וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדומים אש: המלצות יין לראש השנה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 10:30

מירה איתן ממשיכה לטעום כל הדרך לראש השנה, והפעם: יינות אדומים. כי עם כל הכבוד לשאר, אלה היינות שהישראלים הכי אוהבים

אחרי שטעמתי והמלצתי על יינות לבנים ויינות רוזה, הנה ההמלצה על כמה יינות אדומים שבעיני ראויים לעלות על שולחנות החג שלנו. כמה מהם במחירים המאפשרים לרכוש ארגז, במידה ואתם המארחים, וכמה מיוחדים וחגיגיים שתשמחו להעניק בתפקיד המתארחים.

ארוחת ראש השנה. נתי שוחט, פלאש 90
מה תשתו?/פלאש 90, נתי שוחט

יקב ברקן, GOLD קברנה סוביניון 2020

היין מסדרת גולד של יקב ברקן, המהווה תמורה נאה למחיר, נעשה מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם בן זמרה הגלילי. יש לו ניחוחות של פרי אדום בשל, תבלינים מתקתקים, קוקוס ופלפול קל. בפה אפשר להרגיש איזון וקלילות והסיומת פירותית ומהנה. המחיר: 39 שקלים.

עוד בוואלה!

היין שפיצח את השיטה

לכתבה המלאה
יקב ברקן, גולד קברנה סוביניון. יח"צ,
תמורה נאה למחיר/יח"צ

יקבי כרמל, כרמל פרייבט קולקשן, בלנד היינן 2021

בסדרת 'פרייבט קולקשן' הפופולרית יצר יפתח פרץ, היינן הראשי של כרמל, בלנד משלו, המורכב מחמישה זנים: פטי ורדו, מרסלן, קריניאן, ארגמן וטאנט. יין בעל ניחוחות של פרי אדום טרי ותיבול ים תיכוני, קטיפתיות נעימה וסיומת מאוזנת. תמורה טובה ביותר למחיר. המחיר: 45 שקלים.

יקב כרמל, בלנד היינן. איל קרן,
קטיפתיות נעימה/איל קרן

יקב בנימינה, אבני החושן, ספיר 2020

היין הזה נעשה משבעים וחמישה אחוזי קברנה פרנק ועשרים וחמישה אחוזי סירה כולם מהכרמים של יקב בנימינה בגליל העליון. מכל זן נעשה יין נפרד שהתיישן חמישה עשר חודשים לפני יצירת השילוב הסופי. זהן יין אדום כהה, עם ריחות של פירות יער טריים, עשן, תבלינים מתוקים ועשבי תיבול רעננים, מבנה עשיר ומוצק וסיומת קלויה ושוקולדית. המחיר: 95 שקלים.

יקב בנימינה, אבני החושן, ספיר. יח"צ,
עשיר ומוצק/יח"צ

יקב יתיר, הר עמשא 2019

'הר עמשא', היין המוכר והנמכר ביותר של יתיר, ממשיך לשמור על יציבות מוקפדת. היין שנעשה מענבי קברנה סוביניון, סירה, פטי ורדו, מלבק וטנאט שנבצרו בכרמי יער יתיר, מציע ניחוחות פירותיים, גם בשלים וגם רעננים, עישון קל ותיבול נעים. בפה מתגלה חלקלקות נעימה עם עקיצה קלה, נעימה ומעוררת, והסיומת ארוכה ומרשימה. המחיר: 105 שקלים.

יקב יתיר, הר עמשא אדום. איל קרן,
שומר על יציבות מוקפדת/איל קרן

יקב סגל, Petit UF 2019

הוא נעשה מענבי קברנה סוביניון מכרם פלאטו שבדלתון. יין די עוצמתי ומורכב ועם זאת אלגנטי ומאוזן. ניחוחות פרי אדום רענן המשולבים בתיבול ים תיכוני ותבלינים מתקתקים. בפה גוף בינוני עד מלא ומרקם חלק ונעים, והסיומת ארוכה ופירותית. המחיר: 110 שקלים.

יקב סגל Petit UF. יח"צ,
עוצמתי ומאוזן/יח"צ

יקב רקנאטי, פטיט סירה כרם יזרעאל 2019

יין מסדרת הכרם היחידני של רקנאטי, והפעם: ענבי פטיט סירה מכרם יזרעאל הוותיק. ניחוחות אלגנטיים ועשירים של שלל פירות יער בגוונים שונים, משולבים בעשבוניות ים תיכונית מושכת. בפה מרקם נעים וחלק, איזון ועושר וסיומת ארוכה. היין במהדורה מוגבלת. המחיר: 119 שקלים.

יקב רקנאטי, פטיט סירה כרם יזרעאל. איל קרן,
מרקם נעים, עושר ואיזון/איל קרן

יקב פלדשטיין, גילגמש 2019

בלנד ייחודי משישה זני ענבים משלושה אזורי גידול, הקרוי על שם גיבור האפוס האשורי הקדום 'עלילות גילגמש'. קברנה סוביניון, סירה, קריניאן, גרנאש, ארגמן ונגיעה של רוסאן. יין אלגנטי, מאוזן ומלא. ניחוחות שלוקחים לכיוון יער ירוק עד ופראי, תיבול ים תיכוני וחמיצות רעננה. המחיר: 120 שקלים.

יקב פלדשטיין גלגלמש. יח"צ,
מאוזן ומלא/יח"צ

יקב פינטו, חולות אדום 2020

מענבים שגדלים באדמת הנגב, נעשה יין המורכב מהזנים: מלבק, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק וקברנה סוביניון. יש לו ניחוחות מורכבים ודי עוצמתיים של פירות שחורים בשלים ועשבי תיבול מפולפלים, שוקולד וקפה. הפה פוגש יין מרשים ומלא, ששומר על איזון עם חמיצות טובה וסיומת מתמשכת. המחיר: 130 שקלים.

יקב פינטו, חולות אדום. אורי גרון,
מרשים ומלא/אורי גרון

יקב ויתקין, קברנה פרנק 2018

לענבי הקברנה פרנק התווסף ביקב ויתקין גם קצת פטי ורדו שגדלו בכרם יחיד במורדות הר מירון בגליל העליון. זהו יין אלגנטי, עשיר ומורכב, עם ניחוחות פרי אדום ושחור, עשבי תיבול וטבק, עומק, מורכבות, איזון נהדר, טעם של עוד, וסיומת מתמשכת. המחיר: 135 שקלים.

יקב ויתקין קברנה פרנק. יח"צ,
טעם של עוד/יח"צ

יקב הרי גליל, כרם משגב עם 2019

מאה אחוז קברנה פרנק מכרם יחידני צפוני וגבוה, מושק ביקב הרי גליל שלוש שנים אחרי אחיו הבוגר. ניחוחות עוצמתיים של פרי בשל, תבלינים ואדמה. בפה עוצמה המתאזנת בחמיצות נאה, חספוס נעים ותיבול. יין מורכב ועשיר, עם סיומת ארוכה נעימה וקרירה. המחיר: 195 שקלים.

יקב הרי גליל כרם משגב עם. יח"צ,
מורכב ועשיר/יח"צ

יקב טפרברג, לגאסי, פטיט סירה 2018

היין החגיגי של טפרברג, נעשה מענבי פטיט סירה שנבצרו בכרם במבוא חורון שבעמק איילון. יש לו ניחוחות עשירים ומורכבים של פרי שחור בשל, קפה וטבק. בפה מתגלה גוף מלא ועוצמתי, חמיצות נאה, מרקם רך והרמוני וסיומת מתמשכת. המחיר: 195 שקלים.

טפרברג, לגאסי, פטי ורדו. יח"צ,
מלא ועוצמתי/יח"צ

יקב רמת הגולן, ירדן, קצרין 2018

יין הדגל של יקב רמת הגולן, נעשה ברובו מענבי קברנה סוביניון בתוספת אחוזים בודדים של מרלו, מלבק ופטי ורדו, כולם מכרמים הנטועים ברמת הגולן ומאושרים בתקן גידול יין בר קיימא. היינות מהחלקות השונות התיישנו בנפרד שנה וחצי בחביות ולאחר החיבור ביניהם, היין התיישן חצי שנה נוספת. כך שאנחנו מדברים על שנתיים של התבגרות בחביות.

יקב רמת הגולן, ירדן, קצרין 2018. יח"צ,
תנו לו לנוח עשר שנים לפחות/יח"צ

יין אנרגטי עם ריחות מפתים של פירות אדומים ושחורים, עשבי תיבול, שוקולד, טבק ואדמה, טעמים מאוזנים ומורכבים וסיומת ארוכה. כדי לממש את הפוטנציאל שלו, עדיף לתת לו לנוח עוד עשר שנים ואפילו יותר, אבל מדובר במתנה נהדרת לחג. המחיר: 690 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully