וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות הללו: המלצות שתייה להדלקת נרות

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 12:39

טליה לוין בחרה יינות שיילוו את אירוע הדלקת הנרות המוזר בהיסטוריה. ויעשו עבודה מצויינת גם באירועים קצת יותר שגרתיים

חנוכה 2023: זמני כניסת ויציאת החג והדלקת נרות. ShutterStock
מדליקים את כל החנוכייה על ההתחלה, כי אין לדעת מה ילד יום/ShutterStock

אני אף פעם לא יודעת מתי יוצא נר ראשון של חנוכה. לא ברור לי למה לא מדליקים נר ראשון בערב החג אלא בא' חנוכה. הרבה דברים פה לא ברורים לי, ולכן אשמח שמישהו יעשה לי סדר לפחות בעניין הזה אחת ולתמיד.

הפסקת האש נגמרה (נכון לרגע כתיבת שורות אלה) וכל הסיפור של לצאת מהבית בערב כדי להדליק נרות, מרגיש לי לא בטיחותי. ובל זאת, החלטנו לא לוותר על המסורת ולעשות הדלקת נר וירטואלית, כמו ליל הסדר און-ליין בסגר הראשון של הקורונה, אבל בנוסח בית שמאי: מדליקים את כל החנוכייה על ההתחלה, כי אין לדעת מה ילד יום.

יין חייב להיות שם, כזה שיהיה מקובל על כולם. יין ישראלי, טעים, עם סיפור, שאף אחד אחר כך לא יתווכח איתי עליו. במסגרת חידוש המלאי של אוסף היין הפרטי שלי - זוכרים מה עלה בגורלו של הקודם? - ובמסגרת הניסיון הקטן והזניח לשכנע אתכם לקנות רק יינות ישראלים, השתלטתי על בחירת תפריט היינות שילוו אותנו כמעט בכל מוקדי הזום המפוזרים בארץ (חלקם במילואים) לאירוע הדלקת הנרות המוזר בהיסטוריה.

כוסות יין. ג'אפה וויינס,
מבוקש: יין ישראלי, טעים, עם סיפור/ג'אפה וויינס

אחת שמדליקה

את המלצת החג אני מקדישה הפעם לאחת ויחידה, הלא היא ניצן סברסקי הייננית ובעלת יקב "אחת". את ניצן פגשתי בתקופת הקורונה והתאהבתי בה וביין האלגנטי והיצירתי שהיא עושה.

'אחת 'הוא יקב משפחתי, ולסברסקי יש שורשים במשפחה חקלאית וגם השכלה רחבה בתחום היין, שרכשה באיטליה ובספרד. תוך כדי שהיא מייעצת ומסייעת ליקבים אחרים לפרוח, היא החליטה לפני כמה שנים לייצר גם יין משל עצמה, יקב של אישה אחת.

בימים אלו כמו כל היקבים גדולים וקטנים כאחד, גם ניצן מתמודדת עם מציאות בלתי אפשרית. לפני המלחמה היא החלה לעבוד על ערבי טעימות של היינות המתיישנים של היקב, שכרמיו ממוקמים בגליל העליון (היקב עצמו ממוקם במטה יהודה). היינות שלה (לבנים ורוזה) נמכרים במיטב המסעדות והברים, וגם במסעדת מישלן בברלין אבל כרגע הכל עצר.

אם מתחשק לכם, ואני יודעת שכן, לטעום יינות נפלאים, ולהיות קצת קולינריים עם הסופגניות וגם לפרגן לעסק קטן ומלא נשמה ואהבה לתחום, אפשר לרכוש דרך אתר היקב את היינות חדשים והמתיישנים כאחד (יש אפשרות לרכישת שישה בקבוקים במשלוח עד הבית).

לכו על המתיישנים: רוסאן ויונייה, שנין בלאן (אם תמהרו עוד תשיגו), ואם יש לכם הרבה אורחים בהדלקת נרות יש גם מגנומים מבציר 2021 . אין תרופה טובה יותר בימים אלה.

עוד בוואלה!

בין הכרמים, קרוב לאדמה ולאנשים: הבית החדש של יקב רקנאטי

לכתבה המלאה
ניצן סברסקי, יקב אחת. באדיבות המצולמת,
יקב של אישה אחת/באדיבות המצולמת

היראון הנכון

מי שעוקב, יודע שאני בתקופה האדומה הכבדה שלי. אבל אני מנסה להקליל את השרבים של דצמבר עם לבנים צלולים שעושים מצב רוח. מכיוון שגם כל השותפים שלי להדלקת הנרות דבקים בתקופה הלבנה שלהם, את ההמלצה השנייה אקדיש ללבן צלול וקר נוסף, שחבר הביא כחלק מהקונספט: "לשתות יין לפי אזורי התראה של רקטות".

טנקים בכרמים של יקב הרי גליל. יקב הרי גליל,
טנקים בכרמים של יקב הרי גליל/יקב הרי גליל

אחרי שסיפרתי לו שבכל פעם כשאני שומעת שיש התראה ביראון על חדירת כלי טייס נצבט לי הלב, הוא הביא איתו בקבוק של יקב הרי גליל, יראון, סוביניון בלאן 2021.

זו דרכנו הצנועה לשמר את הידיעה שיראון הוא יין נפלא ולא התראה כתומה, ולקוות שגם אנשי היקב יוכלו לחזור אליו במהרה ולהמשיך לעשות דברים טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully