וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכה בטעמי ילדות: חטיפים מטוגנים במילוי פסק זמן

תשכחו מלביבות וסופגניות, פרויקט חנוכה נוסטלגי מגיש לכם את הדבר האמיתי מהבייקרי סוויט בוקס בשוק לוינסקי - בצק מטוגן במילוי פסק זמן, לא תיקחו?

מאפים מטוגנים במילוי פסק זמן של סוויט בוקס. דרור עינב
הפתעה מתוקה מהילדות ממתינה בפנים. הגרסה של סוויט בוקס לסופכניות חנוכה/דרור עינב

סוויט בוקס, הבייקרי החדש יחסית בשכונת לוינסקי, הוא בית למאפים מושחתים על טהרת התרבות האמריקאית. הקונדיטורית שרה שמחוביץ, שאת מרבית שנותיה העבירה בניו יורק, נענתה בשמחה לאתגר החנוכה שהצבנו לה ויצרה חטיפים מטוגנים ומענגים במילוי פסק זמן, שגם בניו יורק היו נהנים מאוד לזלול.

על הבחירה:
"ניסיתי לחשוב על מה הכי ישראלי בעיניי וזה היה קצת מאתגר. הדברים הראשונים שקפצו לי לראש הם במבה וקרמבו ושניהם לא כל כך התחברו לי בטעמים ובשילוב עם בצק מטוגן. הדבר הבא היה פסק זמן. השילוב שלו בתוך הבצק המטוגן נראה לי מושלם. היה לי חשוב שהמתכון יהיה פשוט, מוצלח וטעים. כמו כן שאנשים יוכלו ליהנות ממנו בחג ולנסות משהו חדש במקום סופגניות. את הטיגון שלהם אני ממליצה לעשות סמוך יחסית לזמן ההגשה לפני שהשוקולד בפנים מתמצק לגמרי".

מאפים מטוגנים במילוי פסק זמן של סוויט בוקס. דרור עינב
ביס מפנק. הגרסה של סוויט בוקס לסופגניות במילוי פסק זמן/דרור עינב

מצרכים:

לבצק:
20 גרם שמרים טריים
1 ק"ג קמח
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס מים (ניתן להוסיף עד כוס מים אם הבצק יבש מדיי)
1/3 כוס חלב
1/2 כוס שמן
1 כפית וניל
2 ביצים
1 כפית מלח

למילוי:
חבילת מיני פסק זמן קפואה (מכניסים למקפיא כמה שעות לפני ההכנה)

אופן ההכנה:

1. מכינים את הבצק: בקערת מיקסר מערבבים ידנית קמח, סוכר ושמרים.

2. מוסיפים לקערה את המים, החלב, השמן, הווניל והביצים ומעבדים את החומרים בעזרת וו לישה במהירות בינונית עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים מלח וממשיכים לעבד כ- 10 דקות נוספות לבצק גמיש ואלסטי.

3. מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומכסים בניילון נצמד. מתפיחים במקרר ללילה (ניתן להתפיח בטמפ' החדר עד להכפלת הנפח, אבל התפחה במקרר תקל על העבודה אחר כך).

4. מרכיבים את המנה: מחלקים את הבצק ל -2 ועובדים עם כל חצי בנפרד כאשר החצי השני ממתין במקרר. מרדדים את הבצק למלבן בעובי 0.5 ס"מ. מסדרים עליו את מחצית החטיפים הקפואים במרווחים וחותכים את הבצק מסביב לכל חטיף כך שמשני צדדיו (במצב מאונך) יש שוליים של 3 ס"מ ובחלק העליון והתחתון שוליים של 1 ס"מ. עוטפים את החטיף כמו מעטפה מכל צדדיו ומוודאים שהבצק נסגר סביב החטיף בצורה חופפת ומושלמת (שולי הבצק חייבים לעלות מעט אחד על השני לסגירה טובה). מדביקים את התפר עם מעט ביצה כדי להימנע מפתיחה של הבצק תוך כדי טיגון. ממשיכים כך גם עם החצי השני של הבצק שהמתין במקרר.

5. מניחים את החטיפים העטופים בבצק על מגש עם נייר אפיה כאשר תפר המעטפה בחלק התחתון ומתפיחים להכפלת הנפח.

6. מטגנים: מחממים שמן (ל 180 מעלות למי שיש איך למדוד) ומטגנים את החטיפים עד להשחמה קלה בכל צד. מצננים מעט.

8. הגשה וקישוט: לאחר שהחטיפים הצטננו ניתן לקשט באבקת סוכר או שוקולד מומס. ניתן גם להגיש עם שוקולד מומס בצד לטבילה.שימו לב שמשתמשים באבקת סוכר עמידה כדיי שלא תימס.

מאפים מטוגנים במילוי פסק זמן של סוויט בוקס. דרור עינב
מאפים מטוגנים במילוי פסק זמן של סוויט בוקס/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully