וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיהיה לנו לראש: לחגוג בריא יותר

29.8.2015 / 10:09

למי שרוצה להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין ובאופן בריא יותר, מציעה פיליס גלזר ארוחה בריאה שכוללת אספרגוס עם אגוזי לוז וערמונים, כרובית צלויה ואוסובוקו גזר ביין

השנה יהיו לי 10 אורחים סביב שולחן החג, מגיל 9 ועד שנות ה-60, מארצות שונות, תרבויות שונות, שפות שונות ואפילו מצבעים שונים. ישנם קרניבורים, ישנם טבעונים וישנם כאלה שלא אכפת להם מה הם אוכלים כל עוד מישהו מבשל (ושיהיה טעים).

כמו בכל ראש השנה, אני מכינה מנות ראשונות מה"ברכות", והשנה לברכת "שנהיה לראש ולא לזנב" יש לי משהו חדש - ראש כרוב צלוי בתנור, עם שמן זית, מיץ לימון וצלפים. ממש מעדן (מתכון בהמשך).

לצמחונים-טבעונים וגם לכל מי שרוצה להתחיל את השנה בריא יותר, יש לי אופציה שממש מרשימה עם ניחוח שימלא את המטבח בעונג– אוסובוקו גזר ביין, ביין אדום ושאלוט, מוגש על מצע פולנטה. במקום לחזק את הטעם עם אבקת מרק פטריות הארור, אני טוחנת לבד פטריות פורצ'יני או שיטקאי לאבקה, שביחד עם היין מוסיף טעם עשיר שמזכיר מנה בשרית. גם את המתכון הזה תמצאו בהמשך. מומלץ!

כתוספת מיוחדת, אני מכינה גם אספרגוס האצילי – הפעם עם רוטב קרם אגוזי לוז שעושים בדקות ספורות. רק במקום השמנת, אני משתמשת בחלב אורז, בתוספת שמנת אורז הקרמי.

חג שמח ושנה בריאה וטעימה!
פיליס

כרובית ואספרגוס של פיליס. נמרוד סונדרס
ראש כרובית צלויה/נמרוד סונדרס

ראש כרובית צלויה, עם שמן זית, לימון וצלפים

חומרים ל- 6 או יותר מנות
1 ראש כרובית גדולה, ללא עלים
2 כפות שמן זית
1/2 כפית מלח
מיץ מחצי לימון גדול או יותר לפי העטם
2 כפות צלפים במים, מסוננים


אופן ההכנה:
1. מורידים את העלים והגבעול של הכרובית, בלי לפגוע בתפרחות. מרתיחים מים מומלחים בסיר גדול ומבשלים את הכרובית כ-15 דקות עד שהיא כמעט מוכנה (אך לא רק לגמרי). מוציאים בזהירות ומעבירים לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.

2. מחממים את התנור למקסימום (כ-250 מעלות). בעזרת האצבעות, מורחים את הכרובית ב- 2 כפות שמן זית באופן אחיד. מפזרים 1/2 כפית מלח. צולים בתנור כ-20-25 דקות או עד שהכרובית משחימה ויפה, (כמו בצילום), אך לא שחורה לגמרי. מסובבים את התבנית מדי פעם בזמן הצלייה.

3. מוציאים מהתנור. טורפים 4 כפות שמן זית שנותרו עם מלח, פלפל ומיץ לימון ביחד ומוסיפים את הצלפים. יוצקים על הכרובית ומגישים חם או בטמפרטורת החדר (אפשר להכין מראש ולהביא לטמפרטורת החדר).

אוסובוקו גזר ביין, מוגש על מצע פולנטה

מנה יפהפייה, חגיגית ואלגנטית, שכוללת איתה גם תוספת (הפולנטה). גם הקרניבורים יאהבו אותו.

חומרים ל- 4 מנות
1 חבילה (כ-250 גרם) רו יותק, בצלצלי פנינה
1 כף + כפית שמן זית
4 גזרים גדולים
מלח ופלפל גרוס
1 כפית אבקת קארי
1/2 1 כוסות יין אדום יבש
1 כף פטריות מיובשות טחונות (פורצ'יני או שיטאקי)
3/4 1 כוסות מים
6 פטריות שיטאקי מיובשות

אפשר גם אך לא חובה:
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה דק
2 כפיות מיץ לימון טרי

לפולנטה:
1/2 1 כוסות פולנטה (מומלץ להשתמש בקמח פולנטה דק להכנה מהירה)
1/2 4 כוסות מים (או יותר לפי הצורך)
3 כפות שמן זית/או 2 כפות שמן זית וכף חמאה
שן שום כתושה
שמן זית
2 כפות חמאה


אופן ההכנה:
1. משרים את פטריות השטאקי ב-3/4 כוס מים רותחים ושמים בצד עד שהפטריות תופחות. מורידים את הרגל של הפטריות ופרוסים את הכפות.

2. מחממים את התנור ל-180 מעלות. בסיר קטן ממלאים 3 ס"מ מים ומביאים לרתיחה. מכניסים את הבצלצלים ומבשלים כדקה או שתיים. מוציאים, מסננים ומקלפים. משאירים שלמים.

3. חותכים את הגזרים לחתיכות גדולות (כ-4 ס"מ) ומטגנים אותם בשכבה אחת משני הדדים עד שהם משחימים. בזמן הטיגון מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים את הבצלצלים ואבקת הקארי ומטגנים כדקה או שתים עד שהם ריחניים. מוסיפים את היין ומבשלים על אש בינונית עוד כ-5 דקות.

4. בוחשים פנימה את מי השרייה של הפטריות, פטריות השטאקי וגם אבקת הפטריות. מביאים לרתיחה ומכניסים לתנור כ-30-40 דקות או יותר עד שהגזרים מוכנים והכול שחום יפה. מתבלים שוב עם מעט פלפל ומלח.

5. בינתיים מכינים פולנטה: מחממים קלות את המים עם המלח לטמפרטורה פושרת. מוסיפים בהדרגה את הפולנטה ובוחשים כל הזמן עם מטרפה ידנית או כף עץ ומביאים לרתיחה על אש בינונית.

6. מנמיכים את האש וממשיכים לטרוף עד שהפולנטה מסמיכה וחלקה. טועמים בזהירות. אם הפולנטה לא מספיק חלקה מוסיפים עוד מים וממשיכים לבשל בבחישה לעיתים קרובות כ-10-15 דקות.

6. טורפים פנימה שום, שמן זית ו-2 כפות חמאה. מכסים.

7. לא חובה: בקערה קטנה, מערבבים פטרוזיליה ומיץ לימון עם כפית השמן שנותר. מזלפים על תערובת הפטריות ומגישים עם הפולנטה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כרובית ואספרגוס של פיליס. נמרוד סונדרס
אספרגוס/נמרוד סונדרס

אספרגוס, אגוזי לוז וערמונים

חומרים ל- 4 מנות
ניתן להכין את הרוטב ולחלוט את האספרגוס מראש ורק לחמם קלות לפני ההגשה.

טיפ: אם כבר אני מחממת את התנור אני אוהבת לשמן ראש שום בשמן זית ולהכניס לתנור לצלייה. כך אני יכולה להמיר את השום הכתוש במתכון זה לשום צלוי.

חומרים
1 חבילה של אספרגוס דק (או שתי חבילות אספרגוס עבה)
1 כוס חלב שקדים, אורז או סויה
1 מיכל סויה לבישול או שמנת אורז
4 שיני שום צלויות (ראו טיפ למעלה) או רגילות
מלח ופלפל לפי הטעם
1 כוס אגוזי לוז קלויים, ללא קליפתם


אופן ההכנה:
1. קולים את אגוזי לוז בתנור לכ-8 דקות, עד שניתן להוריד את קליפתם בקלות. שביאים לטמפרטורת החדר ושמים בשקית. כותשים בעזרת פטיש שניצלים – הרוב לאבקת דקה אך גם עם מעט חצאים או חתיכות גדולות יותר. שמים כמה מהחצאים בצד לקישוט.

2. שמים את חלב השקדים ושמנת צמחי (סויה לבישול או שמנת אורז), האגוזים הכתושים והשום בסיר. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה 10 דקות. מסננים מעט וטוחנים בבלנדר למרקם חלק. מחזירים לסיר וממשיכים לבשל עד שהרוטב מסמיך למרקם הרצוי (אך לא סמיך מדי). מתבלים במלח ופלפל.

3. מורידים את החלק הקשה של האספרגוס (בדרך כלל אם לוחצים על הגבעול התחתון הוא נשבר בדיוק במקום הנכון. אם הם אספרגוס דקים, אפשר פשוט לחלוט אותם במים רותחים לדקה או שתיים עד שהצבע הופך ירוק עז. אם הם עבים יותר רצוי לחלוט עוד 2-3 דקות.

סיקור מיוחד: ראש השנה בוואלה! אוכל
כך תפתחו שנה בריאה
תוספות צמחוניות לשולחן החג
לברק חגיגי על ראגו שעועית
חלה קלועה חגיגית
לאתר של פיליס גלזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully