וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הבשר יוצא יבש? 8 השגיאות הנפוצות בהכנת בשר

14.4.2018 / 7:56

השקעתם, עמלתם, שילמתם הרבה כסף, והכל כבר מוכן. אבל כשהמנה שלהם נהרסת כי הבשר יצא במרקם של סוליה, שרוף, או סתם חסר טעם, זה בעיקר מצער. 8 טעויות שאתם עושים בהכנת בשר

אין דבר מרגש יותר מנתח בשר מושלם שיוצא תחת ידיכם. ואין דבר מצער יותר כשנתח הבשר שבניתם עליו לארוחה מרובת משתתפים התגלה כפלופ. רגע לפני יום העצמאות, חשוב לקרוא את הטיפים שריכזו באתר אינסיידר, שממפים את כל מה שעלול להשתבש. הנה 8 טעויות נפוצות שנוטות לחזור על עצמן והורסות את הבשר.

טכניקת בישול הבשר שאי אפשר לעשות בה טעויות
המדריך השלם לעל האש
חומוס בריא שיסגור את הפינה ביום העצמאות

1. תנו לו לנוח לפני החיתוך

נתח בשר רוסטביף. ShutterStock
נתח רוסטביף/ShutterStock

הנתח כבר עשוי, ועכשיו מגיע השלב הקריטי. חשוב לתת לו לנוח לפני החיתוך, בטווח שבין 5-15 דקות.

2. מחליפים צלחות

קציצות בקר ברוטב עגבניות של אבי ביטון. נמרוד סונדרס
בשר נא בדרך להיות קציצות/נמרוד סונדרס

אם הנחתם את הבשר הנא על צלחת, זה סימן שהיא כבר לא נקייה ואי אפשר לעשות בה שימוש חוזר ולהניח עליה את נתח הבשר הצלוי. החיידקים שחיים על הבשר נדבקים לצלחת ועלולים לחזור לנתח הצלוי. כדי להימנע מסיכונים מיותרים השתמשו בצלחת חדשה והניחו עליה את הבשר שעבר בישול. הכלל הזה תקף גם לצלחות וכלים חד פעמיים למנגל בחוץ.

3. לכל נתח ייעוד משלו

מדריך בשריםNG. נמרוד סונדרס
קצ'לקה, נתח שריר שמתאים לתבשילים ארוכים/נמרוד סונדרס

לכל נתח מתאימה שיטת בישול אחרת. כמובן כל בשר שהוא יתבשל בשיטה שמספקת מספיק חום אבל לכל נתח יש את הטכניקות המתאימות לו לתוצאה העסיסית שתמצה ממנו את המיטב. אם למשל משתמשים בנתח שיש בו הרבה שריר, מוטב לטחון אותו בכדי שיתרכך, או לחילופין להעביר אותו בישול ממושך. אם מבשלים נתח שרירי בשיטה מהירה יחסית, הוא ישאר קשה, סיבי ולא לעיס. אם המתכון דורש נתח מסוים, יש כנראה סיבה טובה לכך. אם אין לכם מתכון או את הנתח המבוקש, במקום לאלתר, מומלץ לעשות מחקר או להתייעץ עם הקצב.

4. מתבלים בזמן

המלחת בשר. ShutterStock
תיבול בשר/ShutterStock

תיבול הבשר לפני הבישול ולא לאחריו חשוב מאד, בעיקר אם אין בתמונה רוטב. את הסטייק מומלץ לתבל בשתי וריאציות: להמליח ולפלפל רגע לפני הבישול או לתת לו לנוח עם התיבול לפחות 40 דקות שלמות. תיבול קצר יותר יוציא תוצאה פחות טובה.

בשר על מחבת. ShutterStock
צליית בשר/ShutterStock

5. מחממים את המחבת

מחבת קרה היא מתכון בטוח לפיאסקו. אם רוצים לחרוך את הבשר כמו שצריך, המחבת או רשת המנגל צריכה להיות לוהטת. בנוסף, מחבת או רשת גריל קרה, מביאה לכך שהבשר נדבק.

אל תבשלו מיד עם בשר שיצא מהמקרר

בשרים ב-NG. אפיק גבאי
נתח קצבים/אפיק גבאי

6. אל תבשלו עם בשר קר

לרוב אנחנו מוציאים את הבשר ממקרר או מהקפאה ומתחילים לעבוד אתו כשהוא קר מדי. עדיף להביא את הבשר לטמפרטורת החדר לפני הבישול. למשל, סטייק מומלץ להוציא כ-20 דקות לפני שהוא עולה על הגריל.

7. לא להפוך הלוך וחזור

היפוך בשר במחבת. ShutterStock
היפוך במחבת/ShutterStock

כל כך מפתה לעשות דאווינים ולהפוך את הבשר כל הזמן על המחבת או על גריל. אבל הדבר הכי טוב בשבילו זה דווקא להיצלות בנחת. אם מנסים להפוך את הסטייק והוא תקוע, תנו לו עוד זמן. כשהוא יהיה מוכן הבשר ייפרד מהמחבת או רשת הצלייה בקלות.

8. כדאי לקנות מדחום בשר

מיט מרקט רוסטביף. עידו שחם
את הצבע הזה משיגים עם מדחום/עידו שחם

חשוב לדעת באיזו טמפרטורה מבשלים את הבשר, גם כדי שלא יצטברו בו חיידקים וגם כדי להביא את הנתח לבישול האולטימטיבי שיוציא ממנו את מיטב הטעם. המדחום מאפשר לבשל נתחים גדולים כמו רוסטביף מבלי לדאוג שהחלק הפנימי לא יבושל כמו שצריך.

  • עוד באותו נושא:
  • בשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully