וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בעשר: תערוכת Whisky Live תל אביב, מציינת עשור

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 12:18

לקראת התערוכה שתתקיים החודש בפעם העשירית, תומר גורן, המזקק הראשי של M&H ואחד המארגנים, חלק איתנו כמה מחשבות מזוקקות

ויסקי לייב 2023. זיו ברק,
כולם יהיו שם/זיו ברק

תערוכת 'וויסקי לייב' הבינלאומית, מבית Whisky Magazine, מתקיימת מדי שנה ביותר מ- 30 מדינות בעולם, ביניהן אוסטרליה, אירלנד, אנגליה, ארה"ב, בלגיה, הודו, הולנד, יפן, צרפת, קנדה, ספרד וכמובן בישראל, עם הפסקות פה ושם בגלל המצב.

השנה מציינת התערוכה את יום הולדתה העשירי, איך שהזמן רץ כששותים וויסקי טוב, בהתאם הפך האירוע לגדול יותר, מרשים יותר, בלוקיישן גדול יותר ועם מתחמי ענק וחגיגות ימי הולדת עגולים למזקקות בינלאומיות.

מדובר בחגיגה לחובבי הוויסקי, בה יוצגו עשרות בקבוקים נדירים, יתקיימו סדנאות לכל הרמות, ויוצגו חידושים רבים בתחום הוויסקי ומגוון מותגים מרחבי העולם: מהמזקקות המסחריות הגדולות ועד למזקקות ביתיות קטנות ומבקבקים עצמאיים שיציגו בקבוקים נדירים.

וויסקי לייב 2023. עודד ויס, מערכת וואלה
מהדורות מיוחדות/מערכת וואלה, עודד ויס

מה שותים

במקביל לחגיגות העשור של התערוכה הישראלית, המזקקות מקאלן וגלנליווט, חוגגות 200 שנות זיקוק, ושתיהן יקימו מתחמים גדולים ומושקעים .

במתחם גלנליווט, תוכלו ללמוד על 200 שנות זיקוק ויסקי, לטעום מהדורה מיוחדת של גלנליווט 12 ולהשוות בינו לבין שלושה ביטויים נוספים: גלנליווט 12 במהדורה הסטנדרטית, גלנליווט 15 וגלנליווט 18. בנוסף יערך במתחם גם מאסטר קלאס עם שגריר בינלאומי של המותג.

המותג מקאלן, שגם הוא חוגג 200, ישיק מהדורה מיוחדת לציון האירוע, דוכן שמוקדש לנייקד מאלט ועוד. במתחם תיערך גם פעילות ויסקי סאואר, אז אל תעשו תוכניות ליום שאחרי.

מזקקת גלנמורנג'י, אמנם לא חוגגת 200, אולם היא תקים מתחם שיכלול עמדות טעימה, לצד סלון שקוף למחצה שבו תתקיים כל שעה עגולה סדנה אקסקלוסיבית שאורכה 20 דקות.

השנה יתמקד האירוע השנה גם בתוצרת ישראלית ומלבד המזקקות המוכרות תוכלו להיחשף למזקקות קטנות ומיוחדות וכמובן לבקבוקים שלא תטעמו באף מקום אחר. התיישבנו עם תומר גורן, המזקק הראשי של 'מילק אנד האני' וממארגני הפסטיבל, לכמה מחשבות על וויסקי לייב.

עוד בוואלה

על הגובה: ויסקי-סודה בפחית

לכתבה המלאה
וויסקי גלנמורנג'י. יח"צ,
סדנאות וטעימות/יח"צ

מה מייחד את התערוכה העשירית?

"קודם כל התערוכה התקדמה בכל שנה ושנה במהלך עשר השנים שהיא רצה, הן מבחינת רמת ההפקה והן מבחינת הרמה המקצועית. התערוכה מתקיימת במתחם אקספו תל-אביב ובשיתוף איתם וכמו בשנה שעברה, גם השנה נראה הרבה מזקקות ישראליות, תעשיית ויסקי שגדלה ומתפתחת ותרבות ויסקי ישראלית שתופסת תאוצה וגדלה משנה לשנה."

"מתחם הפרימיום יעבור עוד שידרוג ויציע מבחר וויסקים מגוון ואיכותי וכן פינות ישיבה וכיבוד קל. השנה יש לנו גם שני בקבוקי תערוכה מיוחדים וחגיגיים משתי חביות שנבחרו במיוחד למאורע ובוקבקו על ידי 'גורנ'ס וויסקי', עם תווית המציינת את אירוע העשור."

ויסקי לייב 2023. זיו ברק,
זה הזמן לטעום/זיו ברק

מה קרה לוויסקי הישראלי בשנים האלה?

"עולם הוויסקי גדל מאוד בשנים האחרונות, הן מבחינת היצרנים והן מבחינת חובבי המשקה. אנחנו רואים מבחר מיובא גדול בהרבה משנה לשנה, התעניינות גוברת מצד חובבי הוויסקי וקבוצות אזוריות המאגדות אנשים רבים סביב המשקה הזהוב ומהוות למעשה את הבסיס ליצירת תרבות הוויסקי בארץ."

"אנחנו רואים בשנים האחרונות עוד ועוד מזקקות ויסקי מקומיות וגם איכות של ויסקי כחול-לבן שהולכת ומשתפרת, והראייה לכך היא ההכרה והפרסים הבינ"ל שהן מקבלות. באופן כללי, הכיוון של עולם הוויסקי הישראלי הוא טוב ואני צופה עלייה והתפתחות חיובית בשנים הקרובות מכל הבחינות."

"בין המזקקות המקומיות תמצאו את 'מילק אנד האני', מזקקת 'אולגר' מקיבוץ מלכיה המפונה שתביא תזקיקים נהדרים, מזקקת 'ירושלמי', היחידה בארץ שמייצרת וויסקי מעושן בפינישים של בירה או יין, מזקקת רוח שמנוהלת על ידי שני עולים חדשים מארה"ב, ומזקקת לג'נד היחידה בארץ שמייצרת בורבון."

"אמנם זה אירוע של וויסקי אבל גם בנוסף לוויסקי תמצאו קוניאק, רום, ג'ין, ליקרים, ומשקאות בוטיק נוספים. יש פה יופי של תעשייה ויצרנים."

ויסקי לייב 2023. גלב סמירנוב,
יופי של מבקרים/גלב סמירנוב

איך המצב משפיע על התערוכה?

"כמו כל אזרח במדינה גם אנחנו, המארגנים וכמובן כל אנשי הוויסקי בארץ מצפים בכיליון עיניים לחזרתם של כל החטופים עכשיו! וסיום המלחמה."

"מובן שבלתי ניתן להתעלם מהאווירה הכללית השוררת במדינה וכולם מצפים לאירוע, שיהווה קצת אסקפיזם, אירוע תרבותי ונינוח שיפגיש בין חובבי המשקה."

"בתערוכה אנחנו נותנים במה ליצרנים מהצפון והדרום שכרגע זקוקים לכל דרך שתגביר מכירות ולחשיפה, משתתפות שתי מזקקות שמפונות כרגע (אולגר וגולני) ומזקקה אחת שמנוהלת על ידי מילואימניק (ירושלמי). שלושתן נפגעו כמובן מהמצב ומקוות שהתערוכה תעזור לשקם את העסק כמה שאפשר."

כמו כן הקמנו דוכן של "בירה תומר". עזרא, אבא של תומר, לוחם גולני שנפל ב-7 באוקטובר, הקים את "בירה תומר" עסק משפחתי לזכרו כי הוא מאוד אהב בירה. כל ההכנסות נועדות לשמר את הזיכרון של תומר ונתרמות לילדים בסיכון כי הוא התנדב עם ילדים בסיכון במשך שנים."

"גם בהפקה של האירוע הקצנו כמות כרטיסים יפה ונארח אנשים מהדרום שפונו מביתם, לכמה שעות של אסקפיזם, תרבות ושקט."

מזקקת גולני. מירה איתן, מערכת וואלה
התזקיקים של גולני/מערכת וואלה, מירה איתן

לפתוח יומנים

איפה:
מתחם אקספו, גני התערוכה, תל-אביב

מתי:
בימים רביעי וחמישי, 25-26/9, בין השעות: 14:00-23:00

המחיר:
כרטיס רגיל. שלוש טעימות וכוס ויסקי מקצועית: 159 שקלים

כרטיס פרימיום. כולל שמונה טעימות, קופון לאוכל, כניסה למתחם הפרימיום וכוס ויסקי מקצועית: 449 שקלים

לרכישה: קליק על הקישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully