וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלוחים: איזה יום הכי עמוס, מה האוכל הכי פופולרי ואיזה עיר הכי רעבה?

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 7:28

רוצים רמזים? זה לא יום חמישי, וזה לא המבורגר. עכשיו נסו לנחש מה מתחסל הכי מהר בראשון לציון

שליחים של חברת תן ביס. אורי מגנוס,
"חלק מהתרבות ומהחיים". שליחי תן ביס/אורי מגנוס

סילבסטר 2023 עדיין מנקה שאריות הנגאובר החוצה מראשנו, אבל סיכומי 2022 עדיין כאן, מבהירים היטב שתאריך על לוח השנה הוא עדיין רק תאריך על לוח השנה, והיכן שיש משהו מעניין לנגוס בו (ולבלוס אותו) - כדאי תמיד לנעוץ שיניים.

והפעם, מספרים ממזריים של חברת המשלוחים "תן ביס", שמסכמת שנה מוצלחת בגזרתה, ושנה מוצלחת לא פחות בקרב לקוחותיה, השבעים מאוד, כך נראה.

ואני כותב "ממזריים" לא משום שיש כאן מניפולציה, אלא שכל הנחת יסוד טבעית שליוותה אותנו בשנות השיא של הענף הדו-גלגלי השוקק הזה התנפצה לרסיסים מול נתוני האמת.

ובמילים אחרות: יום חמישי הוא *לא* היום הכי עמוס בשבוע, המבורגר הוא *לא* המנה הכי פופולרית, ועיר הסושי של ישראל היא *ממש לא רק* תל אביב. שנתחיל?

פריז טקסס, מתחם המכולות (קונטיינרס), הבורסה, רמת גן. יניב גרנות, Giphy
עדיין דומיננטי. ההמבורגר של פריז טקסס/Giphy, יניב גרנות

על פי פלטפורמת המשלוחים הכתומה-בוהקת, המנה המוזמנת ביותר בישראל בערבי השנה האזרחית החולפת (החל מ-18:00 בערב) הייתה פיצה, עם 13.5% מסך כל ההזמנות. הסושי מזנב בה לא הרחק מאחור (12.1%), ואילו משלוחי ההמבורגר תפסו את המקום השלישי, עם פלח של 8.1% בלבד.

טריו המשלוחים הקלאסי הזה ישלוט בפסגה בעתיד הנראה לעין, אך עולם הקינוחים (6.1%) הולך ונוגס בדומיננטיות הזאת, כשמאחור ניתן לזהות גם מנות בשר (6%), פסטה (5.1%) וסלטים (4.9%). את הטבלה סוגרים אוכל אסייתי, שווארמה (שלבטח פופולרית יותר בשעות הצהריים) וגם סנדביצ'ים.

ביחס לשנים עברו, הצביעו ראשי החברה על עלייה משמעותית בהזמנות באופן כללי, ועל זינוק דרמטי במשלוחי אוכל בריאים יחסית, דוגמת מרקים (קפיצה של 224%) ומיצים או שייקים (181% יותר בהשוואה ל-2021). גם הפלאפל, אגב, רשם עלייה מעניינת של 81%, אם כי קשה לתייג אותו כמזון בריאות של ממש.

המתכונים המזנקים של 2022 בגוגל

שמונה ישראליות ושתי הפתעות גדולות

לכתבה המלאה
סופלייר (Soupplier), תל אביב. דניאל בס,
זינוק מרקי. סופלייר/דניאל בס

בחלוקה לערים, האופנוע העמוס כבר מעלה הילוך. תל אביב מעדיפה סושי, באופן סטיגמטי אך מדויק, ואחריו המבורגר ופיצה. חיפה הולכת בשרי יותר, עם המבורגר, סושי ופיצה רק במקום השלישי (אגב, אולי זה קשור לקציצה המצטיינת של "נוק אאוט"), ובירושלים מערבבים מקומות עם פיצה-המבורגר-סושי.

ערים בולטות נוספות סיפקו תוצאות לא רחוקות מאלה, אך כולן שמרו על זהות המובילות הקולינריות. אילת, למשל, שמרה על בכורת הפיצה וכך גם באר שבע ונתניה, אבל ראשון לציון הפגיזה סושי עד לראשות הדירוג, נתנה כבוד לפיצה מקום השני, והלכה על מנות בשר בכל הכוח, עד למדליית הארד המשלוחית.

פיצה סנטרל, חולון. יניב גרנות, מערכת וואלה!
שלטון הזיתים-פטריות-תירס. פיצה סנטרל בחולון/מערכת וואלה!, יניב גרנות

מה עוד? היום שמזמינים בו הכי הרבה במהלך השבוע הוא דווקא - ובניגוד גמור לכל מה שידענו לחשוב - יום רביעי, כשלמחרת, מתנפלים הישראלים דווקא על קטגוריית הקינוחים, ככל הנראה כהכנה מתוקה לסופ"ש.

באותה נשימה, בחנו בחברה את אגף הגלידות המתפרע, ומצאו כי הטעמים המוזמנים ביותר בישראל בשנה האחרונה היו בייגלה שוקולד חלב (כמובן), שוקולד בלגי, פיסטוק וקרמל מלוח.

התוספות נספרו אף הן, אם אתם תוהים, והנתונים העידו על חיבה מקומית גדולה לשידוך של בצל מטוגן ושל ביצת עין להמבורגרים, בעוד על הפיצות נשמרה מתינות יחסית, בדמות זיתים ירוקים, פטריות ותירס.

סמאש בורגר, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
חזק גם בצרפת. סמאש בורגר תל-אביבי/מערכת וואלה!, יניב גרנות
סמאש בורגר, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
ומה עם התוספות? סמאש בורגר בתל אביב/מערכת וואלה!, יניב גרנות

גלובליותה של תן ביס הובילה גם לנתונים מעניינים יחסית מהעולם. כך, למשל, המנות המובילות בצרפת הן עדיין המבורגר, פיצה ואוכל יפני, בחיזוק טאקוס, ואילו ספרד התנפלה בעיקר על המבורגר עגל, פיצה עם תוספת בשר, ניגירי סלמון וחביתה עם תפוחי אדמה, טורטיה למעשה.

איטליה, מן הסתם, חיזקה את מעמד הפיצה, עם דגש על מרגריטה קלאסית ותוספת סלמי, כמו גם צ'יזבורגר וניגירי סלמון. גרמניה נותרה בגבולות הקונצנזוס, והרחיבה אותו מעט עם אהבה למנות קבב ולמאקי אבוקדו.

במקביל, ההזמנה השולטת ביום האהבה הצרפתי הייתה אוכל הודי, והמנה הכי פופולרית השנה בהולנד היא Kapsalon Döner - חגיגת פאסט פוד טראשית ומופלאה הכוללת צ'יפס, בשר, תועפות גבינה מותכת ועוד יותר מזה שום.

Kapsalon Döner, בשר, צ'יפס וגבינה מותכת. ShutterStock
שחיתות הולנדית מוצדקת. Kapsalon Döner/ShutterStock

"מאז ומתמיד אוכל מתקשר עם תרבות, ומאד מעניין לראות את הטרנדים וההזמנות במדינות שונות ובתרבויות שונות", הסביר תומר פפר, מנכ"ל תן ביס, תוך שהוא חוזה האצה וגידול בשוק.

לדבריו, "גם באירופה ובארצות הברית הזמנת אוכל הביתה היא עניין שבשגרה. זה חלק מהתרבות ומהחיים, וזה לגמרי כאן כדי להישאר. כאן, הפיצה הייתה ונשארה פופולרית, ולא מן הנמנע שנמשיך לראות אותה בראש רשימת ההזמנות גם בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully