וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הבצק של הצפון פותחת מסעדה. היכנו להתנפלות פחמימתית

13.10.2024 / 6:00

בצקים, אומנות, זכרונות ומטבעות: החדשות הטעימות של ישראל

אסיף/אסיף

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - בצקים, אומנות, זכרונות ומטבעות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

תערוכת 7 באוקטובר, אסיף

תערוכת "מטבח מעבר: לבשל בית", אסיף. כפיר זיו,
מתוך התערוכה "מטבח מעבר: לבשל בית" באסיף/כפיר זיו

המרכז לתרבות אוכל מציין שנה למתקפת הטרור הרצחנית על ישראל עם תערוכה חדשה בגלריה, גיליון חדש של "ז'ורנל אסיף" ומהלך חקלאי מרגש, מלמעלה.

התערוכה, תחת הכותרת "מטבח מעבר: לבשל בית" (אוצר: מתן שופן. מעצבת: רונה זינגר), מתמקדת במפונים שעזבו את ביתם בעקבות האירועים, ומבליטה יומיום שנטען במשמעות חדשה - מצמררת, מערערת, מרתקת - ללא המטבח שסובב אותו בשגרה.

היא כוללת סרטים קצרים של רועי שאלתיאל ובהם נשים מפונות המספרות על הבית תוך כדי בישול במטבח הזמני (והזר) שלהן, כדורי זכוכית עם דימויים אישיים שהציב שאול כהן, וכן חפצים המסמלים את הגעגוע ל-6 באוקטובר, פרי יצירתה של יפעת־שרה פרל.

התערוכה היא המשך ישיר למיזם "סיר של בית הרחק מהבית" של אסיף, המאפשר למפונים לבשל את טעמי הבית שלהם בזכות חיבור לתושבים מקומיים שפתחו את ליבם, ומטבחם.

המהדורה השלישית של "ז'ורנל אסיף" מרכזת כתבות, טורים, סיפורים ומתכונים מהשנה החולפת, ומתמקדת באופן טבעי בתרבות האוכל המקומית בצל המלחמה. אפשר למצוא במגזין את סיפור ההתגייסות המפעימה של מסעדני ישראל, כמו גם מונולוגים של חקלאים ויצרנים, מתכונים וכן כמיהה לחיים משותפים, כפי שזו מובעת על ידי בעל מסעדה פלסטיני מרמלה. מחיר: 39 שקלים.

"ערוגה של בית, הרחק מהבית" הוא התמצית האקטיבית של כל הפעילות הזאת - חלקת אדמה בחווה על הגג של אסיף, שנועדה לאפשר למגדלי הדרום והצפון (חקלאים תאילנדים ממשק חביביאן, למשל, כרובית ממשק רגב שברמת הגולן או אזובית המדבר של פרויקט ואדי עתיר) לספר את סיפורם, להציג את יבולם, ולחזור לשורשים.

אסיף

חדשות האוכל

צ'יפס ללא הגבלה, בירה ללא תחתית: שש המילים היפות ביותר בשפה העברית

לכתבה המלאה

אלג'וד, עספיא

אלג'וד, עספיא. טל-פז תקשורת,
אלג'וד/טל-פז תקשורת

המאפייה הוותיקה של משפחת ללאוי מרחיבה נדל"ן והיצע ופותחת מסעדה חדשה, תחת אותו שם.

אלג'וד מבליטה התמחות טבעית בבצק ומקפידה להכניס טוויסט מזרחי למטבחי צרפת ואיטליה. תוכלו למצוא בה, בין היתר, ארוחת בוקר עותמנית עם חומוס ובורקס, פיתה מחמר, ספיחה עם בשר טחון, מלנזנה עם חציל וגרגירי חומוס, מקלובה עם כרובית ויוגורט, תבשיל חוביזה ועולש, קציצות כבש ועגל ברוטב עגבניות, מנסף עם בשר מפורק וצנוברים, שיפודי טלה וגם איירון סטייק.

אלג'וד

קינוחים אימפרסיוניסטים, פאסטל

פאסטל, תל אביב. אסף קרלה,
קינוח "הרקדנית" של פאסטל/אסף קרלה

שיתוף פעולה בין המסעדה המצוינת של איציק חנגל וגל בן משה ובין מוזיאון תל אביב הסמוך אליה הוליד תפריט קינוחים חדש, בהשראת התערוכה "לתפוס רגע חולף: 150 שנה לאימפרסיוניזם".

התפריט של אוליביה פחיירה נטר מתכתב עם התערוכה הכוללת עשרות יצירות מופת, ומקפיד להיות יצירת אומנות עצמאית (אם כי מתחסלת, באופן טבעי). הוא יכלול קינוחים מתחלפים, ובהם "הרקדנית" (פלאן חלב עזים, פרי בסירופ, קדאיף פריך וקציפת מחלב) בהשראת הציור "סצינת בלט" של אדגר דגה, ויוגורט קפוא עם אגסים מזוגגים, שוקולד וזעתר בהשראת "באי" של ברת' מוריזו.

פאסטל

תשלום במזומן, משלוחה

מבצע חרבות ברזל, משלוחה. משלוחה,
שליחי משלוחה/משלוחה

אפליקציית המשלוחים הגדולה מרחיבה אפשרויות ומשיקה אופציה לתשלום במזומן.

המהלך נולד, על פי החברה, דווקא בשל ביקוש מלקוחותיה, ויפעל בשלב ראשון באזורי האופנועים של תל אביב, פתח תקווה וראשון לציון, לפני שיתרשת לערים נוספות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully