וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב אוכל בנווה שאנן לקראת פסטיבל מנורת לילה

4.12.2017 / 11:55

עם כל הכבוד למסעדות במרכזי הערים, האוכל האסיאתי הכי אותנטי מתחבא בשכונת נווה שאנן. סיור אוכל בדרום תל אביב לכבוד פסטיבל מנורת לילה

אינג'ירה מסעדת תרדוס האריתראית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
אינג'ירה אריתראית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

מסעדות אסיאתיות נפתחות בישראל כל הזמן, כשהיזמים מעוניינים להביא חוויה תרבותית נאמנה ככל הניתן לארץ המקור. הסועדים הישראלים, שחזקים מאוד בטיולים בעולם, גם הם מחפשים את החוויה האותנטית, זו שתזכיר להם את הטיול בהודו, את המסעדה שאכלו בה בסין, או את אוכל הרחוב בוויאטנם. בתל אביב, כדי לאכול אוכל אמיתי מארצות רחוקות אפשר לבקר במסעדת בית תאילנדי הידועה, או לבקר במסעדה הווייטנאמית-קמבודית-קנטונזית האנוי, או לאכול אוכל הודי במונאר ועוד רבות נוספות. כל המסעדות האלו נפלאות אבל יש מקום אחר בתל אביב שבו אפשר למצוא אוכל אסיאתי או אפריקאי אמיתי, לא כזה שמכוון למקור או מתחנף לחך הישראלי, אלא באמת אוכל שהגיע מארצות האם הרחוקות.

שרימפס במסעדה הסינית הוותיקה בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
וונטון של הסינית הוותיקה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

בנווה שאנן, השכונה בדרום תל אביב שהפכה מעט שנויה במחלוקת, תוכלו למצוא מסעדות שמגישות אוכל אותנטי מארצות רחוקות באסיה ובאפריקה, לצד מעדניות ומכולות שמציעות מגוון מוצרים אקזוטיים מסין, אריתריאה, סודן, הפיליפינים, הודו ועוד. כל הסצנה הקולינרית האקלקטית הזאת מתקיימת במקביל לקולינריה הישראלית המקומית, לאנשי האוכל הוותיקים של השכונה, שלמרות השינויים הדמוגרפים האדירים המתרחשים בה הם דבקים במקום וממשיכים לעשות אוכל.

עוד באותו נושא

אל תנסו לשנות את פלורנטין

לכתבה המלאה
שווארמה ראש העיר בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
שווארמה ראש העיר/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

עברי באומגרטן ויאשה רוזוב הם שניים מתושבי השכונה שמתגוררים בה מעל לעשור. באומגרטן ורוזוב הם יזמי תרבות ופעילים בשכונה וזוהי השנה הרביעית בה השניים מקימים, בשיתוף עיריית תל אביב, את מנורת לילה, פסטיבל אורבני לרגל חנוכה, העוסק בתרבות ואמנות שמטרתו להביא אל שכונת נווה שאנן קהל חדש, להראות את נפלאות השכונה ולגרום לו לחזור ולבקר בה גם בעתיד.

המסעדה האירתראית בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
פול עם גבינת פטה ופלאפל בסודאנית של אדם/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

הפסטיבל, אשר מתקיים מדי חנוכה, הוא אירוע אמנות לילי במהלכו הופכת השכונה לבמת שיח בין עברה ההיסטורי להווה הרב תרבותי. חללים ציבוריים, מסחריים, גינות ופינות רחוב משמשים במה למיצבים ולמיצגי אמנות עם אמירה. במסגרת הפסטיבל ייהנה הקהל ממיצגי אור, הקרנות וידאו, הופעות חיות של מוזיקה מרחבי אפריקה וגם כמובן, ממגוון עשיר של מנות דגל במסעדות האזור עם החוויה הרב תרבותית הנלווית. בערבי הפסטיבל מרגש לראות את המבקרים יושבים לצד מהגרי העבודה ומבקשי המקלט בשכונה, מפגש שמייצר קהלים חדשים השבים לאורך השנה למסעדות אותם גילו. הנה הצצה לכמה פנינים מופלאות בשכונה, ששווה להכיר לאורך השנה כולה.

מסעדת תרדוס האריתראית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
TEDROS המסעדה האריתראית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

התפריט במסעדה האריתראית Tedros אמנם כתוב בתיגרינית, השפה הנהוגה באריתריאה, אבל המנה אליה מגיעים רוב הסועדים היא צלחת האינג'ירה האריתראית, יש צמחונית ויש כזו שמגיעה עם תבשיל עוף. האינג'ירה האריתראית דומה לזו האתיופית, ובמסעדה מגישים אותה על גבי מגש ועליה מגוון תבשילים וממרחים, ביניהם מחית קמח חומוס מעורבב עם עגבניות, תבשיל עדשים צמחוני, ותבשיל מנגולד, גזר ותפוח אדמה. יש קצת ירקות טריים בצד ואין סכו"ם, קורעים את האינג'ירה ועורמים עליה את התבשילים והירקות.

Tedros. רחוב נווה שאנן 16 א', תל אביב.

שרימפס במסעדה הסינית הוותיקה בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
שרימפס במסעדה הסינית הוותיקה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

בהמשך הרחוב, שוכנת המסעדה הסינית הוותיקה. שוב, אין תפריט בעברית אבל על הקיר תמצאו תמונה מוגדלת של כל מנה בתפריט. נכון שהזהירו אותנו ממסעדות עם תמונות במקומו של תפריט, אבל כאן זה נסלח. המנות המוצלחות ביותר הן מרק וונטון בציר כמעט שקוף אבל מלא טעם, באו מאודה במילויים שונים, ויש גם נודלס תוצרת בית עם ירקות ובשר או מנה מצוינת של שרימפס מוקפץ עם ירוקים. במסעדה הסינית הקטנה לא מדברים עברית אבל שמחים לעזור באנגלית מחויכת לכל מי שמתלבט מה כדאי לאכול.

המסעדה הסינית. נווה שאנן 26, תל אביב.

המסעדה הפיליפינית בתחנה המרכזית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
באו מאודה בדוכן הפיליפיני בתחנה המרכזית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

בשכונת נווה שאנן יש סצנה פיליפינית גדולה אבל כדי להתקרב אליה תצטרכו לבקר בתחנה המרכזית, הלוא היא הלב הפועם של השכונה. בתחנה, שהופכת למוקד בילוי בסוף השבוע עם חנויות ודוכנים שבימים האלה מתהדרים בקישוטי כריסמס, תמצאו את השדרה הפיליפינית בקומה השניה, ליד הדואר, שם יש כמה מכולות פיליפיניות ומסעדה אחת שמגישה אוכל רחוב פיליפיני- מקטי קבלן, על שמה של אחת השכונות הידועות במנילה. חוץ מבאו מאודה במילויים שונים, יש בתפריט גם הלו הלו, השייק הפיליפיני הידוע שעשוי קרח וחלב ממותק, ושייק בוקו, משקה פיליפיני המבוסס על חלב קוקוס וסירופים בטעמים. יש גם שני סוגים של מרקים פיליפינים, שהם בעצם סוג של ראמן וכמה מוקפצים. במכולות מסביב תוכלו לרכוש מוצרי מזון שהגיעו הישר מהמזרח במחירים מאד נגישים.

בקומה השניה של תחנה המרכזית הישנה, תל אביב.

שווארמה ראש העיר בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
הסלטים של שווארמה ראש העיר/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

בחזית שכונת נווה שאנן, כמו שומר העומד בשערה, מוצבת שווארמה ראש העיר. המיקום הזה שם אותה במוקד שני פיגועים שגבו קורבנות בנפש, אבל המקום עדיין מתפקד כאבן השואבת של השכונה. מול בר הסלטים המפנק (שלא תמצאו בשום שווארמה אחרת) חולפים ישראלים, ערבים, סודנים, אריתראים ואחרים, כולם אוכלים יחד שווארמה בהרמוניה, חלק מהסועדים במקום מגיעים אליו בקביעות כבר שנים ומזדעקים כאשר אחד מהסלטים האהובים עליהם נעדר מהתפריט, למשל סלט הסלרי המבוקש, הפלפלים החריפים הקלויים, או סלט צנוניות מוחמצות. מאחורי הדלפק מגישים התאומים, מהבעלים ומהדמויות המוכרות של שווארמה ראש העיר, שווארמה כבש בפיתה או בלאפה, עם צ'יפס או פלאפל, כמו שמגישים שם כבר מאז 1989.

שווארמה ראש העיר. סלומון 2, תל אביב יפו

המכולת ההודית בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
המכולת ההודית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

הרבה מכולות מקומיות תמצאו ברחבי שכונת נווה שאנן, המפורסמת שבהן היא מכולת ה-Dragon אבל רחוק ממנה, תמצאו את המכולת ההודית. מלבד מגוון מוצרי טיפוח מתת היבשת, תמצאו גם ערמות של קטניות, תבלינים ומוצרי מזון. אם תזכו להגיע בימי שישי לאזור אל תפספסו את הסמוסות הביתיות שמוכרים במקום במילוי של תפוחי אדמה ואפונה.

המכולת ההודית. רחוב ראש פינה 1, תל אביב.

המסעדה הסודאנית של אדם נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
הסודאנית של אדם/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

בהמשך השכונה תמצאו את המסעדה הסודנית של אדם. המקום משמש כמוקד עליה לרגל לסודנים המתגוררים באזור מכיוון שהוא מגיש את אחת המנות האהובות והמוכרות בסודן, החומוס של הסודנים, שהוא מחית פול, עם סלט ירקות, גבינת פטה, ופירורי קציצות מטוגנות, מין סוג של פלאפל עשוי חומוס ועדשים. את המנה הזו אוכלים עם מעין איג'ירה סודנית עשויה קמח חיטה, ויש גם תבשילים נוספים של בשר ועגבניות, תבשיל במיה טעים, או תבשיל עדשים וירקות שורש.

המסעדה הסודנית, רחוב בני ברק 17.

סלט באלבי בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
סלט באלבי/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

את מרכז שכונת נווה שאנן חוצה הרחוב המרכזי שלה, הגדוד העברי. הליכה לאורכו הזה תספק הצצה לכל הצדדים השונים של השכונה, לכל התרבויות השונות שבה ולכל סוגי העסקים השונים. בקצה הצפון מערבי של הרחוב, בחלק שנושק לדרך מנחם בגין, שוכן לו קפה אלבי. למרות המיקום המרוחק שלו ממרכז ההתרחשות השכונתית, הוא עדיין מהווה את בית הקפה המפורסם באזור.

אווירת הפנתרים השחורים ויצר המהפכנות ששורר במקום לא מפריע לסטודנטים לשבת שם ארוכות עם הלפטופ שלהם, או לשאר תושבי השכונה מכל הסוגים, וליהנות מתפריט גדול ומפתה, צמחוני כמעט כולו וטבעוני בחלקו. הכריכים מושקעים, הקוסקוס אייקוני, יש פלאפל דגים בפיתה שמאוד מתגאים בו, קציצות קינואה עם אורז ערמונים, וסלטים מוצלחים במיוחד ביניהם סלט סלק, חצילים וירוקים עם גבינת פטה. הקפה מצוין, והעיצוב מדליק.

אלבי. עולי ציון 6, תל אביב יפו. 077-441-7072

קפה אלבי בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
קפה אלבי/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

במהלך פסטיבל מנורת לילה ייתלו שלטים עם המנות המומלצות בכניסה למסעדות המשתתפות בפסטיבל כי שתוכלו לזהות בקלות את המקומות המומלצים ואת המנות ששווה לטעום. פסטיבל מנורת לילה יתקיים במהלך חנוכה, בימים חמישי עד שבת, בתאריכים ה-14 ועד ה-16 בדצמבר. הכניסה חופשית.

פרטים נוספים על הפסטיבל בדף הפייסבוק של מנורת לילה.

המכולת ההודית בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
מצרכים במכולת ההודית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
שכונת נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
רחוב נווה שאנן/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
המסעדה הסינית הוותיקה בנווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
הסינית הוותיקה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
המסעדה הפיליפינית בתחנה המרכזית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
דים סאם פיליפיני בתחנה המרכזית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
המסעדה הפיליפינית בתחנה המרכזית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
מרק פיליפיני/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
מסעדת תרדוס האריתראית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
המסעדה האריתראית TEDROS/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
המסעדה הסודאנית של אדם נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
ארוחה סודאנית/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • נווה שאנן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully