וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל יין במטה יהודה. ועוד המלצות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 19:50

פסטיבל בהרי יהודה, טקילה של כוכבים והמבעבע הראשון שנעשה מענבי גב ההר. כל מה שצריך לדעת כדי להגיע מוכנים לסוף השבוע

יקב קסטל, הביוגרפיה. מתוך הספר: Domaine Du Castel – The Biography,
יקב קסטל. כרמים בהרי יהודה/מתוך הספר: Domaine Du Castel – The Biography

זו הפעם העשרים וחמישית שפסטיבל היין של מטה יהודה מעורר את החושים, עם מסיבות, טעימות יין, הופעות ושפע של אירועים. בפסטיבל משתתפים כשלושים מיקבי אזור היין יהודה, והוא מציע מפגש עם ייננים ובעלי יקבים, קולינריה, מוזיקה ועוד המון חוויות.

במסגרת הפסטיבל שיימשך עד סוף החודש, יתקיימו במהלך סופי השבוע, אירועים ייחודיים שיספקו טעימות והצצות לסיפורים המרתקים ולהתפתחות היינית והחקלאית של האזור. השנה יוצגו לראשונה בקבוקים המסומנים בתו האזורי של אפילסיון "יהודה".

היקבים המשתתפים:
יקב נבו, יקב רמ"א, יקב סוסון ים, יקב רביב, יקב קטלב, יקב יהודה, יקב קסטל, יקב צובה, יקב רזיאל, יקב רוגלית, יקב יפו, יקב עמק האלה, יקב צפרירים, משק יין הנס שטרנבך, יקב ספרה, יקב אולו, יקב עדולם, יקב קלע דויד, יקב שריגים, יקב עגור, יקב מטלר, יקב הדר, יקב פלם, יקב טפרברג, יקב צרעה, יקב מוני, יקב קדמא, יקב קלו דה גת, יקב שמשון ודלילה, יקב גיזו, יקב פאר, יקב נבות, יקב כרם ברק, יקב שורק, יקב לטרון, יקב ברקן, יקב ברבדו, יקב בזק, יקב בן נון, יקב רד פואטרי, יקב רוזה.

פרטים באתר: www.tour-yehuda.org.il ובדף הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

בציר ביקב צרעה. אילן נחום,
יקב צרעה, כרמים בהרי יהודה/אילן נחום

טקילה לסופ"ש: CASAMIGOS

ג'ורג' קלוני כבש מזמן את ליבי כגבר המושלם והשרמנטי, הקצת קלאמזי והחמוד בקמפיינים של חברת נספרסו, שידעה למנף את ההשתתפות שלו בצורה שעוד תילמד בבתי ספר לשיווק. אבל מתברר שלקלוני קצת נמאס מדמות החמוד ששותה אספרסו הוא עבר לדמות הגבר גבר ששותה טקילה. לצד השותף שלו רנדי גרבר שהוא גם בן זוגה של סינדי קרופורד.

עוד בוואלה!

הבר של הגמר

לכתבה המלאה
ג'ורג' קלוני טקילה קסאמיגוס. יח"צ חו"ל,
אספרסו זה לחלשים/יח"צ חו"ל

CASAMIGOS, שהושקה על ידי קלוני וגרגר בשנת 2013, היא טקילת פרימיום העשויה 100% אגבה כחולה ומיוצרת במקסיקו. המזקקה, שנרכשה מקלוני וגרבר תמורת מיליארד דולר ע"י תאגיד המשקאות דיאג'יו ממוקמת באזור היילנדס שבחבל חליסקו שבמקסיקו, האגבות בהן משתמשים ליצור הטקילה, הן בנות 7-9 שנים. תכל'ס, זו טקילה טעימה, לא הכי טובה ששתיתי מימי, אבל הבלאנקו נהדרת והרפוסדו מפתיעה.

המחיר: יקבע על ידי בעלי החנויות. קחו בחשבון שמדובר במשהו כמו 320 שקלים לליטר טקילה בלאנקו, 420 שקלים לליטר רפוסאדו ו-499 שקלים לליטר אנייחו.

טקילה קסאמיגוס בלנקו. יח"צ,
נהדרת. קסאמיגוס בלאנקו/יח"צ

מבעבע לסופ"ש: פסגות בלאן דה בלאן 2013

יקב פסגות השיק לראשונה את 'בלאן דה בלאן 2013', היין המבעבע הראשון בהיסטוריה שנעשה מענבי גב ההר הישראל, בשיטה המסורתית. היין פותח בעבודה משותפת עם היינן יעקב אוריה, בתהליך ארוך של חיפוש ומשחק, התנסות וסקרנות.

יקב פסגות בלאן דה בלאן 2013. אילן נריצקי,
עסיסי ובשל. המבעבע הראשון בהיסטוריה מענבי גב ההר/אילן נריצקי

היין נעשה מענבי שרדונה שגדלו בחלקות המובחרות של היקב, תהליך התסיסה החל במכלי נירוסטה, בהם הוא התבגר שישה חודשים, ולאחר מכן עבר תסיסה שניה בבקבוק והתבגרות של שש שנים על משקעי השמרים.

התוצאה היא מבעבע בשל ועסיסי, עשוי היטב, שיתאים לליווי של ארוחה חגיגית יותר מאשר כאפריטיף. המחיר: 340 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully