וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבראנץ' הזה יש רשימת המתנה של 3 חודשים, אבל הוא שווה את זה

26.2.2020 / 10:30

אחד הדברים הראשונים שאמרו לנו כשנכנסנו לבראנץ' ב-OCD הוא "אל תסיימו את כל המנות, יש יותר מדי אוכל" כמה הרבה? 24 מנות, ככה זה כשהשף רז רהב מחליט להגשים את כל הפנטזיות הקולינריות שלו בארוחה אחת

בראנץ' ב-OCD. חיים יוסף,
הגרסא של רז רהב לסטייק אנד אגז/חיים יוסף

מאז שנפתחה מסעדת OCD, שחוגגת ממש השבוע ארבע שנים, היה ברור שהיא עוף מוזר בביצת הקולינירה המקומית. דווקא בעידן הנוכחי בו כולם מנסים לברוח ממנות מסובכות מדי, מרובות מרכיבים מנסים לעשות את הבסיסי, את המקומי, רז רהב, ילד הפלא, עוד לא בן 30, אוהב לעשות ניסויים באוכל. המנות שלו מורכבות, הוא עושה שימוש בטכניקות שונות, הרבה דיוק והקפדה על פרטים קטנים מאפיינים את האוכל שלו.

כנראה שבכל זאת, לא סתם מדריך גו-מיו שחזר בשנה שעברה לארץ, בחר להעניק ל-OCD שלו את תואר המסעדה הטובה בישראל, בחירה שעוררה לא מעט רעש וביקורת, אבל כשחושבים על זה - זאת באמת אחת ממסעדות הפיין דיינינג המעטות שנותרו בישראל, וזה כנראה בדיוק מה שאנשי גו-מיו מחפשים.

בחודש שעבר חזר רהב, המכונה גם ברווזי, להגיש את הבראנץ' שלו ב-OCD, שבדרך כלל פתוחה רק בשעות הערב. זאת לא הפעם הראשונה שהוא מגיש בראנץ', כבר היה קונספט כזה כאן בעבר, והוא היה אחד המדוברים בעיר, כזה שצריך להזמין אליו מקום כמה חודשים מראש. כעת, לאחר הפסקה ממושכת הוא משיק אותו שוב מחדש - אחת לחודש, ביום שישי האחרון של כל חודש, כך שאת הביקוש הגם ככה גבוה לארוחה הזאת תכפילו בארבע. כל בראנץ' כזה מתרחש בשלושה סבבים, ב-11:00, 13:00 או 15:00.

בראנץ' ב-OCD. חיים יוסף,
לא תסיימו את כל האוכל/חיים יוסף

רהב מצדו, מספר שהבראנץ' נולד קודם כל, כדי שפעם בחודש הוא והצוות שלו יוכלו לעבוד בשעות הבוקר והצהריים, ואז לקבל שישי ערב חופשי לבלות עם המשפחות שלהם. ובכלל, הבראנץ' הזה הוא קצת יותר המקום שבו הוא והצוות המרשים והצעיר למדי שמקיף אותו, נותנים לעצמם להיות משוחררים יותר מאשר בסרוויסים רגילים, להגשים פנטזיות קולינריות, הגריל נכנס לשימוש, הכי הרבה "בלגאן" שיכול לעשות שף שמעיד על עצמו כ-OCD, הפרעת סדר וניקיון לא קטנה.

המשפט שנאמר לנו הכי הרבה פעמים מרגע שהתיישבנו היה "אל תסיימו את כל המנות - יש הרבה אוכל. יותר מדי". בשלב מסוים כמעט הפצירו בנו, קצת כמו אמא שחוששת שנתמלא מהלחם, או מהראשונות, ולא יישאר לנו מקום למה שעתיד להגיע. בהמשך הבנו שהאזהרה הזאת מגיעה כלקח מהסבבים הקודמים. הארוחה נבנית כך שהמנות המטורפות באמת מגיעות לקראת סופה. בשלב בו כבר אין באמת סיכוי להכניס משהו לפה, אם לא הקשבתם להוראות.

אז כמה זה הרבה אוכל? 24 מנות ליתר דיוק. בהתחלה זה עוד נראה משחק ילדים. מנות קטנות, בגודל ביס, קטן עלינו. ואז זה מתחיל להעלות קצב. הקונדיטורית שמלווה את רהב עמלה על סלסלת מאפים משכרת, שגם מי שמצליח בדרך כלל לשמור על עצמו מפני מאפים, לא יצליח לעמוד בפיתוי. סקונס כוסברה וסנט מור, בייבי פרעצל, חלת פאן דה מי, קווין אמאן בהרט ועוגיית שוקולד צ'יפס עם חמאה חומה ופקאן, היו רק חלק מחגיגית הפחמימות המטורפת הזאת.

עוד בוואלה!

יש ארוחת בוקר חדשה (ושווה!) בעיר

לכתבה המלאה
בראנץ' ב-OCD. חיים יוסף,
כריך הכרוב הסגול נכנס לתוך בורקס/חיים יוסף

אז מה עוד היה לנו שם? זה מתחיל רגוע כאמור עם גרניטה גי'ן טוניק, מלפפונים קצוצים דק-דק וקציפת יוגורט, ומעין חטיף במבה - סלק, עשוי ממיץ סלק מוקצף ומיובש, קרם שאלוט ובורי שרוף, יש גם קרפצ'יו אינטיאס, עם צנוברים בחומץ בויניגרט ציר דגים.

לכל מעריצי הסנדוויץ' כרוב סגול חדשות טובות - הסנדוויץ' שהוגש בסנדווצ'יה של ברווזי, שנסגרה וגרמה ללא מעט חובבים שלו שברון לב, חוזר כאן בגרסת הבורקס, וזה נהדר. עוד בלטו לטובה גריל צ'יז שרימפס מושחת ונהדר, וגם קרעי תפו"א בחמאה מזוקקת, עם חלמון כבוש וחמאת מיסו. בין מנות הבשר יש תבשיל ברווז וכרוב, עם אפונה מתוקה בציר עוף חום וברוסקטה עם טרטר בקר, וגם חזיר וסלט ביצים - הטייק אוף של רז לבייקון אנד אגס של ארוחת הבוקר הקלאסית. לנמנעים מבשר יוצאות אופציות דגיות במקום.

לקראת סיום כאילו חסרו מאפים בארוחה הזאת, מגיעים שני מאפי דניש של כרוב כבוש ופיצוחים, ויש גם קינוח של פנקוטה רוויון עם ריבת תותים ותותים טריים, קינוח קליל ומרענן לארוחה שכזאת, אבל בשלב הזה כבר קצת איבדנו הכרה מרוב אוכל.

בראנץ' ב-OCD. חיים יוסף,
דייניש כרוב כבוש ופיצוחים/חיים יוסף

הישיבה כולה נעשית סביב הבר, לכולם יש כרטיסים לשורה הראשונה של רז רהב וחבורתו, וזה חתיכת שואו. הצוות המבין עניין, הסינרגיה ביניהם, והשקט שבו הם עובדים מעוררי התפעלות. צורת הישיבה יוצרת אינטראקציה קלה בין הסועדים אם רק תרצו, אבל בהחלט נשמרת גם הפרטיות לכל זוג.

210 שקלים עולה הבראנץ' הזה לאדם, זול זה לא. מצד שני אם רוצים לדבר במונחים של תמורה לכסף, אם יש ארוחה שבאמת תרגישו שקיבלתם תרומה מלאה לכסף שלכם - היא נמצאת כאן. חוץ מזה, נראה אתכם מצליחים להכניס עוד משהו לפה ביום של הבראנץ' הזה, וזה כבר הופך את הסיפור הזה לקצת יותר משתלם.

OCD, תרצה 17 תל אביב, 03-5566774

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully