנו בפה אחרי שאנחנו אוכלים אננס? הנה כמה סיבות לכך וכמה דרכים למנוע את התחושה המטרידה

שיטה לקילוף אננס/Household Hacker

אין כמו ליהנות מפלחי אננס קרירים ביום חם, אך אם גם אתם מכירים את תחושת העקצוץ הלא נעימה הזאת שמלווה את אכילתם - אנחנו שמחים לבשר לכם שאתם לא לבד ויש דרך למנוע אותה.

תחילה נסביר מדוע זה קורה, כלומר מדוע שורף לנו בפה כשאנחנו אוכלים אננס? אולי פחות מרגישים את זה כשאוכלים פלח או שניים אך בשלישי וברביעי אתם כבר ממש עלולים להרגיש בתחושת העקצוץ הלא נעימה הזאת. "אז תראו, אננס כן גורם לעקצוץ בפה, אבל מה אני אמור לעשות? לא לאכול אננס? זה מגוחך", כתב אחד בדיון שעלה בנושא ברשת ואחר הוסיף: "מי היה מאמין שפרי אקזוטי כמו אננס יכול להשאיר את הפה כל כך כואב ומעקצץ. למרות זאת זה עדיין הפרי האהוב עליי".

אז למה הפרי הכל כך מושלם הזה מלווה בכאב? ובכן, האשם הוא אנזים בפרי שנקרא ברומליין. הברומליין הוא סוג אנזים המכונה פרוטאז, המפרק חלבונים לחומצות אמינו. האנזים מפרק חלבונים שמהווים שכבת הגנה בחלל הפה שלכם ומאפשר לחומציות של האננס להביא לגירוי. אל חשש, ההשפעה לא נמשכת זמן רב מדי ותוך מספר שעות התחושה הרגילה חוזרת ללשון.

האנזים הוא לא הסיבה היחידה שהפה שלנו עשוי לעקצץ. האשם הנוסף הוא "קוצים" זעירים שעל הפרי. אי אפשר לראות את הקוצים האלה, שנקראים למעשה רפידים, אבל הם חדים מספיק כדי להוות השפעה. לדברי ד"ר מייקל פ. שיהאן, ששוחח עם מגזין SELF על השפעות האננס, הרפידים עלולים לגרום לשפשופים זעירים בלשון ובפנים הלחיים שלנו - ולהכפיל את התחושה הכואבת כאשר המיץ החומצי מתפרץ מהפרי החוצה.

אז בעוד שהקפה מעניק לנו בוסט של אנרגיה והשוקולד מכת דופמין, האננס למעשה נלחם נגד אכילתו עם מנגנוני ההגנה הטבעיים שלו. "טכנית בזמן שאתה אוכל אננס, הוא אוכל אותך בחזרה", סיכם אחד הגולשים.

אז מה אפשר לעשות כדי למנוע את תחושת העקצוץ? אלה הפתרונות

אם התחושה הזו בלתי נסבלת עבורכם, ישנן מספר דרכים בהן שתוכלו להפחית את ההשפעות הפחות מהנות של האננס על הפה שלכם. בראש ובראשונה, תמיד כדאי להימנע מאכילת הליבה של אננס ואפילו את הקצוות שלו, במיוחד אם יש לכם פה רגיש. לפי The Healthy, שם נמצא ריכוז הברומליין הגבוה ביותר.

חשיפת האננס לחום מנטרלת ברומליין
אם אתם אוהבים אננס אבל שונאים את מה שהוא גורם ללשון שלכם, דרך אחת למנוע מאנזימי האננס לעקצץ היא לבשל אותו. ניתן לצלות אננס, כשידוע כי חשיפתו לחום של 70 מעלות צלזיוס ומעלה גורמת לברומליין להישאר רדום. בנוסף, אתם יכולים לאכול כמה אננס משומר שאתם רוצים מבלי שהוא ישרוף לכם את הפה, כי אננס משומר מעוקר בטמפרטורות של מעל 80 מעלות צלזיוס.

הגשת אננס עם מוצרי שמנת
דרך נוספת למנוע מהברומליין להטריד את הלשון שלכם היא לצרוך אננס טרי עם מוצרי שמנת כמו יוגורט, קרם פרש או גלידה. לפריטים האלה יש חלבוני חלב שמקיימים אינטראקציה עם האנזים האגרסיבי הזה ומנטרלים אותו בתהליך. זו אחת הסיבות לכך שלשייק אננס טרי עשוי מיוגורט או גלידה אין את אותה תחושת חומציות בפה כמו למיץ אננס טרי. מה שכן, מומלץ ליהנות מהמנה הפירותית מהר ככל האפשר כי התגובה הכימית של הברומלין כמייצר חלבוני חלב עם מוצרי חלב עלול להוביל לפינוק פחות קרמי ויותר מימי.


עוד בנושא:
לא יכול להיות יותר מושלם: 5 יתרונות בריאותיים של אננס

מומחים מזהירים: תזרקו מיד את האבטיח אם הוא עושה את זה

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

רופא מסביר: האננס אוכל אותך בחזרה

@foodies My respect for my stomach acid ??????????? (via @dr.karanr ♬ original sound - Foodies

אמבט מי מלח יכול להפוך את האננס הטרי שלכם למתוק יותר

דרך נוספת למנוע מהאנזים הזה לגרום לכם להמנע מאננס, היא לתת לפרי הצהוב לבלות זמן מה עם קצת מלח - או לתת לו להיספג באמבט מלח לפני שאוכלים אותו. מדעני מזון מאוניברסיטת דרקסל לקולינריה ולמדעי המזון אמרו ל-Eating Well שהמלח מפעיל ברומליין, כך שעד שתצליחו לנגוס מהאננס שלכם - האנזים כבר יפסיק לפעול. מלח לא רק מנטרל את הברומליין בסופו של דבר, הוא גם מצליח לסלק טעמים מרים שעלולים להימצא באננס ולהשאיר את הפרי שלכם מתוק יותר ממה שחשבתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully